Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Citroën C4 Cactus

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichten
    Dude, WTF?

- 7 inch aanraakschermen kun je ook apart kopen, voorbeeld: http://www.apple.com/benl/ipad-mini/
    - "wil je wat mee zijn met je tijd dan moet je toch regelmatig eens wisselen van wagen" -> Huh???
    - "ook niet onbelangrijk is dat nu de buren ook weer kunnen roddelen en we zowel op reis kunnen gaan als ne nieuwen auto te kopen" -> Huh!!!
    - "alles om de schijn hoog te houden hé" -> Ah dus je geeft het ook gewoon toe dat het maar voor de schijn is.

Welnu, je kunt ook met je huidige auto blijven rijden en de illusie wekken dat je verstandig bent.
    Seg Paul,, Wat is eigenlijk het verschil tussen ' de schijn hoog te houden ' en ' de illusie te wekken ' ???

Trouwens vandaag telefoon gekregen van de garage van wat ze als overnameprijs kunnen geven voor de 3008, een lachertje natuurlijk dus deze zal ik zelf mogen slijten...

Verder is de keuze al gemaakt welke uitvoering, opties en kleurcombi.... nu enkel nog den bestelbon gaan tekenen, trouwens de wagen die we samen stelde staat al klaar ergens dus levering max 2 weken

Het zou de Shine Urban worden, antraciet grijze buitenkleur met rode accenten en geheel zwarte velgen http://configurator-voertuigen.citro...icityConnect=0
    Last edited by daniell; 09/07/2014, 21:43.
    Een goede bestuurder gebruikt zijn rempedaal nauwelijks op de snelweg! Afstand houden en anticiperen......

Comment

• Het zou de Shine Urban worden, antraciet grijze buitenkleur met rode accenten en geheel zwarte alu velgen http://configurator-voertuigen.citro...icityConnect=0
      Met de VTi 82 ETG5 in ? Heb je er al mee gereden ? Wat zijn je ervaringen ? (mag PM)
      Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MaXX99 Bekijk Berichten
        Met de VTi 82 ETG5 in ? Heb je er al mee gereden ? Wat zijn je ervaringen ? (mag PM)
        Neen, ik heb met de ehdi egt6 gereden en afgegaan op de prijs is deze wagen zeker een aanrader, nogmaals als je wat luxe gewend bent van bepaalde premium merken dan is deze wagen wat bizar maar ik bekijk het ook anders en eerder door de ogen van mijn vrouw, ik verklaar,,,

Ik heb steeds leuke wagens gehad en ook kocht ik voor mijn vrouw steeds wel het betere en degelijke maar,,,, na heel wat jaren heb ik moeten vaststellen dat een wagen voor mij een andere betekenis heeft dan wat het voor mijn vrouw is, voor haar moet dat ding starten en rijden en daar zij wel echt netjes is in huis en eromheen is dat voor een wagen toch net ietsje anders. ik kan dus uren aan haar wagen poetsen terwijl ze enkele minuten later er mee door de bosdreef achter den hoek mee door een plas scheurt met het verhaal ' het toch maar nen auto en dat dient daarvoor ' grrrr

Voor mijn vrouw is een auto dus maar bijzaak terwijl het voor mij een hoofdzaak is ( maar ik kan ook relativeren hoor ) eigenlijk als mijn vrouw zou mogen kiezen zou ze nog het liefst een Range Rover Evoque willen maar helaas-speculaas diene vlieger gaat niet op...
        Een goede bestuurder gebruikt zijn rempedaal nauwelijks op de snelweg! Afstand houden en anticiperen......

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door daniell Bekijk Berichten
          Of moet ik hier iedereen eens uitnodigen om een pint te komen drinken in mijnen hof met er een bbq bij om mij te profileren??
          Gaarne. Adres en tijdstip?

Comment

Neen, ik heb met de ehdi egt6 gereden en afgegaan op de prijs is deze wagen zeker een aanrader, nogmaals als je wat luxe gewend bent van bepaalde premium merken dan is deze wagen wat bizar maar ik bekijk het ook anders en eerder door de ogen van mijn vrouw, ik verklaar,,,

Ik heb steeds leuke wagens gehad en ook kocht ik voor mijn vrouw steeds wel het betere en degelijke maar,,,, na heel wat jaren heb ik moeten vaststellen dat een wagen voor mij een andere betekenis heeft dan wat het voor mijn vrouw is, voor haar moet dat ding starten en rijden en daar zij wel echt netjes is in huis en eromheen is dat voor een wagen toch net ietsje anders. ik kan dus uren aan haar wagen poetsen terwijl ze enkele minuten later er mee door de bosdreef achter den hoek mee door een plas scheurt met het verhaal ' het toch maar nen auto en dat dient daarvoor ' grrrr

