RC F met optionele carbon pack in expo @ 24H Nürburgring (waar, by the way, Lexus LFA eerste werd in SP8 categorie)
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Lexus RC F
Collapse
X
-
Vandaag in Rotterdam een pré-productiemodel:
Comment
-
We wisten al dat de Lexus RC F 'meer dan 450 pk' mee zou krijgen. Vandaag kunnen we het precieze aantal Japanse paarden vermelden.
Tijdens de introductie van de hagelnieuwe NX 300h was ook voor de gespierde RC F een rol weggelegd. Lexus liet er zich vroegtijdig het specifieke aantal pk's ontvallen. We wisten al dat de RC F 'meer dan 450 pk' zou krijgen. Vandaag blijkt dat de atmosferische 5.0 liter V8 liefst 477 pk naar de achterwielen stuurt. Daarmee is de Japanse spierbundel fors krachtiger dan de 431 pk sterke BMW M4, de auto waar Lexus onder andere z'n pijlen op heeft gericht. Het koppel bedraagt 530 Nm en de 477 pk's komen vrij bij 7.100 tpm. Een sprint naar de 100 km/h is in 'minder dan 4,8 seconden' achter de rug. Z'n topsnelheid is begrensd op 270 km/h. Later zal ook een hybride-versie z'n debuut maken. Rond de jaarwisseling staat de RC F in de showrooms.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door majo Bekijk BerichtenDe F wordt ook beschikbaar in belgie? Of enkel de h?
Comment
-
Nog niet uit en het is een stilaan een oud model aan het worden.Snap die politiek niet hoor van die automerken om zolang te wachten om een model in te voeren.Honda heeft dat ook met hun R civic,komt pas volgend jaar uit,en dat type model bestaat al een paar jaar,wie gaat dat dan nog kopen?Als je weet dat er een volgende model binnen de kortste keren er komt.Tuurlijk de fanaten van pk's liggen er niet wakker van.Maar toch een PK-monster-oud-model!Ik hoor het al zeggen,ziedaar de R-type,oud model.Nieuw model al gezien?Last edited by jupiter; 20/09/2014, 16:25.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jupiter Bekijk BerichtenNog niet uit en het is een stilaan een oud model aan het worden.Snap die politiek niet hoor van die automerken om zolang te wachten om een model in te voeren.Honda heeft dat ook met hun R civic,komt pas volgend jaar uit,en dat type model bestaat al een paar jaar,wie gaat dat dan nog kopen?Als je weet dat er een volgende model binnen de kortste keren er komt.Tuurlijk de fanaten van pk's liggen er niet wakker van.Maar toch een PK-monster-oud-model!Ik hoor het al zeggen,ziedaar de R-type,oud model.Nieuw model al gezien?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk BerichtenIk snap je niet hoor, in verband met deze RC F. Waarom zou dit een 'oud' model zijn?
Met de NX is het veel logischer. Die wordt begin 2014 voorgesteld en in november worden de eerste voertuigen geleverd. Dat is normaal.
Ik rijd zelf met een 400h sinds 2006 en ik heb op al die jaren maar één technisch probleem gehad (defect aan de ABS-sturing). Het was buiten garantie en toen ik een opmerking maakte dat dit toch wel snel was, kreeg ik als antwoord dat mijn auto dan ook van het eerste jaar was. Dat betekent dus dat ik tot begin 2017 moet wachten wanneer ik geïnteresseerd zou zijn in een RC300h om zeker te zijn dat ik in het tweede modeljaar zit... We zijn nu september 2014...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door pdh Bekijk BerichtenIk snap het wel. Ondertussen komt de RC al maanden in de pers en op de sociale media. De meeste mensen denken dus dat die auto gewoon kan besteld worden.
De RC 300h blijft inderdaad te lang weg, dat klopt.
Dat probleem van je ABS: flauw excuus van de concessiehouder dat dat zou te maken hebben met het eerste levensjaar. Je hebt gewoon pech gehad.
Comment
-
Ik ben niet zo vertrouwd met de modellen van Honda. Nu begrijp ik wat Jupiter wou zeggen.
In ieder geval wou ik toch mijn punt even maken, want ik ben dus inderdaad aan het wachten op de RC 300h en bij Lexus Antwerpen zei men dat het iets voor het Autosalon zou worden. Geen probleem, ik blij, maar nu dus iets minder want het wordt dus het Autosalon van 2016.
Wat betreft de ABS zal ik inderdaad wel pech hebben gehad. Ik ben zeer tevreden van mijn auto en de garage dus ik wil met alle plezier opnieuw een Lexus kopen, maar dan moet hij wel leverbaar zijn...
Comment
-
Gaat Lexus hiermee mensen uit hun M4 krijgen?
In tegenstelling tot directe concurrenten als de BMW M4, houdt Lexus lekker vast aan het no substitute for cubic inches-motto. Gevolg daarvan is dat de RC-F niet is voorzien van een opgepompte 6-in-lijn of een viercilinder met turbo’s, maar gewoon een lekkere 5-liter V8 à 477 pk onder de in dit geval carbon motorkap krijgt.
Of al die onderdelen van lichtgewicht composietmateriaal je kunnen bekoren moet je uiteraard zelf maar bepalen, maar toch is het fijn dat Lexus ook deze sportieve kant van zichzelf nog laat zien. Want of die geruchten over een mogelijke opvolger van de LF-A nou zo betrouwbaar waren, moet in de praktijk nog blijken.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
Comment