Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Citroën C4 Cactus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door VRS Bekijk Berichten
    Ben gaan testrijden met de 1.6 hdi 92pk etg6 shine edition moonlight. Was van plan om de 1.2 pure tech van 110 pk te bestellen maar nu ik met de automaat gereden heb ben ik aan het twijfelen. Wat riidt de cactus lekker relax en comfortabel. Dit vraagt om een automaat zodat je lekker onderuit kunt zakken in de zetel. De hogere zitpositie, de goede maar comfortabele wegligging en de goed doseerbare remmen hebben me helemaal overtuigd. Nu nog even nadenken welke motorisatie het wordt want de 1.2 110 pk is helaas niet te krijgen met de automaat.
    Autorijden is het laatste decenia wel sterk veranderd, en voor wie dit nog niet begrepen heeft koopt de dag van vandaag nog steeds zwaar gemotoriseerde bakken met dan een schakelbak om toch maar te verwijfd over te komen... Rijden op de openbare weg moet nu eenmaal rustiger en met meer discipline en vaak merk ik deze revolutie ook en zelf al bij de Audi en BMW rijders, jaja die beginnen het ook stilaan te begrijpen dat rustig en relax ook leuk autorijden is

    iedereen kiest de wagen die bij hem past ( voor zover de geldbeugel dit toelaat ) maar ik zie momenteel de Cactus ook niet anders dan een 1.6 ehdi met de egt6 bak eraan gekoppeld, voor diegene dat de 92 pk niet volstaan kan deze opgekittelt worden tot 114pk en van 230nm naar 275nm volgens mij best leuk voor de alledaagse rijder die dan toch net wat meer wil
    Een goede bestuurder gebruikt zijn rempedaal nauwelijks op de snelweg! Afstand houden en anticiperen......

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door MPower<br />
      Puur esthetisch, al de rest wat ze er rond vertellen is marketing.<br />
      <br />
      *mijn bescheiden mening*
      <br />
      <br />
      Bekijk dan eerst eens filmpjes waar ze winkel karren keihard tegen de bumps laten rijden en auto's tegen de hoeken laten botsen bij het parkeren.<br />
      En die komen niet van Renault zelf maar dit doen ze in testen van magazines. <br />
      <br />
      Waarom altijd alles afbreken........tenzij Bmw het uitvind natuurlijk want dat is de norm op alle fora. 😉<br />
      En neen ik ben geen Citroen fanaat, heb er zelf nooit ene gehad.<br />
      <br />
      <br />
      <br />
      Edit: heb er wel enen gehad maar was dit al vergeten. 😃<br/>

      Haha dat kan je toch niet menen. Wat een flauwe reactie. Vind het een fantastisch concept,maar video s waarin winkelkarren auto s rammen is niet relevant voor mij. Naam de auto dan volledig in airbumps. Wat doe je met uw deur als de impact er net naast plaats vindt? Laat me raden,dat stond niet in de video...?

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door MPower Bekijk Berichten
        <br />
        <br />
        Bekijk dan eerst eens filmpjes waar ze winkel karren keihard tegen de bumps laten rijden en auto's tegen de hoeken laten botsen bij het parkeren.<br />
        En die komen niet van Renault zelf maar dit doen ze in testen van magazines. <br />
        <br />
        Waarom altijd alles afbreken........tenzij Bmw het uitvind natuurlijk want dat is de norm op alle fora. 😉<br />
        En neen ik ben geen Citroen fanaat, heb er zelf nooit ene gehad.<br />
        <br />
        <br />
        <br />
        Edit: heb er wel enen gehad maar was dit al vergeten. 😃<br/>

        Haha dat kan je toch niet menen. Wat een flauwe reactie. Vind het een fantastisch concept,maar video s waarin winkelkarren auto s rammen is niet relevant voor mij. Naam de auto dan volledig in airbumps. Wat doe je met uw deur als de impact er net naast plaats vindt? Laat me raden,dat stond niet in de video...?
        ???????????????????????
        Heel rare reactie, ofwel lees je de helft niet.
        Gebeurt hier wel meer.
        Het gaat hier net om de airbumps en niet over de carrosserie hé.
        Jij denkt dat het alleen marketing is en dat is het dus niet.
        Ze werken wel degelijk bij openslaande deuren en aanrijdingen tijdens het parkeren.
        Als ze beschermen tegen winkel karren die er tegen gesmeten worden zullen ze ook wel beschermen tegen auto deuren zeker.
        En nu begin jij over de andere delen waar ze niet op staan.
        Nog eenmaal.: ze staan dus op de plaatsen waar de meeste wagens schade oplopen en daar bewijzen ze ook hun nut. Het is niet alleen voor de show.
        De andere merken zullen wel volgen.