Voor mijn vrouw is een auto dus maar bijzaak terwijl het voor mij een hoofdzaak is ( maar ik kan ook relativeren hoor ) eigenlijk als mijn vrouw zou mogen kiezen zou ze nog het liefst een Range Rover Evoque willen maar helaas-speculaas diene vlieger gaat niet op...
            Ik ben ook al een tijdje naar de cactus aan het uitkijken als 2e wagen. Gezien het gebruik zou ik voor een benzine gaan, maar die ETG5 bekoeld me wel enorm; zelfs echte citrofielen knappen hierop af. Tov van de manuele versie verliest de wagen hiermee meer dan 2s op zijn 0-100 tijd.
            De ETG6 in de diesel versie is een wereld van verschil. Bovendien is de start-stop van de diesel op alternator en niet op een versterkte startmotor zoals bij de benzine ...
            Hadden ze daar de EAT6 ingezet en het prijskaartje navenant verhoogd was ik direct verkocht. Ik kan alleen hopen dat ze binnenkort de e-THP 110 of 130 met de EAT6 combineren in de Cactus wat wel een heel leuke combinatie moet geven gekoppeld aan het lage gewicht.

Er is ook sprake van een hybrid-air versie die op termijn er ooit eens zou moeten komen, maar de termijnen hiervoor zijn veel te ver in de toekomst (er is sprake van eind 2016, begin 2017); op voorwaarde dat PSA een partner vindt die voor 500.000.000 € mee in zee wil. Dat aanbod staat ondertussen al enkele jaren open maar tot op heden is er nog geen andere autobouwer op ingesprongen, dus reken daar maar niet teveel op.

Kortom, of ik ga toch dieselen met de 2e wagen, of ik kijk de kat nog wat uit de boom. Ik heb wel al een testrit met de ETG5 geboekt, maar verwacht er niet heel veel van. Ik heb ook een ritje geboekt met de C4 Picasso met de e-THP van 165pk EAT6, maar die is eigenlijk wat overkill als tweede wagen en voor de rest is er niets binnen het citroen gamma dat aan mijn eisen voldoet (hogere instap, lage CO², benzine, automaat). Het zou wel handig geweest zijn alle wagens bij eenzelfde merk te hebben, maar dan zal er toch nog wat aan deze cactus moeten gesleuteld worden. Hopelijk gooien de nakende Euro6 normen het motoren- en versnellingsbakkenaanbod (scrabblewoord) wat overhoop dat er wat meer innovatie in komt zitten en ze eindelijk die verschrikkelijke ETG5 eruit gooien. Vrees er wel voor want de VTi 82 met ETG5 is al Euro6.
            Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Comment

• man wat een lelijke auto

Comment

• Voilà den bestelbon is getekend,,, Een Cactus Shine edition 1.6 ehdi met egt6, ne parelmoer witte met de bruine airbumps en het Habana bruin interieur met alle accenten.

Volgens mij een full option buiten het automatisch parkeren wat we maar niets vonden, voor de prijs moet je het niet laten €340,00 voor deze optie is nu ook niet echt veel. ma swat.

In de week van 23.07 dus binnen een 2 tal weken rijden we ermee want het is een stockmodel, trouwens zo moet dat ook maar, ik haat het om 3 maanden of heel wat langer soms te wachten op ne wagen

Trouwens mooie fleet korting gekregen

Comment

• mooie keuze gedaan qua exterieur

dat gaat het meest tijdloze van allemaal zijn
                  www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                    mooie keuze gedaan qua exterieur

dat gaat het meest tijdloze van allemaal zijn
                    Had eerst de bestelbon getekend voor een Urban, een donkergrijze met rode accenten en zwarte velgen, dit omdat onze kids daar weg van waren. Echter is het interieur in de Urban maar erg flets en grijs/grauw.
                    Eens thuis en de melding dat er ene met KAK-tussen was besteld gingen we nog meer discuteren en bij een unanieme stemming bij het avondeten werd er toch beslist om de witte te nemen met bruin Habana interieur, heb dus direct contact genomen met de garage en het was geen probleem om te wisselen beide wagens zijn trouwens in voorraad.

Comment

Voilà den bestelbon is getekend,,, Een Cactus Shine edition 1.6 ehdi met egt6, ne parelmoer witte met de bruine airbumps en het Habana bruin interieur met alle accenten.

Volgens mij een full option buiten het automatisch parkeren wat we maar niets vonden, voor de prijs moet je het niet laten €340,00 voor deze optie is nu ook niet echt veel. ma swat.

In de week van 23.07 dus binnen een 2 tal weken rijden we ermee want het is een stockmodel, trouwens zo moet dat ook maar, ik haat het om 3 maanden of heel wat langer soms te wachten op ne wagen

Trouwens mooie fleet korting gekregen
                      Dikke proficiat! Zou je een topic aanmaken bij "Mijn Franse auto" als je hem hebt? Ik ben al benieuwd!
                      freude am fahren

Comment

• Mijn complimenten voor het interieur. Ziet er mooi, stijlvol maar toch modern en opgeruimd uit.

