Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ford F-150

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ford F-150

Fords belangrijkste model voor de VS, de F-150, staat in een nieuwe gedaante op de show in Detroit. Later dit jaar verschijnt hij in de showrooms.

Van onder tot boven is hij helemaal nieuw. Zo beschikt hij over een vers ladderchassis opgetrokken uit een andere staalsoort die lichter maar ook stijver is. Gewichtbesparing was sowieso een thema want ten opzichte van de vorige F-150 weegt hij zo’n 350 kilo lichter.
    Ook onder de motorkap gaat het er minder bruut aan toe. Zo heeft hij een 2.7 V6 EcoBoost-motor. Niet getreurd, er zijn ook nog twee 3.5 units (waarvan een EcoBoost)en baas-boven-baas blijft de de 5.0 ti-VCT V8. De EcoBoost-versies beschikken over een grille met kleppen die sluiten om het verbruik te drukken.
    LED-verlichting rondom, en ook een camerasysteem rondom maken de pick-up ook op dat gebied helemaal up-to-date en achterpassagiers hebben gordels met daarin airbags. Een veiligheidssysteem dat Ford ook op de nieuwe Mondeo (Fusion in de VS) levert.
    Al 37 jaar is de F-150 de meest verkochte ‘truck’ in de VS, en het is zelfs 32 jaar de meestverkochte auto geweest.

Bron: Autoweek

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Not my cup of tea.

Comment

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

2.7l ecoboost, das meer boost dan eco als je het mij vraagt..

Comment

ik ben er helemaal weg van !

Comment

Knappe wagen. Enkel de achterkant is niet helemaal geslaagd.
            Denk wel dat ze met hun kleinere ecoboost motoren veel Ram klanten wegpikken.

Comment

In ons Belgenlandje is Ford wel verstandig met hun boost motortjes. Altijd lage cilinder = goedkoop voor taksen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ewald Bekijk Berichten
                In ons Belgenlandje is Ford wel verstandig met hun boost motortjes. Altijd lage cilinder = goedkoop voor taksen.
                taksen? voor een lichte vracht.. ?

Comment

Huidig, vorig model dus, zag ik reklame in de usa, vanaf 23.000 dollar. Begrijpelijk dat dit goed verkoopt, je zit veilig, hebt een echte motor, en tgaat nog goed vooruit ook.
                  Ik ben fan, als ik daar zou wonen.

Comment

Live @ NAIAS Detroit:

Comment

Bron + meer foto's: [blogs.cars.com]

Comment

Past niet in mijn garage..............jammer!

Comment

Comment

Gereden: Ford F-150

In Nederland is het segment zo goed als niet bestaand, maar in Amerika is de pick-up zo populair dat deze F-150 al meer dan 30 jaar de best verkochte auto van het land is. We rijden in Michigan de nieuwste versie die op een Amerikaanse manier gedownsized is.

Kleiner is een relatief begrip. Zo moeten we in Europa soms ook aan wennen aan de nieuwe tijd; een 1.4 TSI-motor voor een Passat zorgde destijds bij veel mensen voor verbaasde blikken, en toen moest de 1.0 Ecoboost voor de Ford Mondeo nog komen! De eerste driecilinder voor de BMW 5-serie is tot afgrijzen van velen ook al aangekondigd en het is wachten op een viercilinder in een nieuwe Porsche.
                            De perceptie van klanten is hierbij vaak het grootste probleem, het vermogen en de bruikbaarheid van die nieuwe geblazen motoren zijn meestal prima. Met de F-150 pick-up moet Ford ook aan de overkant van de plas aan de bak, want veel Amerikanen halen hun neus op voor alles dat kleiner is dan een 5,0-liter V8. Zeker in een truck! En ja, die nieuwe 3,5-liter V6 met twee turbo's mag dan wel 365 pk leveren, zeker in gebieden als Texas zijn er genoeg mensen die zo'n zescilinder een bijzonder onprettig idee vinden.
                            In hun truck hoort een V8, en alles wat kleiner is, is een belediging voor Amerika. Ford heeft daarom een enorm offensief gelanceerd om de F-150 met Ecoboost-motor toch in de smaak te laten vallen. Een bekend trucje is meteen herkenbaar als we honderd meter op pad zijn: sound-engineering. De V6 klinkt wel heel erg als een V8 en dat is niet bepaald toeval. Of er aan het geluid gesleuteld is? "A little...", verklaart een pr-man na een iets te lange bedenktijd.
                            Ford weet wat het doet, niet voor niets heeft de viercilinder in de huidige Focus ST een roffel die wel erg lijkt op de sound van een vijfcilinder. Downsizing brengt op elk niveau dezelfde imagoproblemen met zich mee. En dezelfde oplossingen, want met een koppel van 570 Nm bij 2.500 tpm biedt de geblazen V6 precies wat je in een grote truck wilt hebben: veel koppel bij lage toeren.

Comment

De F-150 van Ford kan wel een verkoopboost gebruiken en daar moet de nieuwe Limited-versie een handje bij gaan helpen. De van alle gemakken voorziene pick-uptruck moet de concurrentie, de Chevrolet Silverado en de Dodge Ram, qua specificaties in hun hemd zetten.

Het is in de VS veel meer dan bij ons gebruikelijk om producten met elkaar te vergelijken in reclame-uitingen en omdat Ford het momenteel lastig heeft om de aluminium F-150 aan de man/vrouw te brengen, worden de specs van de nieuwe Limited-versie doodleuk naast die van de concurrentie gelegd, waarbij de truck van 'The blue oval' uiteraard als beste uit de bus komt.
                              De F-150 Limited onderscheidt zich van de topversies van de Silverado (de High Country) en Ram (ook Limited genaamd) met zaken als Quad-beam led-koplampen, adaptieve cruise control, massagestoelen, een 360 gradencamera, spotlights in de buitenspiegels en een afstandsbediening voor de laadklep. Dit wordt op de F-150 allemaal standaard geleverd.
                              Ford levert de F-150 Limited - die uiteraard ook is voorzien van extra chroom en de nodige extra badges - met de 3,5-liter V6 Ecoboost, die is gekoppeld aan een zestrapsautomaat.

Comment

Comment

Comment

Ben fan van alle F150's, dus deze is geen uitzondering op de regel! Wat een knap interieur :-)
                                    Dog mobile - 2007 Mercedes Vito 111Cdi
                                    Daily - 2009 Smart fortwo cdi (van Bobo )
                                    (SOLD) Off road toy - 2007 Suzuki Jimny ddis

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door []v[]o Bekijk Berichten
                                      Ben fan van alle F150's, dus deze is geen uitzondering op de regel! Wat een knap interieur :-)
                                      zeker ?

Comment

mja wat moet ne mens daar nu op zeggen...
                                        Dog mobile - 2007 Mercedes Vito 111Cdi
                                        Daily - 2009 Smart fortwo cdi (van Bobo )
                                        (SOLD) Off road toy - 2007 Suzuki Jimny ddis

Comment

Working...
                                        X