Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 2-serie active tourer

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• BMW 2-serie active tourer

Met de huidige 2 Serie heeft dit model dan ook weinig te maken. Nee, de 4,34 cm lange, 1,8 meter brede en 1,55 meter hoge 2 Serie Active Tourer is een ruimtewagen met een hoge zit die op MINI-bouwstenen staat. En opgevuld met niet al te dorstige drie- of viercilinder turbomotoren die de voorste wielen aandrijven. FWD wordt immers een steeds belangrijkere markt voor de Duitsers. Niet dat ze van RWD afstappen, het is gewoon een uitbreiding.

De 2 Serie Active Tourer heeft designelementen die je van een BMW mag verwachten. De dubbele grille, dubbele koplampen en de Hofmeister-knik bij de achterste zijruiten zijn gewoon gebleven. De achterbank is neerklapbaar in drie delen (40:20:40) en verschuifbaar. De bagageruimte varieert daarmee van 468 liter tot 1.510 liter. De bagagevloer heeft een dubbele dobem voor je smokkelwaar en ook deze achterklep is met Comfort Access te openen of sluiten – dat wil zeggen dat ‘ie opent na een voetenzwaai onder de bumper.

De motoren line-up wordt geopend met een driecilindertje die verwant is aan die in de MINI. De BMW 218i Active Tourer heeft een cilinderinhoud van 1,5-liter en een vermogen van 136 pk. Het gemiddelde verbruik bedraagt 4,9 l/100 km en de CO2-uitstoot is 115 g/km. Daarboven zit de BMW 225i Active Tourer, een 2,0-liter viercilinder met 231 pk, 350 Nm koppel, een gemiddeld verbruik van 6,0 l/100 km en een CO2-uitstoot van 139 g/km. Hiermee ram je de MPV in in 6,8 seconden naar de honderd, de topsnelheid bedraagt 235 km/uur. Voor dieselaars is er de BMW 218d Active Tourer, een 2.0 vierpitter met 150 pk en een verbruik van 4,1 l/100 km bij een CO2-uitstoot van 109 g/km. Die nagelt in 8,9 seconden naar de 100 km/u
    Een automatische zesbak is optioneel voor de versies met driecilindermotor. De achttraps automatische Steptronic-transmissie is standaard op de BMW 225i Active Tourer en voor de andere viercilindermotoren als optie verkrijgbaar.
    Hij debuteert op 4 maart in Genève, in de nazomer staat hij bij de dealers.
    BMW’s gelauwerde achterwielaandrijving is niet langer heilig. In een poging de MPV-markt te betreden doet BMW dit door voor het eerst in zijn bestaan een auto met voorwielaandrijving in de markt te zetten. Met de huidige 2 Serie heeft dit model dan ook weinig te maken. Nee, de 4,34 meter lange, 1,8 meter brede en […]

BMW heeft een nieuwe niche aangeboord met de 2-serie Active Tourer. En er is meer aan de hand ...

De BMW 2-serie Active Tourer is 4,34 meter lang, 1,80 meter breed en 1,56 meter hoog. Die afmetingen lijken niet helemaal toevallig gekozen: het Beierse merk zit met die buitenmaten akelig dicht in de buurt van de Mercedes B-klasse. Dat is dan ook een belangrijke concurrent en we kunnen de 2-serie Active Tourer dus tot de C-segment-MPV's rekenen.
    De wielbasis van de 'Beemer' meet 2,67 meter. De bagageruimte (een ander belangrijk aspect van een MPV) heeft een inhoud van minimaal 468 liter. Met de achterbank neergeklapt kan er 1.510 liter mee.

Voorwielaandrijving
    De Active Tourer mag dan 2-serie heten, dat wil niet zeggen dat de auto z'n techniek deelt met de 2-serie Coupé. Die heeft achterwielaandrijving, terwijl de Active Tourer z'n krachten naar de voorwielen stuurt. Het is voor het eerst in de geschiedenis dat BMW een voorwielaandrijver in z'n gamma opneemt. Overigens komen er ook versies met xDrive-vierwielaandrijving beschikbaar.
    De kakelverse BMW deelt z'n platform met de nieuwe Mini. Uiteraard zullen alle toekomstige modellen van dat merk op dit UKL-platform komen te staan, en het is ook goed mogelijk dat BMW naast deze Active Tourer meer modellen op deze basis gaat bouwen.

