Fords belangrijkste model voor de VS, de F-150, staat in een nieuwe gedaante op de show in Detroit. Later dit jaar verschijnt hij in de showrooms.
Van onder tot boven is hij helemaal nieuw. Zo beschikt hij over een vers ladderchassis opgetrokken uit een andere staalsoort die lichter maar ook stijver is. Gewichtbesparing was sowieso een thema want ten opzichte van de vorige F-150 weegt hij zo’n 350 kilo lichter.
Ook onder de motorkap gaat het er minder bruut aan toe. Zo heeft hij een 2.7 V6 EcoBoost-motor. Niet getreurd, er zijn ook nog twee 3.5 units (waarvan een EcoBoost)en baas-boven-baas blijft de de 5.0 ti-VCT V8. De EcoBoost-versies beschikken over een grille met kleppen die sluiten om het verbruik te drukken.
LED-verlichting rondom, en ook een camerasysteem rondom maken de pick-up ook op dat gebied helemaal up-to-date en achterpassagiers hebben gordels met daarin airbags. Een veiligheidssysteem dat Ford ook op de nieuwe Mondeo (Fusion in de VS) levert.
Al 37 jaar is de F-150 de meest verkochte ‘truck’ in de VS, en het is zelfs 32 jaar de meestverkochte auto geweest.
Bron: Autoweek
Van onder tot boven is hij helemaal nieuw. Zo beschikt hij over een vers ladderchassis opgetrokken uit een andere staalsoort die lichter maar ook stijver is. Gewichtbesparing was sowieso een thema want ten opzichte van de vorige F-150 weegt hij zo’n 350 kilo lichter.
Ook onder de motorkap gaat het er minder bruut aan toe. Zo heeft hij een 2.7 V6 EcoBoost-motor. Niet getreurd, er zijn ook nog twee 3.5 units (waarvan een EcoBoost)en baas-boven-baas blijft de de 5.0 ti-VCT V8. De EcoBoost-versies beschikken over een grille met kleppen die sluiten om het verbruik te drukken.
LED-verlichting rondom, en ook een camerasysteem rondom maken de pick-up ook op dat gebied helemaal up-to-date en achterpassagiers hebben gordels met daarin airbags. Een veiligheidssysteem dat Ford ook op de nieuwe Mondeo (Fusion in de VS) levert.
Al 37 jaar is de F-150 de meest verkochte ‘truck’ in de VS, en het is zelfs 32 jaar de meestverkochte auto geweest.
Bron: Autoweek
Comment