Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Citroën C4 Cactus

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Feit is wel dat dit een auto is die iedereen zich binnen 20 jaar nog herinnert. In tegenstelling tot BMW 1,2,3,40,5,6,7,8 en hun twintig afgeleide versies.
    Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
      Feit is wel dat dit een auto is die iedereen zich binnen 20 jaar nog herinnert. In tegenstelling tot BMW 1,2,3,40,5,6,7,8 en hun twintig afgeleide versies.
      Wat maakt dat uit?

Comment

• Cactus was voor mij ook de wagen van het salon. Dat concept is gewoon iets dat anderen moeten gaan volgen, want het is de enige manier om onze wagens wat groener en dus langer leefbaar te houden als vervoermiddel.

Terug naar de basis en kilo's minder op de weegschaal. Dat het uiterlijk er wat uitspringt is helemaal niet erg voor mij. Het interieur is qua ontwerp zelfs heel knap.
        '16 Peugeot 308 SW blueHDI
        '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Ik ben niet zo'n grote franse wagen liefhebber ... maar die Cactus vind ik op één of andere manier wel heel leuk ! Ik zou zoiets nog durven kopen ... ik vind hem leuk en eens iets anders ...

Doe mij aan de achterkant wat denken aan een Golf II county
          Benzine
          '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

'85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

'68 VW 411 1700 (2011-2014)
          '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
          Diesel
          '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
          '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
          '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
          '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
          '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

Comment

• Op het salon ook eens grondig bekeken en wat een mooi interieur ... Strak en straalt rust uit, gewoon simpel en mooi.
            Ook dat lichtblauw staat hem wel, een felle kleur siert hem. Ik verschoot wel dat je die airbumps zo ver kom induwen, ik dacht dat ze veel harder en meer rubberachtig waren.
            2009 KIA Soul - 1980 FIAT 126

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door WV. Bekijk Berichten
              Ik ben niet zo'n grote franse wagen liefhebber ... maar die Cactus vind ik op één of andere manier wel heel leuk ! Ik zou zoiets nog durven kopen ... ik vind hem leuk en eens iets anders ...

Doe mij aan de achterkant wat denken aan een Golf II county
              Ja het is een iets anders klopt. Zet daar een reserveband achteraan en extra lampen vooraan met een push of bullbar en je hebt een unieke auto
              Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

Comment

• Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
                  Feit is wel dat dit een auto is die iedereen zich binnen 20 jaar nog herinnert. In tegenstelling tot BMW 1,2,3,40,5,6,7,8 en hun twintig afgeleide versies.
                  of dat een pluspunt is weet ik niet
                  ik herriner de multipla ook, ook een lelijk monster

Comment

• Langs buiten vind ik dit een schitterende wagen. Boekhoudster op het werk heeft nu een paar maanden eentje en die is er zot van.

Zelf had ik hem een 2-tal maanden bekeken in de showroom toen ik moest wachten voor een proefrit met de DS5. Toen ik er ging in zitten, kreeg ik ineens nen Deja-Vu van toen we een jaar eerder waren gaan zien voor de vrouw een Dacia te kopen. Citroën is nu niet bepaald een premium merk, maar de cactus is binnenin zo goedkoop afgewerkt dat hij een immens hoog Dacia-gehalte heeft. En dat vind ik jammer eraan. Maar potentiele kopers kopen deze wagen voor de buitenzijde omdat ze er niet al te veel kms mee afhaspelen. Een km-vreter zal dit nooit kopen omdat die meer in de wagen leeft.

Mijn vrouw wilde de cactus als volgende firmawagen. Ik had moedwillig niets tegen haar gezegd van dat Dacia-gehalte en wilde haar reactie eens horen. En geloof me, zij is enorm snel tevreden met een wagen. Ze ging erin zitten en het eerste dat ze zei: 'amai, langs de buitenzijde verwacht ge ineens in een schitterende wagen terecht te komen, maar ineens erin zitten lijkt de auto spotgoedkoop'. Dus nog even andere modelletjes gekeken en heeft ze de gewone C4 besteld. Die was binnenin kwalitatiever en warmer ingekleed.

Comment

• Ik zou hem durven kopen vanwille het hoog charme-gehalte. Dit is geen auto waarbij je prestaties en luxe gaat vergelijken tov andere wagens. En de prijs is er ook naar!

Comment

• groot maar ook enig voordeel : je vreest niet je wagen op de parking van de Colruyt achter te laten...

Comment

• Citroen Cactus M Concept
                          Classic cars on demand

www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                          www.californiadream.be

- It's time to make your dream come true -

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                            groot maar ook enig voordeel : je vreest niet je wagen op de parking van de Colruyt achter te laten...
                            euhm, met welke wagen gebeurt dit wel ??

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ThibautDD Bekijk Berichten
                              Citroen Cactus M Concept
                              Leuk concept, absoluut
                              BMW 420dA : >>>

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ThibautDD Bekijk Berichten
                                Citroen Cactus M Concept
                                Zou wel te zalig zijn, mochten ze dat zo uitbrengen

Comment

• Voor mij een totale no go.
                                  ALs je een Citroen van een paar jaar oud ziet, en dan opmerkt hoe die plastic bumpers al verkleuren van de zon.
                                  Die Cactus ziet er na een jaar of 3 uit alsof die 10 jaar oud is.