Driecilinder als basismotor
    Onder de motorkap gaat de verwantschap door: de basismotor uit de 218i is de 1,5-liter driecilinder turbomotor die we ook in de Mini Cooper vinden. Het vermogen is 136 pk. Deze heeft met handgeschakelde zesbak een gemiddeld verbruik van 4,9 l/100 km en de CO2-uitstoot bedraagt 115 g/km.
    Wie meer vermogen uit een benzineblok wil, kan zich melden voor een 225i. Deze heeft een 2,0-liter turbomotor met een vermogen van 231 pk onder de kap. De sprint naar 100 km/h kost 6,8 seconden en de topsnelheid is 235 km/h. Het gemiddeld verbruik is 6,0 l/100 km en de CO2-uitstoot 139 g/km.
    Er is bij de introductie maar één dieselversie: de 218d Active Tourer. Deze heeft een 2,0-liter turbodiesel met 150 pk en 330 Nm. De sprint naar 100 km/h kost 8,9 seconden en de topsnelheid is 205 km/h. Het gemiddeld verbruik is 4,1 l/100 km, de CO2-uitstoot is 109 g/km.

M-pakketten
    Uiteraard spelen de BMW Efficient Dynamics-technieken een rol bij het terugdringen van het verbruik. De Active Tourer profiteert van onder meer Auto Start Stop, regeneratie van remenergie, een schakelindicator en lamellen in de grille voor een lagere luchtweerstand.
    De Active Tourer mag dan een MPV zijn, dat neemt niet weg dat BMW gewoon M-sportpakketten aanbiedt. Hiermee kun je onder meer andere wielen (17- en 18-inch), een verlaagd sportonderstel, de exclusieve exterieurkleur Estoril Blue, een sportstuur en sportstoelen krijgen.
    De nieuwe BMW debuteert op de salon van Genève. De auto staat aan het eind van de zomer bij de dealers.

Bron: Autoweek

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Comment

Comment

Ik ben verre van een BMW liefhebber , maar deze zegt me wel iets. Ik ben benieuwd naar het ruimteaanbod in de lange versie.
            '16 Peugeot 308 SW blueHDI
            '15 Volvo XC60 D3

Comment

Lijkt op een B klasse. BMW heeft nu echt wel veel modellen (verwatering van het merk?). Voorwielaandrijving :s

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                Ik ben benieuwd naar het ruimteaanbod in de lange versie.
                Komt er dan ook een lange versie van?
                Smilin' Jack - Speed Pilot

Comment

Vindt de B klasse van mijn moeder dan wel mooier

Comment

Net het omgekeerde hier, de B is wel mooi, maar niet zo mijn ding...

De 2 ziet er volledig uit zoals iedereen verwachtte
                    Zal echt een verkoopssucees worden!

Nu nog deze niertjes op de 1 plaatsen :p

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MasterC Bekijk Berichten
                      Net het omgekeerde hier, de B is wel mooi, maar niet zo mijn ding...

De 2 ziet er volledig uit zoals iedereen verwachtte
                      Zal echt een verkoopssucees worden!

Nu nog deze niertjes op de 1 plaatsen :p
                      Mmmhhh, in feite een trieste dag...nu ook uitverkoop bij BMW. En te bedenken dat 'dit' produkt het cijfer deelt met de nieuwe fantastische 2 RWD die BMW op de weg heeft gezet. Met de RWD 3 GT was toch niks mis, waarom deze FWD die qua chassis en uitzicht helemaal geen BMW DNA heeft. Pfff, die X modellen tot daar aan toe...
                      Misschien nogal scherp gesteld, maar ik deel de mening van een 'Car and Driver' forummer:
                      'I can't see this appealing to anyone other than some know-nothing bougie parvenu who can't afford an X5. This REALLY isn't BMW's market. A real BMW person would buy a lightly used 3 series wagon instead of this'.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Smilin' Jack Bekijk Berichten
                        Komt er dan ook een lange versie van?
                        Komt ook een 7-zitter van.
                        '15 Volvo XC60 D3

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sim Bekijk Berichten
                          Mmmhhh, in feite een trieste dag...nu ook uitverkoop bij BMW. En te bedenken dat 'dit' produkt het cijfer deelt met de nieuwe fantastische 2 RWD die BMW op de weg heeft gezet. Met de RWD 3 GT was toch niks mis, waarom deze FWD die qua chassis en uitzicht helemaal geen BMW DNA heeft. Pfff, die X modellen tot daar aan toe...
                          Misschien nogal scherp gesteld, maar ik deel de mening van een 'Car and Driver' forummer:
                          'I can't see this appealing to anyone other than some know-nothing bougie parvenu who can't afford an X5. This REALLY isn't BMW's market. A real BMW person would buy a lightly used 3 series wagon instead of this'.
                          En denk je dat BMW wilt dat enkel 'BMW' mensen BMW's kopen of willen ze een zo groot mogelijk publiek bereiken?

