R-klasse wordt trouwens niet meer verkocht in BE ...
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
BMW 2-serie active tourer
Collapse
X
-
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
ÀOorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichtendas toch al jaren een gekend feit. de meeste bmw lovers zouden een 30 jaar oude VW nog de hemel in prijzen als er plots een BMW badge aan hangt. zo sportief, zo'n sensationeel rijgedrag,...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RUBN Bekijk BerichtenIk vind het wel een knap ding eigenlijk. Kan qua design zeker mee met de B-Klasse. 'k Ben eens benieuwd of Audi hierop een antwoord zal / wil bedenken.
Comment
-
Als heel late reactie op al die 'dit is geen BMW-zever':
BMW is blijkbaar slim genoeg om te leren uit de geschiedenis en wil geen nieuw bijna-bankroet-scenario meemaken.
De onderneming dreef na WOII vooral op de bouw van motorfietsen. Men bouwde na de oorlog voornamelijk grote sportwagens en limousines met V8 motor die maar mondjesmaat werden verkocht. De fabriek kwam daardoor op het randje van het bankroet. De redding kwam in de vorm van een driewielig 'scootmobiel' in licentie van het Italiaanse Iso, de Isetta en de 700.
BMW is niet exclusief genoeg om een paar auto's aan een gigantisch prijskaartje te verkopen en zo te blijven staan. Dat wil trouwens ook geen enkele bmw-liefhebber.
Dus is het toch logisch dat een merk luistert naar zijn klanten en de markt.
En geloof me, er zijn genoeg BMW-klanten, mensen die al jaren lang met BMW rijden, die er al meer dan 10 stuks opzitten hebben, die maar al te graag dit model zien komen.
Zo zijn er mensen die momenteel met een 1 rijden, en daar bepaalde kwaliteiten enorm van waarderen maar toch op zoek zijn naar iets een iets minder sportieve en iets comfortabelere auto.
Een 3 is ofwel te groot ofwel te duur. Daar waar die mensen sneller van merk zouden overschakelen gaan ze nu misschien toch bij BMW blijven.
En hoeveel echte die-hard fans BMW ook mag hebben, ik veronderstel dat die geen 10% vormen van hun klantenbestand.
Persoonlijk vind ik de B beter geslaagd. Deze BMW heeft (zoals wel meerdere bmw's de laatste tijd) echt wel wat sportieve accenten nodig om er goed uit te zien. Maar dan komen de looks echt van die accenten. De pure lijn lijkt me beter geslaagd bij de mannen uit Stuttgart.
Wat niet wil zeggen dat dit model niet goed zal verkopen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door severijns Bekijk BerichtenAls heel late reactie op al die 'dit is geen BMW-zever':
BMW is blijkbaar slim genoeg om te leren uit de geschiedenis en wil geen nieuw bijna-bankroet-scenario meemaken.
De onderneming dreef na WOII vooral op de bouw van motorfietsen. Men bouwde na de oorlog voornamelijk grote sportwagens en limousines met V8 motor die maar mondjesmaat werden verkocht. De fabriek kwam daardoor op het randje van het bankroet. De redding kwam in de vorm van een driewielig 'scootmobiel' in licentie van het Italiaanse Iso, de Isetta en de 700.
BMW is niet exclusief genoeg om een paar auto's aan een gigantisch prijskaartje te verkopen en zo te blijven staan. Dat wil trouwens ook geen enkele bmw-liefhebber.
Dus is het toch logisch dat een merk luistert naar zijn klanten en de markt.
En geloof me, er zijn genoeg BMW-klanten, mensen die al jaren lang met BMW rijden, die er al meer dan 10 stuks opzitten hebben, die maar al te graag dit model zien komen.
Zo zijn er mensen die momenteel met een 1 rijden, en daar bepaalde kwaliteiten enorm van waarderen maar toch op zoek zijn naar iets een iets minder sportieve en iets comfortabelere auto.
Een 3 is ofwel te groot ofwel te duur. Daar waar die mensen sneller van merk zouden overschakelen gaan ze nu misschien toch bij BMW blijven.
En hoeveel echte die-hard fans BMW ook mag hebben, ik veronderstel dat die geen 10% vormen van hun klantenbestand.
Persoonlijk vind ik de B beter geslaagd. Deze BMW heeft (zoals wel meerdere bmw's de laatste tijd) echt wel wat sportieve accenten nodig om er goed uit te zien. Maar dan komen de looks echt van die accenten. De pure lijn lijkt me beter geslaagd bij de mannen uit Stuttgart.
Wat niet wil zeggen dat dit model niet goed zal verkopen.
Comment
-
Zo is het, het valt mij ook op dat je de 3GT en X1 relatief vaak tegenkomt, terwijl dat ook modellen zijn die niet uitblinken in sportiviteit, design en praktische bruikbaarheid. De Active tourer lijkt mij minstens een even verantwoord model.
Comment
Comment