Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VW Golf Sportsvan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Oorspronkelijk geplaatst door dikkejos Bekijk Berichten
    mja, een naam is maar een naam, maar vergeleken met de Golf + (klinkt zoals 65 +) is "Sportsvan" toch een leukere benaming, ziet er trouwens sportiever uit dan de Golf + , en ben zeker dat VW hier een jonger publiek gaat aantrekken dan met de Golf +

    Heb het nog niet gedetailleerd kunnen bekijken, maar 't is precies toch mossel noch vis, iets hoger zitten en iets meer plaats achteraan maar niet echt een grotere koffer dan de normale golf --> Kan je dan niet beter direct nen Touran nemen als het prijsniveau niet te veel uit elkaar ligt ?

    Of is hij toch eerder voor het doelpubliek 65 + ?
    Ik heb Golf Plus en touran gehad, dat zijn toch helemaal andere auto's hoor. De plus is een praktische golf met hogere zit. De touran is een kleine monovolume. Zo heeft de plus nog een achterbank en een laaddrempel. Een plus rijdt ook als een golf en heeft dezelfde afwerking.
    '16 Peugeot 308 SW blueHDI
    '15 Volvo XC60 D3

    Comment


    • #42
      zopas een testrit ondernomen, omdat ik er over denk om een hogere instap auto te kopen.
      positief: mooie afwerking en kwaliteit, de 1.2 dsg reed voortreffelijk, meer dan oké voor je dagelijkse ritten
      negatief : je moet van het uiterlijk houden, veel glas , wat saai zoals de golf.
      als je de hoogste zitpositie instelt ,kan je arm niet meer rusten op de deurgreep, jammer.

      Comment


      • #43
        Grappig: ik ontdekte een doos met de gebruiksaanwijzingen en daar stond op vermeld: golf 7 plus.in plaats van sportsvan ;-)

        Comment


        • #44
          Zal mss naamgeving voor andere markten zijn.... Zoals de Vento en Bora in bepaalde landen altijd Jetta zijn blijven heten...

          Comment


          • #45




            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

            2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

            Comment


            • #46




              Rijtest: [www.caradisiac.com]
              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

              2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

              Comment


              • #47
                basisinterieur (Trendline) :

                Comment


                • #48
                  Rij-impressie: Volkswagen Golf Sportsvan

                  Broze botten, stramme spieren ... Met het klimmen der jaren wordt een auto met een hoger instap een steeds prettiger alternatief. Voor wie een MPV of SUV een brug te ver is, heeft Volkswagen een antwoord in de vorm van de opvolger van de Golf Plus, de Golf Sportsvan.


                  Tien jaar geleden kwam Volkswagen met de Golf Plus. Dat was een verticaal uitgerekte Golf waarbij de hoge instap en dito zitpositie direct tegemoetkwamen aan hen die wat minder soepel van lijf en leden zijn. Die Golf Plus wordt nu ver*vangen door de Golf Sportsvan. Deze auto is net als de Plus beduidend hoger dan de gewone Golf, maar hij is nu ook in de lengte *gegroeid. Kort gezegd komt het erop neer dat je na het makkelijk *instappen nu ook nog even lekker de benen kunt strekken, én dat er meer bagage meegenomen kan worden dan in de Plus. Verder is het interieur van de Sportsvan dankzij een verschuifbare achterbank flexibeler in te delen dan dat van z’n voorganger. De auto staat dus eigenlijk dichter bij de midi-MPV dan bij de gewone hatchback. Desalniettemin houdt Volkswagen vast aan de Golf-benaming en maakt het merk er geen Touran van. Of zou de volgende editie van die MPV misschien Golf Grand Sportsvan gaan heten?

                  Met een iets vlotter lijnenspel dan z’n voorganger denkt Volkswagen naast het vergrijsde deel van de bevolking ook jonge gezinnen voor de auto te kunnen interesseren. Op een hoge achterbank gesp je namelijk veel makkelijker je kroost in een kinderzitje, in andere auto’s moet je daar diep voor bukken, zegt VW. Geen speld tussen te krijgen. Daar staat echter tegenover dat jonge gezinnen ook prijs stellen op een flinke bagageruimte voor de pakken luiers, de kinderwagens en de *campingbedjes. Het laadvolume van de Sportsvan meet een royale 500 liter, maar dat is nog altijd beduidend minder dan de 695 liter van de Touran, en ook minder dan dat van de Golf Variant (605 liter). Nee, de kracht van de Sportsvan is echt het ruime interieur, niet de kofferruimte. Althans, als je de auto vergelijkt met *andere producten uit het Volkswagen-gamma. *Kijken we ook naar de concurrentie, dan blijkt de achterbak van de Golf Sportsvan wél weer *aardig ruim te zijn. Hij is bijvoorbeeld groter dan die van de Renault Scénic (437 liter) en de Ford *C-Max (432 liter), ja zelfs nog net iets groter dan die van de Grand C-Max (475 liter).

