Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VW Golf Sportsvan

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• VW Golf Sportsvan

Ik zal deze ook maar eens bij 'nieuwe auto's' zetten want dit is geen concept meer. Ik begrijp de strategie van VW niet goed want er is blijkbaar geen onderscheid met dit uiteindelijke productiemodel.

Uit de officiële persdocumentatie van Volkswagen dan, dezelfde foto's als de concept uit september jl.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Inderdaad nogal vreemd van VW. Dat model is voorgesteld als concept maar dan wel compleet in productietrim...
      Is al te configureren op vw.de
      Last edited by Löwe; 22/01/2014, 18:21.

Comment

Die motorisatie bij de benzines, ofwel 85 pk, ofwel bijna het dubbel 150 pk.
        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Op het eerste zicht geen misse kar, maarja VW en dan vooral de Golf is en blijft nogal saai. En het interieur is ook maar aan de triestige kant.
          Maar hij kan er nog mee door.
          2012 Abarth 500 'esseesse'

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
            Die motorisatie bij de benzines, ofwel 85 pk, ofwel bijna het dubbel 150 pk.
            ik heb de motoren verwijderd. Is eigenlijk het aanbod bij de lancering in DE (volgens vw.de) maar bv. in Nederland blijkt het anders te zijn
            en voor België vind ik nog niks terug.

Comment

Is dit de nieuwe Golf Plus?
              “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
                Is dit de nieuwe Golf Plus?
                yep

Comment

Gewoon een rationele en sobere monovolume-achtige C segmenter. Veel "Sports" valt er niet te bespeuren.
                  Weer zo'n typisch marktetingnaampje dat op niks slaat.
                  Grootste voordeel vind ik de verschuifbare achterbank die toelaat te kiezen tussen meer been- en kofferruimte.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Löwe Bekijk Berichten
                    Gewoon een rationele en sobere monovolume-achtige C segmenter. Veel "Sports" valt er niet te bespeuren.
                    Weer zo'n typisch marktetingnaampje dat op niks slaat.
                    Grootste voordeel vind ik de verschuifbare achterbank die toelaat te kiezen tussen meer been- en kofferruimte.
                    Die bank is inderdaad heel handig. De Golf Plus is eigenlijk de meest praktische Golf/Jetta die ik gehad heb. Nu halen ze ook 590 liter met de bank in de voorste stand geschoven. Als ik vergelijk met mijn Touran dan is de Touran met de aparte stoelen en net iets meer ruimte wat meer monovolume, maar de Plus was meer een gewone auto om mee te rijden en de afwerking stond ook op een veel hoger niveau dan de Touran. Als ik nu dat interieur van die Sportsvan bekijk dan is de Touran hopeloos verouderd!

Sports is belachelijk in de naam uiteraard, al denk ik wel dat het het aangenaamst sturende MPV ding uit hun gamma zal zijn. Misschien willen ze al anticiperen op de 2-reeks Active Tourer van BMW?
                    '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                    '15 Volvo XC60 D3

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                      Die bank is inderdaad heel handig. De Golf Plus is eigenlijk de meest praktische Golf/Jetta die ik gehad heb. Nu halen ze ook 590 liter met de bank in de voorste stand geschoven. Als ik vergelijk met mijn Touran dan is de Touran met de aparte stoelen en net iets meer ruimte wat meer monovolume, maar de Plus was meer een gewone auto om mee te rijden en de afwerking stond ook op een veel hoger niveau dan de Touran. Als ik nu dat interieur van die Sportsvan bekijk dan is de Touran hopeloos verouderd!

Sports is belachelijk in de naam uiteraard, al denk ik wel dat het het aangenaamst sturende MPV ding uit hun gamma zal zijn. Misschien willen ze al anticiperen op de 2-reeks Active Tourer van BMW?
                      Touran is inderdaad verouderd. (model is 11 jaar oud) maar de opvolger zit in de pijplijn.
                      Volgens mij heeft VW daar tonnen van verkocht, tot op heden zelfs, anders had die niet zolang in productie gebleven.
                      Het feit dat deze auto Sportsvan noemt, lijkt mij vooral om een vooroordeel weg te krijgen: Golf voor oude mensen.
                      In Duitsland, maar ook in België wordt de Golf Plus veel verkocht aan oudere mensen. Ergens logisch door de gemakkelijke, hogere instap en zithouding.

Comment

Touran wordt bij mij gebruikt als mobiele werfkeet. En daarvoor is hij uitstekend geschikt!
                        “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

Ik vind het eigenlijk wel een mooie auto, sober en inderdaad niet veel "sportsvan" aan, maar hij kan mij wel bekoren.
                          2004 VOLKSWAGEN CADDY people 2.0SDI
                          2011 VOLKSWAGEN GOLF 6 variant highline 1.6TDI bluemotion
                          1983 VOLKSWAGEN KEVER 1200
                          (o\_!_/o)

Comment

Comment

Comment

Comment

Niet slecht al vraag ik mij af wat het verschil met de touran is in liters kofferruimte.

Ik vind hem wel veel mooier. De touran vond ik altijd al te recht terwijl dit gewoon een hoge golf is.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9105P met Tapatalk

Comment

ben er naar gaan kijken in bxl en ik vind hem echt lelijk.
                                    die ruiten lopen zo ver door naar onder en dan nog geen enkele frivoliteit.
                                    van voor en achter valt hij mee maar in profiel vind ik het een zeer lelijke auto.

nuja, praktisch zal hij best zijn, daar spreek ik mij verder niet over uit :-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door metalpe Bekijk Berichten
                                      Niet slecht al vraag ik mij af wat het verschil met de touran is in liters kofferruimte.

Ik vind hem wel veel mooier. De touran vond ik altijd al te recht terwijl dit gewoon een hoge golf is.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9105P met Tapatalk
                                      Sportsvan:
                                      498 tot 585 liter naargelang de stand van de zetels
                                      Met achterbank plat: 1512 liter

Touran:
                                      (5-zits): 695 liter
                                      Met achterbank plat: 1989 liter

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Löwe Bekijk Berichten
                                        Sportsvan:
                                        498 tot 585 liter naargelang de stand van de zetels
                                        Met achterbank plat: 1512 liter

Touran:
                                        (5-zits): 695 liter
                                        Met achterbank plat: 1989 liter
                                        Waar je wel moet tellen dat de touran het meer in de hoogte zoekt. Een Passat en golf variant zijn een betere match met deze qua koffer. Waar je als grote voordeel hebt dat je kan kiezen tussen beenruimte of laadvermogen.
                                        '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                        '15 Volvo XC60 D3

Comment

Working...
                                        X