Special edition 'Brokeback Mountain'.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Ford F-150
Collapse
X
-
spijtig dat de machtige sound die synoniem staat voor zo een pickup verdwijntKlik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk Berichtenspijtig dat de machtige sound die synoniem staat voor zo een pickup verdwijnt
Comment
-
Na al die verre toekomstmuziek van CES presenteert Ford op de NAIAS in Detroit iets nuchterder nieuws: dit is de gefacelifte Ford F-150!
Het belangrijkste nieuws onder de immense motorkap is echter de komst van een 3.0 'PowerStroke'-diesel. Het is voor het eerst dat Ford een zelfontbrander levert in de F-150. Nog grotere 'trucks' zijn doorgaans wel met (gigantische) dieselmotoren leverbaar, maar iets compactere modellen houden het meestal bij benzinemotoren. De diesel-V6 is echter naar verluidt pas in 2018 beschikbaar, officiële specificaties zijn dan ook nog niet bekend.
Uiteraard heeft Ford ook de technolgische ontwikkelingen op het gebied van infotainment tegen het licht gehouden. Het aangescherpte interieur is onder meer te voorzien van een 4G-wifi-spot en Bang en Olufsen-audio. Ook de veiligheidssystemen zijn weer helemaal up-to-date, waarbij adaptieve cruise control een opvallende nieuwkomer is.
We onderstrepen nog maar eens dat dit soort auto's in de VS nog niet bepaald aan populariteit heeft ingeboekt. Deze F-150 is dan ook zeer belangrijk nieuws voor de Amerikanen. Ter vergelijking: in 2016 verkocht Ford ruim 820.000 'Trucks' uit de F-series in de VS, terwijl Honda's razendpopulaire Accord er 345.000 keer over de toonbank ging.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Eerste diesel? I think not.. Eerste V6 diesel misschien, maar de vroegere V8 powerstroke diesels waren echte beesten.
F-150 is de best verkocht pick up in amerika.
Toch zie je ze hier relatief weinig rijden (meer Ram's en Silverado's).
Waarom? Is ford minder goed op LPG?
Duurder in onderhoud? (aankoop is nochtans lager door het hogere aanbod)Last edited by CaliforniaDream; 09/01/2017, 12:47.Classic cars on demand
www.facebook.com/CaliforniaDream.be
www.californiadream.be
- It's time to make your dream come true -
Comment
-
FORD F-150 ALS POLICE RESPONDER
PICK-UP ALS BOEVENVANGER
Ford heeft de F-150 Police Responder gepresenteerd, een politieversie van de populairste pick-up van de Verenigde Staten.
De F-150 Police Responder is gebaseerd op de FX4-uitvoering van de F-150. In het vooronder doet de 381 pk sterke 3,5-liter EcoBoost V6 dienst als kloppend hart. Schakelen gaat in deze Police Responder middels een tientrapsautomaat.
De politieversie krijgt een aangepast remsysteem dat beter bestand moet zijn tegen veelvuldig hard remmen. Ook zijn de stabilisatorstangen verstevigd en staat de auto op 18-inch lichtmetalen wielen waar all-terrainbanden omheen zijn gevouwen. Uiteraard is het interieur aangepast en klaargemaakt voor het aansluiten van diverse communicatiesystemen. De voorstoelen zijn bekleed met een steviger materiaal. De achterbank is bedekt met vinyl, hetzelfde materiaal ligt ook op de vloer van de F-150.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
De Edge hebben we in Clearwater regelmatig gezien. En de Dodge.“If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”
Comment
-
gek dat er geen schutting is met de achterbank, zoals ze hebben in de sedans. Ook zie ik geen navigatie systeem, kan toch handig zijn voor prio diensten die overal naartoe moeten snellen.Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl
Comment
-
Rij-impressie: FORD F-150 RAPTOR II SUPERCREW
EL MACHO
Het klinkt een beetje als heiligschennis: ook de monsterlijke Ford Raptor moet zich voortaan tevredenstellen met een 3,5-liter V6. Dat neemt niet weg dat de nieuwste sportuitvoering van de bestseller F-150 ons adrenalinepeil flink laat stijgen.