        Een Peugeot 3008 is hetzelfde als een Bmw X1.
        den borre


        "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


        Int3x0r
        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
          Nog eenmaal.: ze staan dus op de plaatsen waar de meeste wagens schade oplopen en daar bewijzen ze ook hun nut. Het is niet alleen voor de show.
          De andere merken zullen wel volgen.
          Met het eerste deel van je bewering ben ik het eens. Uiteraard heeft dat zijn nut en ja, dat zal veel schade beperken. Met het 2de deel van uw bewerig ben ik het minder eens. Dit is toch iets typisch voor een franse auto. Franse auto's hebben altijd al grotere beschermingsstrips gehad op de deuren. Veel heeft te maken met de franse manier van autorijden waarbij men parkeert op het gehoor en zich niets aantrekt van een bluts meer of minder. Op een Audi A4 bijvoorbeeld staan omwille van het esthetische er helemaal geen berschermingsstrips meer op de deuren. Zeer gevoelig dus en als je naar de supermakrt gaat moet je altijd goed uitkijken waar je je parkeert. Maar wel zeer zuivere esthetiek...

          Over het esthetische van die airbumps... ik vind het nog wel OK. Het is een beetje zoals de matzwarte plastieke aanbouwdelen op SUVs om de auto een stoerder beeld te geven. Om een of andere reden "past" het wel op de cactus. Het hoort gewoon een beetje bij het concept. En eht is een auto die zichzelf niet al te serieus neemt, het blijft een guitig karretje, geen stoerdoenerij dus. Ik zou het zelf nooit kopen maar ik kan wel aannemen dat veel mensen zicjh aangesproken voelen.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
            Een Peugeot 3008 is hetzelfde als een Bmw X1.
            En Samson is een echte hond.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichten
              En Samson is een echte hond.
              Haha, dat heeft iemand anders hier eens geschreven en had dit overgenomen.
              Weet wel niet meer wie.
              den borre


              "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
              "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


              Int3x0r
              Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichten
                Met het eerste deel van je bewering ben ik het eens. Uiteraard heeft dat zijn nut en ja, dat zal veel schade beperken. Met het 2de deel van uw bewerig ben ik het minder eens. Dit is toch iets typisch voor een franse auto. Franse auto's hebben altijd al grotere beschermingsstrips gehad op de deuren. Veel heeft te maken met de franse manier van autorijden waarbij men parkeert op het gehoor en zich niets aantrekt van een bluts meer of minder. Op een Audi A4 bijvoorbeeld staan omwille van het esthetische er helemaal geen berschermingsstrips meer op de deuren. Zeer gevoelig dus en als je naar de supermakrt gaat moet je altijd goed uitkijken waar je je parkeert. Maar wel zeer zuivere esthetiek...

                Over het esthetische van die airbumps... ik vind het nog wel OK. Het is een beetje zoals de matzwarte plastieke aanbouwdelen op SUVs om de auto een stoerder beeld te geven. Om een of andere reden "past" het wel op de cactus. Het hoort gewoon een beetje bij het concept. En eht is een auto die zichzelf niet al te serieus neemt, het blijft een guitig karretje, geen stoerdoenerij dus. Ik zou het zelf nooit kopen maar ik kan wel aannemen dat veel mensen zicjh aangesproken voelen.

                Nog niet echt op gelet dat de Fransen nog steeds grotere strips gebruiken.
                Wagens zoals fake 4x4 en caddy cross enz zie ik dat wel overnemen hoor.
                Alles wat ze nu al wat ruiger proberen maken dan ze eigenlijk zijn.
                Zal waarschijnlijk wel anders gemodelleerd zijn maar het resultaat zal hetzelfde zijn.
                We zien wel.
                Was curieus en ben hem eens gaan bekijken en vind hem geslaagd maar kopen zouden we ook niet doen.
                den borre


                "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                Int3x0r
                Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                Comment


                • Gisteren eentje zien rijden ... Wel iets tof !
                  Benzine
                  '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

                  '85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

                  '68 VW 411 1700 (2011-2014)
                  '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
                  Diesel
                  '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
                  '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
                  '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
                  '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
                  '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

                  Comment


                  • Morgen bolt er eentje meer op de Belgische wegen, we halen onze Cactus op in de garage...

                    De huidige wagen peugeot 3008 is ook nog eens sneller verkocht dan verwacht en aan de prijs zoals ik het in gedachten had, overnameprijs door garage was echt wel heel droevig..
                    Een goede bestuurder gebruikt zijn rempedaal nauwelijks op de snelweg! Afstand houden en anticiperen......

