BMW blijft maar doorgaan met het lanceren van (ver)nieuw(d)e modellen. Nog geen week geleden konden we al kennismaken met de 4-serie Gran Coupé, nu is het alweer tijd voor de gefacelifte X3.
BMW wil de familiebanden met de luxe X5 flink benadrukken en vandaar dat de koplampunits van de X3 voortaan meer overeenkomsten vertonen met die van z'n grote broer. Full-led-koplampen zijn een optie.
Ook de 'nieren' aan de voorzijde zijn aangepast. Verder heeft BMW gekozen voor nieuwe bumpers aan de voor- en achterzijde en buitenspiegels met geïntegreerde richtingaanwijzers. Daarnaast zijn er nieuwe lakkleuren en andere lichtmetalen wielen.
Natuurlijk is het interieur niet ongemoeid gelaten. BMW kiest voor een chiquere afwerking met chroom en/of pianolak. De bekerhouders hebben bovendien een upgrade gekregen en er zijn nieuwe bekledingsstoffen beschikbaar.
Uiteraard biedt BMW tegen meerprijs graag de optie van individualisatie aan. Het M Sportpakket geeft de X3 een sportiever voorkomen, de xLine benadrukt juist het SUV-karakter van de auto.
Wereldprimeur nieuwe diesel
Ook al gaat het hier om 'maar' een facelift, we hebben hier toch te maken met een heuse wereldprimeur: een nieuwe turbodiesel. Deze 190 pk sterke motor vinden we in de xDrive20d. Het blok komt in de plaats van de 2,0-liter turbodiesel met 184 pk. Ondanks het hogere vermogen ligt het gemiddeld verbruik 7,1 procent lager dan voorheen.
De instapdiesel is de achterwielaangedreven sDrive18d met 150 pk. Boven de xDrive20d is er de 258 pk sterke xDrive30d. De krachtigste dieselvariant is de xDrive35d met 313 pk.
Liever een benzinemotor? Instappen kan in de achterwielaangedreven sDrive18i met 184 pk sterke viercilinder. De xDrive28i heeft diezelfde 2,0-liter turbomotor, maar dan met een vermogen van 245 pk onder de kap. De sterkste benzineversie is de xDrive35i met 3,0-liter zes-in-lijn. Dankzij een Twinpower-turbo is het vermogen 306 pk.
In alle gevallen is er keus uit een handgeschakelde zesbak of een achttrapsautomaat.
De gefacelifte BMW X3 debuteert op de salon van Genève. Snel daarna verschijnt de auto bij de dealers. De prijzen volgen binnenkort.
Bron: Autoweek
BMW wil de familiebanden met de luxe X5 flink benadrukken en vandaar dat de koplampunits van de X3 voortaan meer overeenkomsten vertonen met die van z'n grote broer. Full-led-koplampen zijn een optie.
Ook de 'nieren' aan de voorzijde zijn aangepast. Verder heeft BMW gekozen voor nieuwe bumpers aan de voor- en achterzijde en buitenspiegels met geïntegreerde richtingaanwijzers. Daarnaast zijn er nieuwe lakkleuren en andere lichtmetalen wielen.
Natuurlijk is het interieur niet ongemoeid gelaten. BMW kiest voor een chiquere afwerking met chroom en/of pianolak. De bekerhouders hebben bovendien een upgrade gekregen en er zijn nieuwe bekledingsstoffen beschikbaar.
Uiteraard biedt BMW tegen meerprijs graag de optie van individualisatie aan. Het M Sportpakket geeft de X3 een sportiever voorkomen, de xLine benadrukt juist het SUV-karakter van de auto.
Wereldprimeur nieuwe diesel
Ook al gaat het hier om 'maar' een facelift, we hebben hier toch te maken met een heuse wereldprimeur: een nieuwe turbodiesel. Deze 190 pk sterke motor vinden we in de xDrive20d. Het blok komt in de plaats van de 2,0-liter turbodiesel met 184 pk. Ondanks het hogere vermogen ligt het gemiddeld verbruik 7,1 procent lager dan voorheen.
De instapdiesel is de achterwielaangedreven sDrive18d met 150 pk. Boven de xDrive20d is er de 258 pk sterke xDrive30d. De krachtigste dieselvariant is de xDrive35d met 313 pk.
Liever een benzinemotor? Instappen kan in de achterwielaangedreven sDrive18i met 184 pk sterke viercilinder. De xDrive28i heeft diezelfde 2,0-liter turbomotor, maar dan met een vermogen van 245 pk onder de kap. De sterkste benzineversie is de xDrive35i met 3,0-liter zes-in-lijn. Dankzij een Twinpower-turbo is het vermogen 306 pk.
In alle gevallen is er keus uit een handgeschakelde zesbak of een achttrapsautomaat.
De gefacelifte BMW X3 debuteert op de salon van Genève. Snel daarna verschijnt de auto bij de dealers. De prijzen volgen binnenkort.
Bron: Autoweek
Comment