De Ford Raptor was altijd een soort rijdende middelvinger richting ecologisch ingestelde mensen. Deze pick-up is met zijn brullende 6,2-liter V8 net zo politiek correct als Jeremy Clarkson in de hoogtijdagen van Top Gear. Dat de nieuwste versie ondanks zijn krijgshaftige uiterlijk slechts een zescilindermotor onder de lange motorkap herbergt, is in eerste instantie dan ook een teleurstelling. Als we het gaspedaal voor het eerst intrappen, zijn we echter gerustgesteld. De motor mag dan twee cilinders minder hebben, het motorgeluid is – hoewel wat kunstmatig – nog altijd erg indrukwekkend. Bij stationair toerental is de 3,5-liter biturbo-V6 nog behoorlijk stil, maar als je het gaspedaal dieper intrapt, hoor je gegrom en geblaf, vergezeld door het gefluit van de turbo's. Bij hoge toerentallen brult hij het vervolgens uit via de twee vuistdikke uitlaten. Waar de afgedankte 6,2-liter als atmosferische V8 van de oude stempel zich uitstekend leende om relaxed te cruisen, smeekt de nieuwe V6 je steeds om hem bij zijn nekvel te pakken, zoals een Maserati Biturbo dat in de jaren 80 ook kon doen. Terwijl de tientraps automaat de versnellingen er zo snel doorheen ramt, dat je je afvraagt hoe ze de tijd vinden om het vermogen over te brengen, doet hij dat toch op bijzonder effectieve wijze. Je moet over heel wat zelfbeheersing beschikken om rustig te rijden met deze krachtbron. Hij hangt goed aan het gas en voor een Amerikaanse motor maakt hij opvallend enthousiast toeren.
Door de enorme stappen die deze pick-up zet, zou je welhaast vergeten dat je met een gigantische auto op pad bent. We rijden namelijk met de 30 centimeter langere SuperCrew-versie, die achterpassagiers veel ruimte biedt. Probeer in de stad maar eens een parkeerplek te vinden die geschikt is voor dit 5,90 meter lange en zonder spiegels maar liefst 2,20 meter brede bakbeest. Die plek is simpelweg geen goede omgeving voor deze auto. Hij is namelijk gemaakt voor de highways – hoewel hij in het terrein ook helemaal in zijn element is. Dat is niet zo vreemd bij een auto die de naam Raptor (roofvogel) draagt.
NONCHALANT
Dat deze auto zich senang voelt buiten de gebaande paden, is logisch, want hij werd ontwikkeld om te worden ingezet in een Baja-raceklasse voor productiemodellen. Zodoende hobbelen de dikke dinosaurussen in hun thuisland met snelheden rond de 80 km/h op grote banden door de woestijn, waarbij dikke dempers met lange veerwegen ervoor zorgen dat de auto niet continu uit koers raakt. Ford verscheen bij de Baja 1000 aan de start met een Raptor die op de rolkooi na volledig standaard was tot en met de reguliere banden. Dat de auto op het podium eindigde, maakt op indrukwekkende wijze duidelijk hoe capabel hij buiten de gebaande paden is. Dat blijkt wel in de kiezelgroeve, waar we ons zelfs niet vastrijden als we daar onze uiterste best voor doen. En dat ondanks het hoge gewicht! Aan de achterkant houdt de beweeglijke starre as goed contact met de weg, aan de voorzijde verhindert het (optionele) zelfsperrende torsendifferentieel dat de wielen grip verliezen. Verrassend genoeg maken de BF Goodrich-AT-banden in de maat 315/70R17 op de snelweg niet eens veel herrie; bij een snelheid van 140 km/h veroorzaken de motor en het uitlaatsysteem het meeste geluid.
De kwaliteit van de in Fords oervestiging Dearborn gebouwde carrosserie zit degelijk in elkaar: pas boven de 150 km/h is windgeruis waarneembaar. Niet dat de afwerking in alle opzichten perfect is: aan het differentieelhuis zit al roest en als je een blik onder de motorkap werpt, zie je nonchalant weggewerkte en slecht afgedekte kabels. De Raptor met 3,5-liter V6 laat helaas ook zien hoe zinloos downsizing is. Zijn motor mag er dan voor zorgen dat het verbruik op de rollenbank er nog enigszins mee door kan, maar tijdens onze testritten in de kiezelgroeve, een paar sprints, wat korte stukken snelweg en veel provinciale wegen later geeft de verbruiksmeter een verbruik van 25 liter/100 km aan, ofwel 1 op 4. De oude V8 was niet dorstiger dan zijn opvolger met aluminium carrosserie. Maar dit mag de pret niet drukken, want het blijft fascinerend om met zo'n woestijnracer rond te scheuren. Zo krijg je zelfs op de A2 een beetje het Baja-gevoel.
OORDEEL- +Waanzinnige offroadcapaciteiten
- +Fijne motor
- -Enorm hoog verbruik
- -Afwerking deels slordig
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
Comment