Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mercedes-Benz V-Klasse
Collapse
X
-
aka de nieuwe Vito/Viano?
Die achterkant vind ik wel niet geslaagd.. precies een Fiat Doblo of zo qua lompheid.
E30SHOP.be - Alles voor uw BMW E30.
Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.
-
Cool.Ihr guter stern auf allen straßen, Mercedes-Benz.
Current:
1987 Mercedes-Benz W124 200D
1979 Mercedes-Benz W123 280E
1985 Mercedes-Benz 190E 2.3-16
Ex:
1994 Mercedes-Benz W124 E200 Diesel
1976 Mercedes-Benz W123 250
1987 Mercedes-Benz W124 230E
1979 Mercedes-Benz W123 300d
1992 Mercedes-Benz W201 190E 2.0
1973 Mercedes-Benz W115 /8 230
1993 Mercedes-Benz W202 C200 Diesel
2003 Mercedes-Benz W211 E220 CDI
1990 Mercedes-Benz C124 300CE
1980 Mercedes-Benz W123 280
1989 Mercedes-Benz W124 230E
Comment
-
Vind de eerste Vito nog altijd de knapste.
E30SHOP.be - Alles voor uw BMW E30.
Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.
Comment
-
Na maanden geplaagd te hebben met schetsen en interieurfoto's heeft Mercedes-Benz nu eindelijk z'n nieuwe V-klasse gepresenteerd.
De V-klasse van Mercedes valt onder te verdelen in de Vito en de Viano, waar die laatste de personenversie is. Maanden geleden werden we al opgewarmd met wat schetsen en zelfs een volledig persbericht over het nieuwe interieur. Vandaag kunnen we de nieuwe V-klasse dan in z'n geheel bewonderen, en het lijkt erop dat Mercedes de naam Viano laat vallen en modelnaam V-klasse apart houdt voor de personenversie.
Opnieuw is de V-klasse in diverse formaten te bestellen, ditmaal biedt Mercedes drie lengte-uitvoeringen aan, van 4,90 tot 5.37 meter. Vanbuiten is de nieuweling overduidelijk als Benz te herkennen. We zien chroomafwerking in de grille en lichtunits die enigszins overeenkomsten vertonen met de exemplaren op de A- en CLA-klasse.
Bij z'n introductie komt de V-klasse beschikbaar met een 2,1-liter viercilinder diesel die in drie smaken te bestellen is. De eerste is de 200 CDI met 136 pk en 330 Nm aan trekkracht. Dan is er de 220 CDi die 163 pk en 380 Nm aan koppel levert. Die laatste verbruikt 5,7 l/100 km (149 gram CO2/km). Bovenaan de motorenladder staat de 250 Bluetec, die het tot 190 pk en 440 Nm schopt. Het verbruik van deze versie, die overigens net zo sterk is als de 3.0-liter V6 diesel uit de vorige generatie, komt uit op 6.0 l/100 km, 28 procent minder dan z'n voorganger.
Mercedes biedt Agility Select aan voor de transmissie, waarbij de V-klasse in vier standen is in te stellen: Economic, Comfort, Sport of Manual. Bij die laatste drie beschikt de Benz over 14 pk en 40 Nm extra, zo pompt de 250 Bluetec er opeens 204 pk en 480 Nm uit. Agility Control is beschikbaar om de demping aan te passen aan de wegomstandigheden.
Mercedes gaat vooral in het interieur van de V-klasse een stapje verder ten opzichte van z'n voorganger. We zien een luxueus ogende werkplek met bovenop het dashboard het welbekende 'opgeplakte' mutlimediascherm, dat zich laat bedienen met een touchpad onderaan de middenconsole. Voor wat extra schwung is de bovenzijde van het dashboard optioneel te bekleden met leer. Ook optioneel is een Burmester surround-soundsystem met 16 luidsprekers en een subwoofer.
Mercedes meldt trots dat de V-klasse de enige in z'n klasse is die beschikt over actieve stoelventilatie en viervoudig verstelbare lendensteunen. Thermotronic airconditioning laat zich in drie ventilatiemodi instellen: Focus, Medium en Diffuse. Bovendien is de V-klasse er al kort voor de instap, via een drukknop op de sleutel, mee te ontwasemen.
Achterin vinden we vier individuele zitplaatsen, verdeeld over de tweede en derde zitrij. Wie dat wenst kan ook twee zitbanken krijgen. De stoelen zijn volledig uitneembaar, handig voor wat laad- en losgemak. Het optionele Easy Pack brengt een te openen achteruit naar de personenbus, die toegang geeft tot een tweede laadniveau.
Uiteraard beschikt de V-klasse over Intelligent Drive. Standaard zit er zijwindassistent en Attentionassist op, optioneel is een actieve parkeerassistent, Collision Prevention Assist, verkeersborden-, spoor-, en dodehoekassistent beschikbaar.
De V-klasse is vanaf april te bestellen, in juni moeten de eerste exemplaren bij de dealer staan.
Bron: Autoweek
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Wat een heeeeerlijk interieur, en wat een LELIJK ding vanbuiten2015 Renault Mégane Coupe GTI - Blauw - 1.5 dCI 110 pk
Comment
-
Super, vooral de opwaardering van het interieur was hard nodig. Dit zou wel is de eerste keer kunnen zijn dat ik de V verkies boven de multivan. Het helpt ook dat ze, op deze foto's althans, nog niet an het roesten zijn :-P
Verstuurd vanaf mijn Nexus 7 met Tapatalk'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
ik ben toch blij dat ik nog voor de laatste V6 ben gegaan . Mijn vorige werd een mand geleden perto verklaard na aan aanrijding , en ik had nu nog de kans een grand edition te kopen met 3.0 V6 of te wachten op de nieuwe .. het interieur is wel zwaar de max , maar exterieur vind ik echt mottig .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wannes Bekijk Berichtenik ben toch blij dat ik nog voor de laatste V6 ben gegaan . Mijn vorige werd een mand geleden perto verklaard na aan aanrijding , en ik had nu nog de kans een grand edition te kopen met 3.0 V6 of te wachten op de nieuwe .. het interieur is wel zwaar de max , maar exterieur vind ik echt mottig .
broer rijd ook met jonge piano v6 automaat, vind die ook mooier dan deze.
Comment
-
Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl
Comment
Comment