                  Erg braaf
                  De Golf Sportsvan staat op de bouwstenen van VW’s MQB-platformtechniek. Dat levert een prettig voorspelbaar rijdende auto op. Weinig dynamisch, wel keurig stabiel en lekker comfortabel. De vermogens van de motoren variëren van 85 tot 150 pk op benzine en van 110 tot 150 pk op dieselolie en alle Sports*vans, op de zwakste benzineversie na, zijn met een DSG-transmissie te bestellen. Wij reden met de 125 pk sterke benzineversie met handgeschakelde zesbak. Daarmee is de auto geen strepentrekker, maar je komt keurig mee in het *verkeer. Wie met een caravan door de Ardennen wil, doet er goed aan de krachtiger versie te nemen, of anders in elk geval de DSG-transmissie (€ 2.600 extra) aan te vinken. De bediening van de auto vraagt weinig gewenning, alle bedieningsorganen zitten daar waar je ze verwacht. Prettig is de hoge plaatsing van het multi*mediascherm; dat staat goed in het zicht. Eigenlijk is alles gericht op gemak en welbehagen. Dat blijkt niet alleen uit de uitrusting, maar ook uit de optielijst; comfort en veiligheid staan voorop. Denk bijvoorbeeld aan een verwarmd stuurwiel, een *rijbaanassistent en vermoeidheidsherkenning. Dankzij de extra zijruit is de auto lekker over*zichtelijk, maar voor nóg meer *gemoedsrust kun je hem laten uitrusten met een dodehoek*sensor. Daarnaast (en daarmee heeft de Golf Sportsvan de primeur bij Volkswagen) kun je de auto krijgen met Rear Traffic Alert. Dit systeem houdt wanneer je achteruit wilt rijden, van je oprit bijvoorbeeld, in de gaten of er in de straat verkeer aankomt. Mocht dat inderdaad het geval zijn, dan geeft het systeem een waarschuwing en in geval van nood voert het een remingreep uit. Dat is niet alleen prettig voor hen die niet meer zo soepel over hun schouder kunnen kijken. De optionele sportstoelen en het optionele sportonderstel ten spijt zou de auto eigenlijk gewoon Volkswagen Golf *Comfortvan moeten heten.

                  Beter een Variant
                  Al met al is de Sportsvan een prettige auto waar weinig op aan te merken valt. Maar de prijs is wel *stevig. Wie per se een Volkswagen wil rijden, maar de hoge instap niet nodig heeft, doet er goed aan serieus na te *denken over een Golf Variant. Die kan meer bagage mee*nemen en is bovendien goedkoper. Gaat het wél om de hoge instap, maar mag het ook een ander merk zijn, dan heb je voor minder geld een Ford *C-Max; die zit ook lekker hoog en is (leuk voor wie daar prijs op stelt) een stuk dynamischer.

                  Last edited by Jocar; 04/09/2014, 10:00.
                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                  2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

                  Comment


                  • #49
                    Wat is de actuele prijs, promo, gedaald tegenover de start??

                    Binnenkort weer facelift?

                    Comment


                    • #50
                      Oorspronkelijk geplaatst door calendomatic Bekijk Berichten
                      Wat is de actuele prijs, promo, gedaald tegenover de start??

                      Binnenkort weer facelift?
                      2500 € extra korting, zoals op het hele Golf gamma
                      Facelift is nog niet voor direct.

                      Comment


                      • #51
                        ONDER HET MES: VOLKSWAGEN SPORTSVAN

                        GOLF-UPDATES VOOR SPORTSVAN

                        Eind vorig jaar werd de Golf gefacelift en vandaag is de aan dat model gerelateerde Volkswagen Sportsvan op de snijtafel gelegd. Tijdens de IAA van Frankfurt beleeft de auto zijn publieksdebuut.

                        In november 2016 werd de huidige Volkswagen Golf zowel op optisch als technisch vlak bijgewerkt. Tijdens de IAA van Frankfurt schuift Volkswagen de vernieuwde Sportsvan naar voren. Net als bij de bijpuntsessie van de Golf het geval was, gaat Volkswagen bij het opwaarderen van de Sportsvan zo op het eerste gezicht ook niet al te hardhandig te werk.

                        De Sportsvan krijgt nieuwe bumpers aan voor- en achterzijde en ook de koplampen zijn vernieuwd. De optionele xenonkijkers worden vervangen door led-koplampen terwijl led-achterlichten standaard zijn op alle versies. Aan de onderzijde van de grille zien we een chroomkleurige strip die optisch doorloopt in de koplampunits. De facelift behelst verder de toevoeging van nieuwe lichtmetalen wielen en komst van nieuwe lakkleuren.

                        Het interieur profiteert van nieuwe materialen én nieuwe met leer beklede stoelen. Een grotere noviteit is de komst van het 9,2-inch grote display behorend bij het nieuwe infotainmentsysteem, een systeem dat net als in de gefacelifte Golf ook met gebaren te bedienen valt. Het aantal knoppen neemt met de komst van dit systeem af. Ook de Sportsvan krijgt de beschikking over nieuwe veiligheidssystemen, denk hierbij aan zaken als Pedestrian Monitoring, Traffic Jam Assist (semi-autonoom rijden tot 60 km/h), Emergency Assist, Trailer Assist en een vernieuwde versie van Park Assist.

                        Op de motorenlijst komt naar verwachting de nieuwe 1.5 TSI te staan die ook in de vernieuwde Golf een plek kreeg. Het blok is er met 130 en 150 pk en zal ed 125pk e 150 pk sterke 1.4 TSI's vervangen. Ook de 110 pk sterke 1.0 TSI verschijnt waarschijnlijk op de bestellijst, een blok dat op zijn beurt de 110 pk sterke 1.2 TSI opvolgt. Officiële informatie volgt spoedig.











                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                        2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

                        Comment


                        • #52






                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                          2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

                          Comment


                          • #53




                            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                            2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

                            Comment


                            • #54
                              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                              2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

                              Comment


                              • #55

                                Comment


                                • #56
                                  Ik zat naar een juist plaatje te zoeken om de banaliteit van deze auto aan de duiden...Voxpopuli, spot on !!!

                                  Comment

                                  Working...
                                  X