Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Citroën C4 Cactus

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
    Inderdaad, Opel zit (zat) ook in de familie.
    Van bij mijn grootvader al, die heeft nooit iets anders dan Opel gehad.
    Andere familieleden zijn ook allemaal bij Opel begonnen, maar hebben dan andere auto's gehad (Mercedes, BMW, Volvo, Audi)

Momenteel wel enkele familieleden met een Citroën, o.a. een C5 en een C-Crosser.
    Mooie auto maar duur als men de restwaarde in rekening brengt op het einde van de rit, plus een nick nack automaat die je doet snakken terug naar een manuele versnellingsbak.

Comment

Over welke auto heb je het, want ik noem er verschillende in je quote...
      Last edited by knight-rider; 19/02/2014, 17:13.
      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Citroën heeft met z'n C4 Cactus een bijzondere formule naar het asfalt gebracht. De bijzonder vormgegeven cross-over zal in Genève ook nog eens als Aventure z'n debuut beleven.

Erg veel informatie krijgen we niet voorgeschoteld, maar volgens Citroën nodigt de Aventure-versie uit 'om grenzen te verleggen en ervaringen te delen'. Om dit waar te maken, wordt de C4 Cactus voorzien van beschermplaten voor de carrosserie, extra lichten aan de voorzijde en een dakkoffer. Bovendien komt-ie hoger op z'n poten te staan en worden er all-terrain-banden om de wielen gelegd.
        Het delen van ervaringen komt tot uiting door de door Citroën gemonteerde GoPro-camera's. Deze kleine, schok- en weerbestendige camera's moeten het mogelijk maken om je avontuurlijke uitstapje naast het asfalt vast te leggen en te delen met wie daarin geïnteresseerd is. Wat er onder de kap komt te liggen is, net als voor de reguliere C4 Cactus, nog niet helemaal duidelijk.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

F*ck da's vet
            2006 Alfa Romeo SW 1.9 JTD http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...156-sw-1-9-jtd
            2012 Renault Megane Coupe 1.2 Tce GT line
            2018 Volvo V60 D3 Momentum aut. http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...60-d3-r-design

Comment

Geklikt op het topic omdat ik begod nog niet van het model 'cactus' had gehoord...

Als je de eerste keer de foto's ziet vraag je je af wat ze aan het roken waren toen ze er op de zijkant die stukken plastiek op plakten...

In het geel met zwart vind ik hem nog wel cool, vooral de neus en het interieur vind ik enorm geslaagd. Zijkanten zijn ideaal voor een vrouw, kan ze al eens ergens tegenrijden...

/ EDIT / Juist laatste versie gezien, die is echt VET, zo komt het plastic al wat meer tot z'n recht. Een dakbak met lichten in, zalig!

/ EDIT 2 / Zie nu waaraan het mij doet denken, lijkt best veel op de Evoque. MAar dat is niets erg, als je vriendin teveel lijkt op Scarlet Johanssen ga je ook niet zagen...
              Last edited by ; 18/02/2014, 21:56.

Comment

Alleen dat wit vlagske vind ik er los over.
                Volvo V60 D3 R-design

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Roox Bekijk Berichten
                  Alleen dat wit vlagske vind ik er los over.
                  En die 4 Gopro's op elke hoek van het dak niet?

edit: en op de motorkap

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                    En die 4 Gopro's op elke hoek van het dak niet?
                    edit: en op de motorkap
                    Bwah, kan ik wel hebben. Dat vlagske doet mij te fel denken aan die 2m hoge vlaggen op een kinderfiets. Vond het altijd wel een dwaze gadget...
                    Ik vind vooral de nieuwe snuit van Citroën enorm knap. Die ledstrip op de ronding van het snuit, zie ook de C4 picasso. Beter gelukt dan de lichtopstelling van de Juke bij Nissan.
                    Volvo V60 D3 R-design

Comment

Eigenlijk is het front van deze Cactus gewoon een combinatie van het front van de Nieuwe C4 Picasso en de C3 Picasso.
                      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

De beschikbare motorisaties zijn online gekomen op ultimatespecs :

Specs for all Citroen C4 Cactus Phase 1. Engine technical specs, power, CO2 emissions, mpg fuel consumption, top speed, 0 to 60 mph, dimensions, tires size, weight

Zeer lage CO² waarden in het vooruitzicht .. dit kan een verkoops-toppertje worden
                        Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Comment

volgens diene site zijn alle versies FWD, als ik mij nie vergis is da Front Wheel Drive, dus da spel ga geen meter in het veld kunnen rijden, laat staan offroad
                          Dog mobile - 2007 Mercedes Vito 111Cdi
                          Daily - 2009 Smart fortwo cdi (van Bobo )
                          (SOLD) Off road toy - 2007 Suzuki Jimny ddis

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door []v[]o Bekijk Berichten
                            volgens diene site zijn alle versies FWD, als ik mij nie vergis is da Front Wheel Drive, dus da spel ga geen meter in het veld kunnen rijden, laat staan offroad
                            4x4 past niet bij het concept omdat het extra gewicht zou geven
                            '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                            '15 Volvo XC60 D3

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                              4x4 past niet bij het concept omdat het extra gewicht zou geven
                              Idd, maar de hoogte van een suv is ook niet echt bevorderlijk voor prijs,uitstoot of verbruik

Comment

Citroën gaf bij de onthulling van de nieuwe C4 Cactus aan dat de auto vooral eenvoudig, functioneel en betaalbaar moest zijn. Welnu, de crossover heeft een bescheiden vanafprijs gekregen.

nl vanaf-prijzen

Comment

Een video van de Adventure proto
                                  Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Comment

Comment

Comment

Dat 'boebelke' in de kunststof boord van de achterste wielkast, zou dat een functie hebben ?
                                        De 'soupap' om de airbumps op druk te houden ?

Comment

ik gok een Mercedes-like wielkastverbreder, kwestie van wettelijkheid

nieuwere Renaults hebben het ook

Last edited by bobo; 05/03/2014, 20:57.

Comment

Working...
                                          X