Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ja, lap, was ik vergeten Merci, Jocar.
Dan had ik de RC F daar natuurlijk ook kunnen bij zetten.
Hoewel, met al die M, RS, AMG en andere subtopics valt die RC F nog te 'excuseren', denk ik
Niet erg Jef, het is hier inderdaad ook ingewikkeld soms
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
We hebben al even kunnen snuffelen aan de Lexus RC F, maar vandaag heeft Lexus meer informatie losgelaten over de extra gespierde Japanse coupé!
De Lexus RC kon in basistrim al op een warm onthaal rekenen, maar de opgepompte F-versie werd misschien nog wel positiever onthaald.
Wie een Lexus met F-toevoeging bij het stoplicht tegenkomt, kan maar beter rustig aan blijven doen. Je moet namelijk van goede huizen komen wil je het apparaat enig weerwoord kunnen geven. Voor de hagelnieuwe RC F geldt niet anders. Het is nog altijd niet bekend hoeveel pk's het model herbergt, nog altijd wordt gesproken over 'meer dan 450 pk'. Wel weten we dat deze paarden afkomstig zijn van een 5-liter V8 die een koppel van 'meer dan 520 Nm' levert. Schakelen zal gaan middels een Sports Direct Shift achttrapsautomaat.
Een sprintje naar de 100 km/h moet de 'minder dan 1.800 kilo' wegende RC F in minder dan 4,8 seconden afleggen. Dat is het aantal seconden dat de IS F nodig heeft, deze nieuweling moet daar onder duiken. Z'n topsnelheid is begrensd op 270 km/h. Ook het gemiddeld verbruik moet lager liggen dan dat van de IS F. Deze drinkt per 100 km/h 11,4 liter benzine weg. We zijn benieuwd hoe ver de technici van Lexus het verbruik hebben weten terug te dringen.
Volgens Lexus is de nieuw ontwikkelde achtcilinder de krachtigste en meest hoogtoerige krachtbron die het ooit heeft geproduceerd. Om het vermogen enigszins houdbaar op de weg te brengen, wordt een handmatig instelbaar Torque Vectoring Differential gemonteerd. Dit differentieel laat zich in drie standen instellen: Standard, Slalom en Track.
Ook vanbinnen onderscheidt de F-versie zich van de reguliere RC. Het instrumentarium is volledig nieuw en geeft naast de gebruikelijke informatie ook weer hoeveel G-krachten er momenteel werkzaam zijn. Ook het thick grip stuurwiel met schakelflippers, de lichtgewicht sportstoelen, racepedalen en de sportief uitgevoerde bekleding zijn zaken die je in de meer bescheiden RC's niet aantreft.
Achterop vinden we een beweegbare achterspoiler van koolstofvezel, een exemplaar dat we kennen van de extreme LFA. Bij 80 km/h verschijnt-ie automatisch uit het achterste van de gespierde RC. De spoiler is niet het enige dat doet denken aan z'n grotere broer. In de motorkap komen we namelijk een reeks sleuven tegen waardoor de RC F overduidelijk gelijkenissen met de LFA vertoond.
Het is nog niet bekend wanneer de RC F op de Nederlandse markt verschijnt, maar dat-ie komt is een ding dat zeker is.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Potentiële Lexus RC F kopers kunnen de eerste optie voor hun coupé alvast op het verlanglijstje zetten. We hebben foto’s van het zogenaamde ‘Carbon Package’ en weten hoe de V8 klinkt. Maakt het de coupé nog lekkerder?
Één van de vele blauwe smurfen die je op de Detroit Motorshow niet kan missen is de Lexus RC F. Een bloedsnel apparaat die met zijn 5.0 V8 de dagelijks bruikbare LFA moet uithangen. Een leuke concurrent voor onder andere de Audi RS4 en BMW M4, maar volgens Lexus mag het nog wel wat exclusiever.
Het ‘Carbon Package’ biedt kopers daarin de oplossing. Zij hebben de keuze om hun sportcoupé te voorzien van een carbon motorkap, dak en een actieve achterspoiler. Zoals te zien op het witte exemplaar is al dat ongespoten koolstof behoorlijk aanwezig. Wie dat niet zo ziet zitten, kiest voor een RC F zoals de blauwe variant. Daar is de motorkap in carrosseriekleur gespoten, maar of die onderhuids ook uit koolstofvezels bestaat is onduidelijk. Lexus moet de officiële informatie over het pakket immers nog bekend maken.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Dat Lexus’ nieuwe RC F ook in de racerij te zien zal zijn wisten we, maar het Toyota-concern hield de foto’s nog even voor zichzelf. Zojuist werden ze vrijgegeven, en ze zijn regenboogtastisch!
Vroeger had je voetbalplaatjes die zilverkleurig met glitters waren, en afhankelijk van hoe je ze in de zon hield zag je verschillende kleuren op het oppervlak. Daar doet de bestickering op de verder witte RC F GT3 mij aan denken. Gelukkig lanceert Lexus het model kort na Sotsji, anders was het missschien door sommige organisaties nog als een statement aangegrepen, wat het natuurlijk niet is. Het is een racer, alleen dat.
De dikke banden, bodykit, diffuser en enorme achtervleugel laten geen twijfel over de aspiraties van het model bestaan, dit is een volbloed racer. Lexus gunt ons ook een kijkje in het interieur, dat er nog best netjes uit ziet voor een gestripte unit.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment