Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Je kan het beste vergelijken met B klasse. Heb gehoord dat de wagens komend weekend in Knokke te zien zijn, je zou zelfs kunnen testrijden... Meer info bij de dealers denk ik...
Je kan het beste vergelijken met B klasse. Heb gehoord dat de wagens komend weekend in Knokke te zien zijn, je zou zelfs kunnen testrijden... Meer info bij de dealers denk ik...
Komt die ook in xdrive? Handig voor op het golf terrein daar.
Komt die ook in xdrive? Handig voor op het golf terrein daar.
Ze hebben me verteld dat het platform van deze auto (en de MINI) ook zal dienen voor oa de nieuwe X1. Deze zal zowel in sDrive als xDrive te krijgen zijn... wie weet ?
Ze hebben me verteld dat het platform van deze auto (en de MINI) ook zal dienen voor oa de nieuwe X1. Deze zal zowel in sDrive als xDrive te krijgen zijn... wie weet ?
Dacht dat de hybride pas voor volgend jaar is.
Los daarvan, de trend van inconsistente nummering voor de motorisaties is weer verdergezet.
Nu heeft de 218i 136pk (uit een 3-cylinder), evenveel dan een 316i.
Dringend tijd dat ze dat eens wat vereenvoudigen en recht trekken, bv 16x/d voor de instapper met 136pk, 20/25/30/35 voor alles daarboven.
En de 16d met 115pk vervangen door een 136pk, en 18d/i afvoeren.
En toch gaat dit goed verkopen.
Als je in dit model iets premium wil, kan je enkel bij Mercedes terecht met de B, die overigens goed verkoopt.
Mocht BMW een echte monovolume maken, dan zou die ook goed verkopen, want geïnteresseerden moeten ook naar andere merken uitwijken.
Lijkt mij de correcte analyse. BMW had dit type wagen, trouwens met FWD, nog nodig om zijn portfolio uit te breiden en ook zo het (lease)segment waarin de B klasse zit aan te vallen. Niet vergeten, Ford scoorde jarenlang in het segment van dit soort wagens en laat nu door de bedrijfsmalaise flink marktaandeel open liggen. VW probeert wel wat potten te breken maar weet niet of dat zo succesvol gaat. Niet dat die B zo als enige van een "premium merk" zo "hot" is maar ik vermoed dat velen potentiële kopers met het beschikbare leasebudget naar de 2 AT overstappen, mogelijk hier en daar een Audi A3 sportback rijder, Volvo V60 en links en rechts iemand die van een X1 of 1 reeks naar de 2 AT gaat, verder wat marktaandeel binnenhalen van mensen die nu met een Renault, Citroën of Peugeot rijden. Die Skoda Superb station lijkt mij wel dé te duchten concurrent.
Lijkt mij de correcte analyse. BMW had dit type wagen, trouwens met FWD, nog nodig om zijn portfolio uit te breiden en ook zo het (lease)segment waarin de B klasse zit aan te vallen. Niet vergeten, Ford scoorde jarenlang in het segment van dit soort wagens en laat nu door de bedrijfsmalaise flink marktaandeel open liggen. VW probeert wel wat potten te breken maar weet niet of dat zo succesvol gaat. Niet dat die B zo als enige van een "premium merk" zo "hot" is maar ik vermoed dat velen potentiële kopers met het beschikbare leasebudget naar de 2 AT overstappen, mogelijk hier en daar een Audi A3 sportback rijder, Volvo V60 en links en rechts iemand die van een X1 of 1 reeks naar de 2 AT gaat, verder wat marktaandeel binnenhalen van mensen die nu met een Renault, Citroën of Peugeot rijden. Die Skoda Superb station lijkt mij wel dé te duchten concurrent.
De premium merken steken ook meestal het hardst hun broek af op de leasemarkt. Toen ik mijn touran koos kreeg ik 10% bij VW, Ford en Opel. Bij Audi en BMW 20%, maar ze hadden geen wagens naar mijn wensen in hun aanbod ...
Voor het budget van onze A4 konden we geen insignia of Passat hebben ...
Aangezien we binnen een paar maanden een vervanger moeten kiezen voor de A4 ben ik wel benieuwd of de lange versie van deze active tourer qua formaat in de buurt komt van zafira en grand Picasso.
De premium merken steken ook meestal het hardst hun broek af op de leasemarkt. Toen ik mijn touran koos kreeg ik 10% bij VW, Ford en Opel. Bij Audi en BMW 20%, maar ze hadden geen wagens naar mijn wensen in hun aanbod ...
Voor het budget van onze A4 konden we geen insignia of Passat hebben ...
Aangezien we binnen een paar maanden een vervanger moeten kiezen voor de A4 ben ik wel benieuwd of de lange versie van deze active tourer qua formaat in de buurt komt van zafira en grand Picasso.
Bij BMW hebben ze vaste kortingspercentages naargelang de categorie van het bedrijf. Audi heeft een sterke "pack" politiek naar fleet toe...
Comment