Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Citroën C4 Cactus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Citroën C4 Cactus

    De productieversie van de Citroën C4 Cactus is gelekt. Wie dacht dat het Franse merk veel af zou gaan wijken van de concept-car, heeft het mis!

    Zo zien we bijvoorbeeld de opvallende Airbump-kussens aan de zijkant van de auto terug. Ook het interieur wijkt af van de middelmaat, een traditionele klokkenwinkel ontbreekt. In plaats daarvan zijn er meerdere displays.
    De officiële specificaties worden pas later vandaag bekend. Wij verwachten dat de auto leverbaar wordt met drie- en viercilinders, waaronder de zuinige, nieuwe e-THP motor.
    De C4 Cactus debuteert op de salon van Genève voor het grote publiek. Voor de zomer verwachten we 'm bij de dealers.

    Bron: Autoweek





    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

  • #2


    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • #3




      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

      Comment


      • #4
        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

        Comment


        • #5
          Wow, dit is knap!
          Volvo V60 D3 R-design

          Comment


          • #6
            Mehari anno 2014. Nu enkel nog een cabrio versie.
            Gedurfde auto. Ik ben fan.

            Comment


            • #7
              Zo is Citroën toch op zijn best voor mij. Dingen durven die anderen niet durven. Echt leuk ding.
              '16 Peugeot 308 SW blueHDI
              '15 Volvo XC60 D3

              Comment


              • #8
                prettig gestoord. Echt tof dat ze dit uit durven te brengen.
                2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

                Comment


                • #9
                  Eerste foto wit/bruin combinatie dacht nee niet mijn ding, maar na het zien van die gele/zwarte mijn gedacht 180° gedraaid . Of ik het zelf zou kopen??? maar ik zie dit graag in het straatbeeld verschijnen. Mooi ding en idd je moet het maar durven, lef hebben ze daar niet te kort in Frankrijk...

                  Comment


                  • #10
                    Mijn mening: van buiten spuugelijk.
                    Maar wel eens een interieur dat ik kan smaken van een niet premium merk.

                    De top in interieur vind ik nog steeds Audi, gevolgd door BMW en VW.
                    Als de kwaliteit van de knopkes even goed is als de look, dan ... moeten ze nog efkes die lelijke buitenkant bewerken.

                    Comment


                    • #11
                      Wat een héérlijk maf ding
                      Ik ben blij dat Citroën na toch wel een aantal vrij suffe jaren eindelijk weer de durf heeft teruggevonden.
                      Qua interieur erg leuk, al had ik de middenconsole graag symmetrisch gezien. Dat had toch moeten lukken met die paar knopkes wat ze hebben staan.
                      Exterieur best wel cool, al ben ik wel benieuwd naar de kleurvastheid van al die kunststof na een paar stevige Franse zomers.

                      Comment


                      • #12




                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                        Comment


                        • #13




                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                          Comment


                          • #14




                            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                            Comment


                            • #15
                              Leuk bakske, zal wel weeral een aardige duit kosten citroën kennende... Net zoals de DS reeks toch wel niet goedkoop is. Maar citroën is ook wel gekend om grote kortingen te geven...
                              BMW E91 318d Touring

                              Turbo... The replacement for displacement....

                              Comment


                              • #16
                                Citroën zet met zijn aparte C4 Cactus naar eigen zeggen een betaalbare lichtgewicht auto in de markt. Het model weegt maar liefst 200 kg minder dan een reguliere C4, en komt er als 14% bijteller.
                                Gisteren zagen we in de eerste gelekte afbeeldingen al dat er niet al te veel poespas aan de C4 Cactus zit, en inderdaad. De opgegeven massa komt uit op 965 kg, en alles wordt zo simpel mogelijk gehouden. Zeg maar de originele Lotus-filosofie van Colin Chapman, maar dan op zijn Frans.
                                Uitgerust met de nog niet nader gespecificeerde dieselmotor komt het model uit op 82 g CO2/km oftewel 3,1 l/100 km. Voor de benzineversie wordt eenvoudigweg ‘minder dan 100 g CO2/km’ opgegeven. Citroën spreekt van ‘de laatste generaties motoren met een kleinere cilinderinhoud’.
                                Efficiency en al het overbodige schrappen zijn de belangrijkste punten om het verbruik te verlagen zonder een beroep te doen op dure technologieën. De Cactus maakt onder andere gebruik van uitzetbare ruiten achter (-11 kg) en een neerklapbare achterbank uit één stuk (-6 kg).
                                In het interieur van de 4,16 meter lange, 1,73 meter brede en 1,48 meter hoge C4 Cactus vinden we een 7 inch touchscreen waarop een dongel kan worden aangesloten. Hiermee kan de bestuurder worden verbonden met het appcentrum CITROËN Multicity Connect, dat de bestuurder onder andere de weg kan wijzen naar het dichtstbijzijnde en/of goedkoopste tankstation, hotels of restaurants laat zoeken en verkeersinformatie te verschaffen via de app ‘Michelin Traffic’.
                                Luchtkussens op de portieren
                                De eerder aangehaalde Airbumps zijn verkrijgbaar in vier kleuren (Black, Grey, Dune en Chocolate). Zodra Genève dichterbij komt verwachten we je meer over de quirky Fransoos te kunnen vertellen.
                                Met een leeggewicht van 965 kg ... een e-THP van 130 pk en een dubbele koppeling gaat dit een gigantisch leuk bakje worden om mee te bollen ... hopelijk is de wegligging dik in orde
                                Last edited by MaXX99; 06/02/2014, 13:02. Reden: Typo : 130pk is genoeg :)
                                Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door MaXX99 Bekijk Berichten
                                  Met een leeggewicht van 965 kg ... een e-THP van 130 pk en een dubbele koppeling gaat dit een gigantisch leuk bakje worden om mee te bollen ... hopelijk is de wegligging dik in orde
                                  Dat is een bom

