Hier tonen ze wel hun vakmanschap... De rest is een flauw afkooksel.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
BMW 2-serie active tourer
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk BerichtenBMW hoort zich van andere te onderscheiden door sportiviteit en dynamisch rijgedrag. Echte BMW's voor mij? Dat gaat van een E30 320i met de 6-in-lijn tot de huidige reeksen. Achterwielaandrijving in combinatie met potente motoren (niet de 316d's van de wereld dus). Een AT is een familiebusje met hoge zit en voorwielaandrijving. De échte 2 reeks in mijn ogen is een BMW zoals die vroeger was. Compact en dynamisch. Heb onlangs met een 220d meegereden en was onder de indruk. Ga binnenkort eens een testrit met een M235i aanvragen.'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk BerichtenEn voor de e30 wat voor een merk was BMW dan?
Dat waren nog geen échte BMW's.Smilin' Jack - Speed Pilot
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Smilin' Jack Bekijk BerichtenMet de (e21) 323i, de 635csi en de M1? Of nog iets eerder met de 2002 turbo of de 3.0 CSL, of de M1?
Dat waren nog geen échte BMW's.'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichtende andere zijn diesels, welke is nu de meest echte bmw ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk BerichtenEn voor de e30 wat voor een merk was BMW dan? Gaat identiteit niet verder dan 30 jaar terug? Of ziet ieder niet gewoon waar hij zich persoonlijk toe aangesproken voelt?Oorspronkelijk geplaatst door Smilin' Jack Bekijk BerichtenMet de (e21) 323i, de 635csi en de M1? Of nog iets eerder met de 2002 turbo of de 3.0 CSL, of de M1?
Dat waren nog geen échte BMW's.
Comment
-
Wat een heerlijke, innovatieve en verfrissende auto is dit toch.
BMW draait al de nodige jaren mee in autoland, maar wist zich nooit echt uit de obscuriteit te werken of zich als serieuze speler in de markt te manifesteren. De laatste jaren worden echter steeds grotere stappen gezet, getuige designpareltjes als de 5- en 3 Serie GT, maar ook de strakgelijnde i3. Met deze modellen gaf het merk uit München onder bezielende leiding van onze landgenoot Adrian van Hooijydonkck al zijn visitekaartje af, maar nog steeds werd het niet in één adem genoemd met gevestigde namen als Kia, Hyundai, en SsangYong.
Toen kwam de 2 Serie Active Tourer, en de autowereld trilde op zijn grondvesten. Eindelijk toonde BMW het lef om van ouderwetse technologieën als achterwielaandrijving en grote vervuilende motorblokken af te stappen. De 2 Serie heeft het totaalplaatje: voorwielaandrijving, gedownsizede en dwarsgeplaatste driecilindermotoren, en een goed geoutilleerde optielijst.
Natuurlijk, hij lijkt wel flink op de Kia Sorento, maar dat soort vergelijkingen met de benchmarks in het segment zal je altijd houden. Laten we ons liever focussen op het lef dat BMW heeft getoond om van zijn oude, vastgeroeste denkwijzes af te wijken en zijn blik op de toekomst te richten. Lang werd er krampachtig vastgehouden aan nietzeggende en vooral met emotie beladen waarden als rijbeleving en sportiviteit, en hoogtoerige atmosferische motoren. Hiermee houd je misschien een zeer kleine groep mensen tevreden, maar uiteindelijk haal je toch je omzet bij de massa. Diversificatie is het toverwoord.
15% fiscale bijtelling
Met de komst van de 225xe nestelt BMW zich wat mij betreft definitief in de eredivisie. Hybridetechniek is niet alleen de enige weg voorwaarts, het drukt de uitstootcijfers ook stevig, wat een flinke pré is voor de zakelijke markt. De 225 xe – die bij zijn introductie in aanmerking komt voor 15% fiscale bijtelling – combineert zijn verblindend elegante looks met aansprekende prestaties.
Gecombineerd levert de 225 xe een vermogen van 224 pk en 385 Nm. 0-100 sprinten kan in 6,7 seconden, fenomenale waarden voor een auto uit dit segment. Wij kunnen dan ook niet anders dan Henk van den Tillaert citeren en ons petje diep, diep afnemen voor dit meesterwerkje op wielen. Chapeau, chapeau, chapeau. Hopelijk blijft BMW ons de komende jaren verwennen met meer van dit lekkers.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door vroemtje Bekijk Berichtenje ziet ze meer en meer rijden, maar ik ben er niet 100% overtuigd, heeft wel iets maar er mist precies iets ;-)Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk BerichtenLelijke hokken, ik vermoed dat ze enkel gekocht worden door first time
Bmw drivers ???
De wagen is anders dan de rest van het gamma, maar volgens zowat iedere review springt de wagen eruit als veel beter rijdend dan de concurrentie, maar erg duur. Wat mensen niet begrijpen is het feit dat hij duur is geen probleem is, maar juist één van sterke punten ('premium').
Bovendien kan je alleen de B-klasse op dezelfde manier uitrusten als deze wagen.
Ik ga er van uit dat BMW binnen de 5 jaar ook een concurrent voor de V-klasse heeft.
Comment
-
is gewoon een nieuwe wagen van BMW in een bestaande markt waar ze nog geen product voor hadden.