Als je er niks mee hebt met deze wagen als liefhebber dan laat je die toch gewoon links liggen? Ik snap heel dat gedoe niet dat dit slecht is voor BMW. Als je niet kan verdragen dat "jouw" merk dit soort producten maakt wie is dan de "parvenu"?
                          '15 Volvo XC60 D3

Comment

Ik volg dit model al jaren met belangstelling. Ik rij zelf met een BMW 1 serie en hoewel ik elke dag van dit model met achterwielaandrijving geniet ben ik ook niet blind voor de nadelen die daaraan verbonden zijn. Voor elke fase van je leven koop je trouwens de wagen die aansluit bij je behoeften op dat moment. Waar trouwens de vergelijking met een X5 op slaat doet me twijfelen aan de kennis/deskundigheid van de reporter van het boekje waaruit je citeert (bigger is niet altijd better). Is de X5 een echte BMW? Ik denk dat al die zelfverklaarde kenners die BMW gelijkstellen met grote en/of pk-zwangere monsters vergeten zijn hoe BMW is begonnen. Stilstaan is achteruitgaan en BMW weet dat het de voeling met de markt niet mag verliezen om succesvol te blijven en ik denk dat ze hiermee de bal niet zullen misslaan en in tegenstelling een nieuwe markt (voor hen) hebben aangeboord.
                            Ik ben alvast kandidaat koper.

Comment

Ik vindt hem toch ook wel best geslaagd, mooi interieur. Al zou ik niet direct eentje kopen maar ik zie veel potentieël in dit model voor bmw rijders die een 2de wagen nodig hebben/zoeken voor de vrouw ofzo...
                              Tja die FWD zat eraan te komen, is daarvoor niet slechter voor deze modellen en voor volgende generatie 1 reeks. Hoeveel % van die 1 reeks rijders met basismotoren weet dat ze met RWD te maken hebben, laat staan ook gebruik/voordeel van maken... Ja als het gesneeuwd heeft en ze te gierig waren om winterbanden te zetten, dan weten ze het plots

Ik zie hier niets mis mee, bmw volgt gewoon de markt die bij de concurrentie al jaren zo is...
                              BMW E91 318d Touring

Turbo... The replacement for displacement....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sim Bekijk Berichten
                                A real BMW person would buy a lightly used 3 series wagon instead of this'.
                                Daar kan ik me in vinden, maar dat is helaas al langer aan de gang. Ik heb de indruk dat er tegenwoordig vaak voor een BMW gekozen wordt omdat hij de beste keuze is, alle facetten in beschouwing genomen. BMW mag dan nog zijn best doen om Freud am Fahren zoveel mogelijk te behouden, slechts een klein deel van de klanten kiest effectief daarom een BMW.
                                Een busje met een links en rechts een uitlaat...
                                Interieur zit voor de rest mooi in elkaar, maar de automaatpook is wel een stap terug ten opzichte van de pook in de huidige modellen vind ik. Dit lijkt eerder op een goedkope, gemakkelijk oplossing.

Comment

't Is precies een lelijke Volvo V40.
                                  2015 Renault Mégane Coupe GTI - Blauw - 1.5 dCI 110 pk

Comment

Niet gedacht dat ik dit ging zeggen, maar die ziet er niet verkeerd uit.

Comment

concept was stukken mooier en dan vooral de achterkant maar praktisch ziet deze er wel uit
                                      lets have some more member berries

Comment

kvind het wel ok eigenlijk, kvind deze meer nuttig dan die hele x-reeks.. Een merk moet met zijn tijdsgeest meegaan, anders zullen alle BMW-puristen ineens op de 2dehands site mogen gaan kijke als ze nog een BMW willen kope.. De concurrentie is bikkelhard, zeker nu ook aziatische auto's meer en meer aan een opmars doen.

Daarbij die versie met 231 pk is nog altijd een dikke bak e, die zal mijn E90 320i makkelijk ziek rijden ook al ziet die er niet zo uit

Comment

Working...
                                        X