Comment

• Vandaag eens ingezeten en goed bekeken en moet zeggen dat het wel iets heeft.
                          Beter dan op de foto's.
                          Het retro met modern gemengd interieur en de dikke goede zetels zijn geslaagd.
                          Denk dat dit goed gaat verkopen.
                          den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                          Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Ik ben fan, behalve van de egmv. Hoewel die verbeterd is, vind ik m nog altijd niet zo fijn rijden. Wel goed dat je bij die egmv een voorbank uit één stuk hebt, terwijl je bij de manuele twee zetels hebt. Die bank uit een stuk geeft het interieur net dat tikkeltje extra (en de bijhorende armsteun draagt daartoe bij)
                            autofans.be

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door svenio_g Bekijk Berichten
                              Ik ben fan, behalve van de egmv. Hoewel die verbeterd is, vind ik m nog altijd niet zo fijn rijden. Wel goed dat je bij die egmv een voorbank uit één stuk hebt, terwijl je bij de manuele twee zetels hebt. Die bank uit een stuk geeft het interieur net dat tikkeltje extra (en de bijhorende armsteun draagt daartoe bij)
                              Dat is inderdaad zo, maar je moet in het leven compromissen kunnen sluiten ook al is dat bij de aankoop van een wagen.

Ik zie bij de aankoop van deze Cactus maar enkel naar de lage kosten die er op termijn zullen zijn, het is uiteindelijk maar een C3 onderstel dus alles is relatief eenvoudig en low kost
                              Anderzijds is dit weer eens een wagentje waarbij men toch even blijft naar kijken en vooral voor jezelf als bestuurder is het wel aangenaam vertoeven in het Habana interieur samen met het panoramisch dak.
                              Toch wel een klein foutje van Citroen vindt ik is het ontbreken van een make-up spiegeltje in de zonneklep aan de passagierszijde, aan de kant van de bestuurder zit er wel een in dus het is des te meer een vrouwenwagentje ( of vur jeannetten ) maar naar mijn inzien mocht het niet ontbreken daar je zo het niveau van de wagen wat naar beneden haalt, en kom seg dit zou het gewicht van de wagen niet in het gedrag gebracht hebben zekers?

Mocht Citroen morgen een nieuwe versie van de 2pk op de markt brengen en het concept zou dan geslaagd zijn ben ik wel bereid om me er een aan te schaffen, voorlopig zie ik wel wat kleine elementen terug in de Cactus zoals de mooi doorlopende voorbank in de egmt-versie met dan ook de bijna vlakke vloerbodem vooraan geeft toch wel wat nostalgie. Ook viel me op bij het rijden dat het zicht naar voren toe wel erg 2pk is door het ver naar voorlopende dashboard is de voorruit wat smaller en ook breed wat het gevoel van de 2pk versterkt.

De futuristische flat screen schermpjes voor het stuurwiel als in het midden maken deze wagen binnen zijn prijsklasse wel erg aantrekkelijk waarin we nu toch in tijden leven waarbij alles bijna in aanraakschermen gemaakt en verkocht word, ik kan maar niet vatten dat een merk als b.v. BMW nu nog steeds hun nieuwe modellen uitrusten met analoge robuuste wijzerplaten, maar ja dat zal meer zeggen over de kopers van dat soort wagens dan de producent zelf zeker? Het is nu eenmaal geweten dat Citroen rijders ( daarom moet je geen voorliefde hebben voor dit merk ) een andere smaak hebben dan de doorsnee autojunkie.

Trouwens je zal nog niet te snel een wegpiraat in een Citroen tegen komen, althans niet zodat we dat ervaren met de BMW en Audi rijders maar toch moet ik dit enigszins relativeren want ik merk toch wel dat er vaak mij het pad kruisen met een zwaardere voet en dit in een DS5 model, dit ook weer te nuanceren want dit zijn ex. BMW of Audi rijders die nu de DS-lijn van Citroen hebben ontdekt

Comment

• Zonneklep vervangen door eentje voor de Engelse markt? Problem solved.
                                2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
                                  Zonneklep vervangen door eentje voor de Engelse markt? Problem solved.
                                  Volgens mij zou het ook wel eens te maken kunnen hebben door dat de airbag van de passagier in het plafond zit, explosies en glas gaan nu eenmaal niet goed met elkaar?

Comment

Volgens mij zou het ook wel eens te maken kunnen hebben door dat de airbag van de passagier in het plafond zit, explosies en glas gaan nu eenmaal niet goed met elkaar?
                                    Zat net hetzelfde te denken.
                                    Wel een goede oplossing als je ziet welke opberg ruimte er voor in de plaats komt.
                                    den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Dat wist ik niet... Maar in een airbag kun je je haar niet goed leggen .

Goeie vondst in elk geval. De creativiteit is terug bij Citroën.

Comment

• Verfrissend design. Echt Citroen waardig. De vraag is wie dit gaat kopen...
                                        sigpic

www.haprodakkoffers.nl - de online dealer voor Hapro dakkoffers in Nederland, België en Duitsland

Comment

• daniell... En vermoedelijk veel anderen. Ik denk dat dit een ideaal promo-voertuig is, bijvoorbeeld: leuke, sympathieke uitstraling, valt mee in prijs, in CO2uitstoot,...

Comment

Working...
                                          X