Deze 2 verkoopt volgens mij heel vlotjes, inderdaad premium, 'vrouwelijke' en praktische auto, ruimte en vooral heel voordelige leasebakMERCEDES LOVERS ARE BETTER LOVERS
Comment
-
BMW brengt binnen een paar jaar nog wel vrachtwagens op de markt als ze er geld mee kunnen verdienen. Dat is BMW geworden. Brengt het geld op dan zullen ze het wel maken des te meer ze kunnen verkopen des te beter.
Zo een 2 serie active tourer ( whats in a name?) zal heus wel goed rijden, maar als je bij BMW gaat shoppen dan zijn er toch wel interessantere wagens, niet ?
Kan mij moeilijk inbeelden dat iemand deze gaat verkiezen boven een X3 of 5 serieprevious : BMW 320D E90, Peugeot 207
current : BMW 330D F30
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk BerichtenBMW brengt binnen een paar jaar nog wel vrachtwagens op de markt als ze er geld mee kunnen verdienen. Dat is BMW geworden. Brengt het geld op dan zullen ze het wel maken des te meer ze kunnen verkopen des te beter.
Zo een 2 serie active tourer ( whats in a name?) zal heus wel goed rijden, maar als je bij BMW gaat shoppen dan zijn er toch wel interessantere wagens, niet ?
Kan mij moeilijk inbeelden dat iemand deze gaat verkiezen boven een X3 of 5 serie'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Wie wil er nu een Premium volumewagen.. Jonge gezinnen hebben doorgaans niet het geld om deze te kopen. Voor het geld dat je hieraan geeft heb je bij een ander merk een dik aangeklede (en vaak veel mooiere) monovolume die 9 van de 10 nog eens veel ruimer is ook, want een echt ruimtewonder is dit verre van.
Iemand zonder kleine kinderen heeft bij BMW wel mooiere keuzes dan dit. De enige mensen waarvan ik mij kan inbeelden dat ze dit zouden kopen zijn oude mensen die geen al te grote auto meer willen, toch een BMW badge willen voor de buren, en een hoge instap wensen al kopen ze dan beter de veel mooiere x1 of zelfs x3.
Neen. Voor mij had BMW deze niet hoeven maken al zal hij waarschijnlijk wel verkopen. Deze badge verkoopt altijd, hoeveel het ook kost.
Sent from my LG-D802 using Tapatalk
Comment
-
ik snap al die reacties eigenlijk niet.
Waarom zou iemand een premium monovolume kopen : misschien omdat er ook mensen zijn met kinderen, die ook graag in een "beter dan gemiddeld-afgewerkte wagen" rijden, of met meer personalisatiemogelijkheden, ... ik zie niet in waarom die mensen enkel voor de goedkope merken zouden moeten gaan...of bvb mensen met rugproblemen die die instap makkelijk vinden...
Waarom verkiest iemand een 2 boven een X3 en een 5 : das simpel...om de prijs misschien, of gewoon om het feit dat ze een dergelijk type wagen prefereren...
Les gouts et les couleurs mijne herenWant je kan nooit teveel auto's hebben....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door metalpe Bekijk BerichtenWie wil er nu een Premium volumewagen.. Jonge gezinnen hebben doorgaans niet het geld om deze te kopen. Voor het geld dat je hieraan geeft heb je bij een ander merk een dik aangeklede (en vaak veel mooiere) monovolume die 9 van de 10 nog eens veel ruimer is ook, want een echt ruimtewonder is dit verre van.
Iemand zonder kleine kinderen heeft bij BMW wel mooiere keuzes dan dit. De enige mensen waarvan ik mij kan inbeelden dat ze dit zouden kopen zijn oude mensen die geen al te grote auto meer willen, toch een BMW badge willen voor de buren, en een hoge instap wensen al kopen ze dan beter de veel mooiere x1 of zelfs x3.
Neen. Voor mij had BMW deze niet hoeven maken al zal hij waarschijnlijk wel verkopen. Deze badge verkoopt altijd, hoeveel het ook kost.
Sent from my LG-D802 using Tapatalk
Blijkbaar zijn er veel mensen die een premium volumewagen willen als ik hoor hoeveel er verkocht worden.
De 2 AT wordt inderdaad veel gekocht door oudere mensen die een niet al te grote wagen wensen, een hogere zit, en met de opties van hun vorige BMW. Dit ongeacht de prijs...
De 2 Grantourer doet het goed bij de mama's die zich tot op heden moesten tevreden stellen met de Touran, C-Max en andere Peugeots. Nu kunnen mama en papa met een BMW rijden .
Heb zelf ervaren dat een VW Touran tegenwoordig ook niet goedkoop is. Als je hem naast de offerte van een 2 Grantourer legt, is er op vlak van prijs en uitrusting niet zo veel verschil. (Geen fleetcondities, maar particuliere prijzen).
Als we dan met deze offertes de leasemarkt opgaan, is er zelfs een voordeel voor de BMW...
Waarom maakt BMW deze wagens ?
1. omdat er waarschijnlijk veel geld mee te verdienen valt
2. dankzij de CO2 waarden van dergelijke auto's, kunnen ze als constructeur ook nog altijd (in de ogen van velen) "echte" BMW blijven maken...
Comment
Comment