                    Comment


                    • Reeds 340km op de teller gezet, eigenzinnig wagentje met leuke trekjes, ik hou er wel van.
                      Maar de wagen is voor de vrouw dus ik zal hem meer poetsen dan er mee rijden

                      Op het gevoel van rijden scoort hij goed bij mij, strak bochtenwerk en de acceleratie is zeker niet slecht met een tot op heden zuinige score.

                      later wel enkele pics maar had nogal een drukke dag met als uitloper een glas Cava bij de buren
                      Een goede bestuurder gebruikt zijn rempedaal nauwelijks op de snelweg! Afstand houden en anticiperen......

                      Comment


                      • Heb er gisteren eentje zien rijden en staat echt wel hoog op zijn poten vind ik.
                        Verder blijf ik het toch wel een lelijk ding vinden. Nu ja, niet iedereen heeft dezelfde smaak en maar goed ook zeker
                        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                        Comment


                        • Deze week ook een testrit gehad met deze. De 1.6 e-hdi automatic.
                          Ik vind het echt wel een eigenzinnig en leuk wagentje. Als de Up! de deur uitgaat zal deze war. in de plaats komen

                          Comment


                          • Ondertussen reeds 500km en best wel erg zuinig, nu wat betreft die schijf- of trommelremmen achteraan is het wel zo dat wij in de duurste versie ook de trommelremmen hebben, ik heb daar dus even naar geïnformeerd en blijkbaar zitten er pas schijven achteraan op wanneer men een versie heeft van meer dan 100pk...





                            Last edited by daniell; 28/07/2014, 19:56.
                            Een goede bestuurder gebruikt zijn rempedaal nauwelijks op de snelweg! Afstand houden en anticiperen......

                            Comment


                            • Remmen hangen altijd van de motor af, nooit van de uitrusting.

                              Comment


                              • Heb ooit zo veel miserie gehad met Citroen dat ze echt wl met iets speciaals moeten afkomen eer ik buig.

                                Die Cactus vind ik toch iets te lelijk, maar er zal wel een doelgroep zijn die hier voor te vinden is.

                                Comment


                                • De Airbumps hebben dan toch wel effect niet gemist

                                  Een goede bestuurder gebruikt zijn rempedaal nauwelijks op de snelweg! Afstand houden en anticiperen......

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door daniell Bekijk Berichten
                                    De Airbumps hebben dan toch wel effect niet gemist

                                    Gelukkig zijn de airbags daar niet op aangesloten.
                                    den borre


                                    "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                                    Int3x0r
                                    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                                    Comment


                                    • Nog zo een winkelkarren test.

                                      http://videos.tf1.fr/auto-moto/essai-video-le-citroen-cactus-defie-le-renault-captur-8443168.html
                                      den borre


                                      "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                                      Int3x0r
                                      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door daniell Bekijk Berichten
                                        Ondertussen reeds 500km en best wel erg zuinig, nu wat betreft die schijf- of trommelremmen achteraan is het wel zo dat wij in de duurste versie ook de trommelremmen hebben, ik heb daar dus even naar geïnformeerd en blijkbaar zitten er pas schijven achteraan op wanneer men een versie heeft van meer dan 100pk...






                                        Knap! Veel plezier ermee!
                                        freude am fahren

                                        Comment


                                        • Voor de lezers die de Cactus maar niets vinden,,

                                          Wel, zelf zou ik ook niet voor de Cactus kiezen indien dit onze enigste gezinswagen zou zijn en blijven, dan lijkt me de Berlingo nog steeds heel wat aangenamer en ruimtelijker

                                          Nu in ons geval, en zoals ik reeds heb verhaalt hier, is deze wagen eentje voor de vrouw en die maalt niet om een auto dus echt wel punt A naar B en als het er dan nog leuk uitziet is dat meegenomen.

                                          Ik ben ook enerzijds ( met een beetje inmenging van de andere gezinsleden ) de beslisser van welke wagen het zou worden maar vooral de financiële sponsor van dit alles dus recht op rede zou ik zeggen.
                                          Ook zijn we wat modebewust en vinden we het binnen een bepaalde klasse wel leuk om de zoveel tijd eens te wisselen van wagen, en uiteindelijk kost mij dit wagentje een habbekrats moor de Peugeot 3008 goed van de hand te doen en 18% fleetkorting te beuren op de Cactus

                                          De 3008 was net 3jaar en volledig uit garantie en de gerobotiseerde schakelbak stemde ons niet gerust op verdere problemen, daar we nu met de Cactus weer met een nieuwe rijden en terug volle garantie kunnen genieten.
                                          Een goede bestuurder gebruikt zijn rempedaal nauwelijks op de snelweg! Afstand houden en anticiperen......

                                          Comment

                                          Working...
                                          X