Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 2-serie active tourer

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ik vind die 2AT nog wel een vrij waardige poging van BMW om in dat segment te gaan opereren. Echt mooi vind ik 'em niet maar dat is bijna geen enkele auto in dit segment. Lelijk is het niet.
    De Gran Tourer kan ik niet smaken. Dan liever een Touran.

Comment

• Als merk zou je niet elke niche moeten willen vullen. In elk geval gaat het volgens mij ten koste van het "imago" / het "merk"
      previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
      current : BMW 330D F30

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
        Als merk zou je niet elke niche moeten willen vullen. In elk geval gaat het volgens mij ten koste van het "imago" / het "merk"
        De "imago schade" zal duidelijk niet opwegen
        '16 Peugeot 308 SW blueHDI
        '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Ik kom die toch al regelmatig tegen onderweg

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
            BMW brengt binnen een paar jaar nog wel vrachtwagens op de markt als ze er geld mee kunnen verdienen. Dat is BMW geworden. Brengt het geld op dan zullen ze het wel maken des te meer ze kunnen verkopen des te beter.

Zo een 2 serie active tourer ( whats in a name?) zal heus wel goed rijden, maar als je bij BMW gaat shoppen dan zijn er toch wel interessantere wagens, niet ?

Kan mij moeilijk inbeelden dat iemand deze gaat verkiezen boven een X3 of 5 serie
            Niet iedereen wil een tractor rijden. Een terreinwagen heeft sowieso een veel hogere CO2 uitstoot. Een X3 of een X5 vind ik niet interessanter, ik verkies een bus boven een tractor, denk ik, als ik écht moet kiezen.

Oorspronkelijk geplaatst door metalpe Bekijk Berichten
            Wie wil er nu een Premium volumewagen.. Jonge gezinnen hebben doorgaans niet het geld om deze te kopen. Voor het geld dat je hieraan geeft heb je bij een ander merk een dik aangeklede (en vaak veel mooiere) monovolume die 9 van de 10 nog eens veel ruimer is ook, want een echt ruimtewonder is dit verre van.

Iemand zonder kleine kinderen heeft bij BMW wel mooiere keuzes dan dit. De enige mensen waarvan ik mij kan inbeelden dat ze dit zouden kopen zijn oude mensen die geen al te grote auto meer willen, toch een BMW badge willen voor de buren, en een hoge instap wensen al kopen ze dan beter de veel mooiere x1 of zelfs x3.

Neen. Voor mij had BMW deze niet hoeven maken al zal hij waarschijnlijk wel verkopen. Deze badge verkoopt altijd, hoeveel het ook kost.

Sent from my LG-D802 using Tapatalk
            Mensen die toch een BMW badge willen voor de buren.... Ze mogen hem dus niet kopen omdat hij beter rijdt dan zijn concurrenten, of omdat ze een mooi uitgerust interieur willen?
            Als ik moest kiezen tussen een M4 en een Active Tourer, zou ik zonder enige twijfel voor een Active Tourer kiezen (en dit is geen boutade, dat is gemeend)

Oorspronkelijk geplaatst door berengun Bekijk Berichten
            ik snap al die reacties eigenlijk niet.
            Waarom zou iemand een premium monovolume kopen : misschien omdat er ook mensen zijn met kinderen, die ook graag in een "beter dan gemiddeld-afgewerkte wagen" rijden, of met meer personalisatiemogelijkheden, ... ik zie niet in waarom die mensen enkel voor de goedkope merken zouden moeten gaan...of bvb mensen met rugproblemen die die instap makkelijk vinden...
            Waarom verkiest iemand een 2 boven een X3 en een 5 : das simpel...om de prijs misschien, of gewoon om het feit dat ze een dergelijk type wagen prefereren...
            Les gouts et les couleurs mijne heren
            Voilà, snap ze ook niet.ik rijd niet met een AT, maar ik snap de zin van de wagen wel.

Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
            Als merk zou je niet elke niche moeten willen vullen. In elk geval gaat het volgens mij ten koste van het "imago" / het "merk"
            Toch wel gek dat vooral mensen die anderen verwijten een BMW te kopen voor het imago zich zorgen maken om het imago van BMW...
            BMW 420dA : >>>

Comment

• De meeste AT's die ik al heb zien rijden, hadden meestal gewoon een chauffeur van (jong)middelbare leeftijd en niet een gepensioneerde.

Veel lease rijders met een tros kinderen moesten vroeger naar Peugeot of dergelijke voor die busjes.

Nu kunnen we met een BMW rijden.

Een FWD met een 3 cilinder, maar toch.