Comment

• bullshit

de C4 pidasso is hier in perfecte staat terug buiten gegaan na 7 jaar dienst en die heeft altijd buiten gestaan
                                    www.peugeotforum.be

Comment

• Als hommage aan de aloude Mehari vertimmerde Citroën een C4 Cactus om tot tweedeurs cabrio met vier zitplaatsen. Subtiel dames oppikken, wat de perspics doen geloven, is er niet bij. Toegang tot de achterbank krijg je alleen door over de zijpanelen te klimmen, waar voetsteunen in zijn aangebracht. Of wacht, misschien is dit juist dé manier om kortgerokte dames in te laten snappen. We weten het niet, het blijven Fransen.

De 4,16 meter lange waterbestendige Cactus M, met afwateringsgaten in de bodem, wordt aangedreven door een 110 pk sterk 1,2-liter Puretech-blok. Of ze hem met surfboards en al in productie durven te nemen, we betwijfelen het. Over de geruchtmakende kickboksversie, die naar verluidt Cactus Badr Mehari gaat heten, zwijgt het merk ook nog in alle talen. Dat geeft allemaal niet, want Citroën heeft twee oogverblindend mooie dames bij de Cactus M geplaatst. Daar zijn we wel even zoet mee.
                                      http://www.autoblog.nl/nieuws/surfs-up-hier-is-de-citroen-cactus-m-in-het-echt-80232

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                        bullshit

de C4 pidasso is hier in perfecte staat terug buiten gegaan na 7 jaar dienst en die heeft altijd buiten gestaan
                                        Hangt van auto tot auto af en de chauffeur.

Hebben paar jaar geleden een Grand Picassa over gekocht van bij ons op het werk voor de vrouw. Had een vrouwelijke collega mee gereden. Eens thuis eens goed bekeken en de plastieke lijstjes die links en recht van de voorruit zitten, was de verf aant blazen en de motorkap stond scheef. Vroeg me af wat daarmee gebeurd was, en blijkbaar was dat een veel voorkomend iets dat die motorkap scheef kwam te zitten. Alles wel op kosten van mijne baas in orde laten zetten. Lijstjes was trouwens lakgarantie.

Hetgeen Tommie1 zegt, vind ik een vreemde opmerking. Hetgeen hij beschrijft zag ik vroeger vooral bij auto's uit de VAG stal als ze rood of geel waren.

Bij ons rijden 5 citroëns rond buiten de camionetten waarvan 3 enorm veel kms doen. Desondanks dat Citroën de laatste auto op aarde is dat ik zelf zou kopen, kan ik toch niet zeggen dat het probleemwagens zijn. De mijne is wat afgeleefd omdat ik 155000km op 3 jaar heb gedaan. Bijvoorbeeld de rubber rond de deur passagier gescheurd. Maar de lak is nog even mooi als in het begin. Maar dat kan er ook aan liggen dat ik de auto maar 4 x per jaar (soms een keer meer, soms een keer minder) kuis Ben altijd van principe geweest dat weinig kuisen de lak langer in stand houdt dan wekelijks kuisen EN EN, op die 3 jaar tijd heeft hij 2 nachten overdekt gestaan.

Ik vind het dus wel wat opgeblazen. Franse wagens stonden vroeger bekend als roestbakken omdat ze in Frankrijk blijkbaar niet wisten hoe ze goede lak moesten maken. Maar die tijd is al lang voorbij. De verf komt nu wss uit China

Comment

• GEFACELIFTE CITROËN C4 CACTUS GESNAPT

AFSCHEID DER AIRBUMPS?

Uit de krochten van het internet hebben we foto's van de gefacelifte Citroën C4 Cactus op weten te duiken!

Citroën was niet aanwezig tijdens de IAA van Frankfurt. Mocht het merk toch besloten hebben de autobeurs samen met DS - wel aanwezig - te bezoeken, dan had het er ongetwijfeld de gefacelifte C4 Cactus getoond. Had duurt namelijk niet lang meer alvorens Citroën het doek van het opgewaardeerde model trekt, de auto dook namelijk in de straten van New York op tijdens het opnemen van een promotievideo. De C4 Cactus rolt sinds begin 2014 van de band in het Spaanse Villaverde.

In de wandelgangen werd al gefluisterd dat de Airbumps, de kunststof stootpukkeltjes op de flanken van het model, bij een facelift van de C4 Cactus mogelijk zouden verdwijnen. Op deze helaas nog erg korrelige foto's is in ieder geval te zien dat panelen niet meer aanwezig zijn. In plaats daarvan krijgt de C4 Cactus net als grote broer C5 Aircross de beschikking over Airbumps-achtige vormen bij de dorpels. Verder monteert Citroën aan de achterzijde bredere achterlichtunits. Of de Airbumps net als bij de C3 naar de optielijst verhuizen, valt nog te bezien.

Ook de voorzijde van het model gaat op de schop. Citroën plaatst chromen elementen tussen de koplampunits. Daarmee verliest het model ietwat van zijn excentrieke snoet, al is het goed mogelijk dat Citroën verwacht er een grotere kopersgroep mee aan te spreken. Ook de voorbumper wordt vernieuwd, we zien een exemplaar dat eveneens meer lijkt op de voorbumper van de C5 Aircross.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Working...
                                          X