Bij Sporza rijden ze met een V-klasse.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mercedes-Benz V-Klasse
Collapse
X
-
De proefritten die ik deed met de 163pk en 190pk vielen zeer goed mee.
De automaat vind ik onontbeerlijk, zit standaard op de v250. Dure optie op de v220 (2500eu), wat t prijsverschil dan zeer klein maakt, en die 27pk geven dat tikje meer.
Het blijft een 4cil die je hoort en een camionet, maar zeer leuke wagen. Die automaat is heerlijk.
Zijn dit eigen motoren?
Mooie wagen. Zag er wel degelijk uit. Stevig. Enkel bij de achterklep toegooien (zwaar!) zag ik t wat rammelen. Je krijgt indruk dat ie niet goed toe is en je hebt neiging opnieuw toe te gooien. Was bij vorige vito/viano ook al. Dan is zo een elektrisch sluitende klep leuker (baf, weer 700eu erbij op avantgarde, 1100eu op gewone. Dat rammelt ook serieus)
2e zorg is al dat ''chroom''(al die zilveren biesje) en dashboardbekleding. Mooi hoor. Zeer mooi. Maar kras bestendig? Wat na 4-5j gebruik?
En dan de prijs he... tis al een tijdje geleden dat ik een wagen kocht, maar toch meteen korting die ik van een premium merk niet verwachtte. Toch nog duur. Zeker als je begint aan te kleden. Tloopt snel op.
En vraagt men serieus nog altijd zoveel geld voor metaallak? Anno 2014? pffffff. Das geldklopperij.
En ook: voor zelfstandigen: 100% btw aftrek is finito, zelfs in dubbele cabine. De verkoper die dat nog durft te beweren
mag dat van mij op papier aantonen. Zeker met een eerste rij achterzetels.
Ik heb dus ook mijn rekensommetje moeten aanpassen. 85%...
Jammer dat VW geen keuze heeft, hun caravelle-multivan is te verouderd om hiermee vergeleken te kunnen worden.
Heb nog wat vragen over de adbleu.(voor de v250). Moet je dan echt zoals de camioneurs om de zoveel tankbeurten met adbleu beginnen? Toch ook weer een gedoe en kost die erbij komt. Kan toch niet enkel bij t onderhoud zijn aangezien die intervallen ver uit mekaar liggen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Reppst Bekijk BerichtenHeb nog wat vragen over de adbleu.(voor de v250). Moet je dan echt zoals de camioneurs om de zoveel tankbeurten met adbleu beginnen? Toch ook weer een gedoe en kost die erbij komt. Kan toch niet enkel bij t onderhoud zijn aangezien die intervallen ver uit mekaar liggen.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Reppst Bekijk BerichtenSja, heb staan kijken naar die pullekes adbleu, duur. Grotere bidons goedkoper.
Iets anders kiezen, ik zie niet veel andere opties. VW te verouderd. T6 2015-2016 zeker?
Geen idee wanneer een T6 staat gepland. Gezien het modeljaar van de T5 zal het inderdaad iets voor 2015/2016 worden vrees ik.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Comment
-
De nieuwe V-klasse kennen we al, en nu heeft Mercedes-Benz ook het praktischer ingestelde broertje van die personenbus gepresenteerd: de Vito.
Eind januari trok Merdedes het doek af van z'n nieuwe V-klasse. Zoals voorheen krijgt de V-klasse - eerder Viano geheten - ook een praktische bestelversie. We hebben hem al eens gecamoufleerd zien rondgaan, maar nu ziet de nieuwe Vito officieel het daglicht.
De gesloten versie van de nieuwe Vito wordt leverbaar in drie lengtes. Volgens de Duitsers heeft de nieuwe besteller zelfs het grootste laadvermogen in deze klasse. Versies met een dubbele cabine zijn natuurlijk ook van de partij, hetzelfde geldt voor een model dat gericht is op personenvervoer: de Vito Tourer (niet te verwarren met de luxueuzer ingestelde V-klasse).
De Vito komt met zowel voor-, achter- als vierwielaandrijving en onder de kap komen alleen dieselmotoren te liggen. Er is keuze uit vijf vermogensvarianten. De basisversie is een 1,6-liter turbodiesel, die als 109 CDI 88 pk levert. De 111 CDI schopt het tot 114 pk. De achterwielaangedreven Vito is leverbaar met een 2,15-liter viercilinder turbodiesel. Als 114 CDI komt-ie tot 136 pk, als 116 CDI tot 163 pk en de 110 BlueTec weet 190 pk naar de achterwielen te sturen.
Aan het eind van dit jaar verschijnt de nieuwe Vito in de showrooms. Prijzen worden in een later stadium bekendgemaakt.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk BerichtenLijkt me toch geen straf om daar mee te moeten rondrijden.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Comment
-
Weet er iemand al iets van de transmissie? Op de foto zie ik enkel een automaathendel aan het stuur? Zou leuk zijn mocht een 7G verkrijgbaar zijn...Dog mobile - 2007 Mercedes Vito 111Cdi
Daily - 2009 Smart fortwo cdi (van Bobo )
(SOLD) Off road toy - 2007 Suzuki Jimny ddis
Comment
-
Op de luchthaven heb ik mijn tweede gespot. Knap!Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk BerichtenPhileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Comment
Comment