                                  Zonder zeveren, met dat gewicht heb je al genoeg aan 60 pk om met het verkeer mee te kunnen.

                                  En 1000 km met 30 liter diesel, dat is gegarandeerd een grote smile aan de pomp!
                                  '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                  '15 Volvo XC60 D3

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                                    Dat is een bom

                                    Zonder zeveren, met dat gewicht heb je al genoeg aan 60 pk om met het verkeer mee te kunnen.

                                    En 1000 km met 30 liter diesel, dat is gegarandeerd een grote smile aan de pomp!

                                    Een bom zeker niet .... daarvoor is zijn grondspeling ook al niet in zijn voordeel. ... snedig of echt pittig wordt het zowieso nooit ... maar mede door dat laag gewicht kan dat wel leuk rijden.
                                    Als ze die designrichting naar de C3 doortrekken en daar de gewichtsbesparing kunnen doorvoeren tot pakweg 800 a 850 kg, dat koppelen aan een snedige wegligging zoals een Focus of Mini ... dan wordt dat wel een leuk smijt en gooi autootje, zelfs met die 1200 in ...
                                    Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door MaXX99 Bekijk Berichten
                                      Een bom zeker niet .... daarvoor is zijn grondspeling ook al niet in zijn voordeel. ... snedig of echt pittig wordt het zowieso nooit ... maar mede door dat laag gewicht kan dat wel leuk rijden.
                                      Als ze die designrichting naar de C3 doortrekken en daar de gewichtsbesparing kunnen doorvoeren tot pakweg 800 a 850 kg, dat koppelen aan een snedige wegligging zoals een Focus of Mini ... dan wordt dat wel een leuk smijt en gooi autootje, zelfs met die 1200 in ...
                                      Ja maar dan zijn ze van het concept aan het afwijken Een GTI die zoveel woog als deze Cactus had vroeger ook niet meer pk's nodig dan deze zal hebben.

                                      Ik vergelijk dit met de A2 3L van mijn moeder, die gelijkaardige verbruik en co2 cijfers kan voorleggen en dat is best aangenaam om in het verkeer mee te zijn. En die staat altijd in ECO stand bij haar en dat is dan maar 45 pk ... Zelfs in de Ardennen is dat nog vlotter dan je zou denken.

                                      Uiteraard is daar niks snedig aan, maar als dit ding met dergelijk laag verbruik je het nodige comfort kan brengen en niet in een saai ECO jasje, dan is dat een heel mooie prestatie van Citroën.
                                      '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                      '15 Volvo XC60 D3

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door MaXX99 Bekijk Berichten
                                        Een bom zeker niet .... daarvoor is zijn grondspeling ook al niet in zijn voordeel. ... snedig of echt pittig wordt het zowieso nooit ... maar mede door dat laag gewicht kan dat wel leuk rijden.
                                        Als ze die designrichting naar de C3 doortrekken en daar de gewichtsbesparing kunnen doorvoeren tot pakweg 800 a 850 kg, dat koppelen aan een snedige wegligging zoals een Focus of Mini ... dan wordt dat wel een leuk smijt en gooi autootje, zelfs met die 1200 in ...
                                        Ja maar dan zijn ze van het concept aan het afwijken Een GTI die zoveel woog als deze Cactus had vroeger ook niet meer pk's nodig dan deze zal hebben.

                                        Ik vergelijk dit met de A2 3L van mijn moeder, die gelijkaardige verbruik en co2 cijfers kan voorleggen en dat is best aangenaam om in het verkeer mee te zijn. En die staat altijd in ECO stand bij haar en dat is dan maar 45 pk ... Zelfs in de Ardennen is dat nog vlotter dan je zou denken.

                                        Uiteraard is daar niks snedig aan, maar als dit ding met dergelijk laag verbruik je het nodige comfort kan brengen en niet in een saai ECO jasje, dan is dat een heel mooie prestatie van Citroën.
                                        '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                        '15 Volvo XC60 D3

                                        Comment

                                        Working...
                                        X