Comment

• Wij hebben 3 weken zo een AT gehad als vervangwagen, ik vind hem echt lelijk van buiten, maar binnen vond ik hem wel mooi/ ruim en praktisch, en hij reed ongelooflijk goed. Mijn vrouw die de laatste tijd veel sukkelt met haar rug zou liever zoiets hebben dan haar keihard rijdende Mini.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Comment

• Als Kia of ssangyong dit model zou uitbrengen zouden de commentaren anders zijn, net hetzelfde bij die GT.
                  Ze zijn daar wat looks betreft bij sommige modellen toch een beetje aan het achteruit gaan.
                  den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                  "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                  Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• een bmw hoort niet mooi te zijn (al hebben ze knappe modellen ook)...en het past lekker ook bij de rest van hun arrogantie mottige karren uitbrengen die toch heel veel volk wil

doe het hen maar na...toy lukt het ook, nog beter in cijfers

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
                      Als Kia of ssangyong dit model zou uitbrengen zouden de commentaren anders zijn, net hetzelfde bij die GT.
                      Ze zijn daar wat looks betreft bij sommige modellen toch een beetje aan het achteruit gaan.
                      Onlangs nog gehad. Maat van me die niet zo into auto's is, wees een 3GT aan en zei "dat is toch zo eentje dat jij hebt hé?"

Yuk. Vieze GT's

Comment

• Die GT's zijn volgens mij een geslaagde zet!
                        MERCEDES LOVERS ARE BETTER LOVERS

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DSB Bekijk Berichten
                          Die GT's zijn volgens mij een geslaagde zet!
                          De facelift GT van de 5 vind ik toch best te pruimen. Bij de 3 not so.

5 GT staat ook op onderstel van
                          de 7.. Heerlijke luxueuze wagen !
                          previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                          current : BMW 330D F30

Comment

• Ondertussen lees ik dat de BMW Activ Tourer het 3de best verkochte model van BMW is.
                            BMW 420dA : >>>

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk Berichten
                              Ondertussen lees ik dat de BMW Activ Tourer het 3de best verkochte model van BMW is.
                              Daaraan zie je maar dat de looks, motor en aandrijving er niet toe doet.
                              Enkel de badge die op de neus prijkt.
                              den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                              "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                              Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Bij de 2 AT kan ik niet anders dan je volledig gelijk geven.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                                  Onlangs nog gehad. Maat van me die niet zo into auto's is, wees een 3GT aan en zei "dat is toch zo eentje dat jij hebt hé?"

Yuk. Vieze GT's
                                  Damn... Is dat nu nog altijd een maat?

Comment

• Tja denk niet dat een 2AT een slechte keuze is als je een compacte monovolume wil, persoonlijk vind ik hem ook niet lelijk. Liever dat dan een opel zafira ofzo en een B klasse is nu ook niet bepaald spannend, laat staan een golf sportsvan.
                                    Naar 't schijnt maken ze ook berlines en coupés bij bmw met RWD en een 6-in-lijn, en zelfs een SUV met een 4-cylinder dieselmotor, voor ieder wat wils dus.
                                    Last edited by sunking; 24/09/2015, 10:45.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten

Yuk. Vieze GT's
                                      De 4GT vind ik er nochtans beter uitzien dan de gewone 4 reeks. Lijkt me ook een praktischere cruiser.

Comment

Makkelijk natuurlijk vanop de zijlijn te oordelen, maar dat bedrijf moet draaien en winst maken.
                                        Er zijn vroeger al vragen gesteld of BMW als relatief kleinere autobouwer wel autonoom kan blijven bestaan.

De tijd dat BMW en Mercedes de premiummarkt quasi alleen onder zich verdeelden met zeg maar, iets van een viertal modellen, is al lang voorbij. Op iéder model is er tegenwoordig hevige concurrentie door het veel grotere aanbod.

Dus moeten ze op tijd kijken naar nieuwe modellen om de cijfers op pijl te houden. Dus komt er zoiets als de AT. En als die mee de cijfers helpt omhoog houden, dan is dat een goede beslissing geweest. Echt mooi en klassiek BMW ziet hij er uiteraard niet uit, maar als je hem vergelijkt met de rest in die klasse, is hij zéker niet de lelijkste.

Zoals ik al eerder had gezegd, de verschillen tussen de premiummerken verdwijnen stilaan, ze worden allemaal aan exact dezelfde standaard gehouden.

Comment

• En als BMW meer auto's verkoopt moeten ze minder marge per auto nemen. Dat ze dus maar veel van die bestelwagens verkopen!

Mijn schoonzus/broer hebben zo'n GranTourer 225xd gekocht, 3de kleine op komst. Ik heb'm nog niet in't echt gezien, op foto lijkt't in ieder geval geen topper.

Comment

Working...
                                          X