Met de huidige 2 Serie heeft dit model dan ook weinig te maken. Nee, de 4,34 cm lange, 1,8 meter brede en 1,55 meter hoge 2 Serie Active Tourer is een ruimtewagen met een hoge zit die op MINI-bouwstenen staat. En opgevuld met niet al te dorstige drie- of viercilinder turbomotoren die de voorste wielen aandrijven. FWD wordt immers een steeds belangrijkere markt voor de Duitsers. Niet dat ze van RWD afstappen, het is gewoon een uitbreiding.
De 2 Serie Active Tourer heeft designelementen die je van een BMW mag verwachten. De dubbele grille, dubbele koplampen en de Hofmeister-knik bij de achterste zijruiten zijn gewoon gebleven. De achterbank is neerklapbaar in drie delen (40:20:40) en verschuifbaar. De bagageruimte varieert daarmee van 468 liter tot 1.510 liter. De bagagevloer heeft een dubbele dobem voor je smokkelwaar en ook deze achterklep is met Comfort Access te openen of sluiten – dat wil zeggen dat ‘ie opent na een voetenzwaai onder de bumper.
De motoren line-up wordt geopend met een driecilindertje die verwant is aan die in de MINI. De BMW 218i Active Tourer heeft een cilinderinhoud van 1,5-liter en een vermogen van 136 pk. Het gemiddelde verbruik bedraagt 4,9 l/100 km en de CO2-uitstoot is 115 g/km. Daarboven zit de BMW 225i Active Tourer, een 2,0-liter viercilinder met 231 pk, 350 Nm koppel, een gemiddeld verbruik van 6,0 l/100 km en een CO2-uitstoot van 139 g/km. Hiermee ram je de MPV in in 6,8 seconden naar de honderd, de topsnelheid bedraagt 235 km/uur. Voor dieselaars is er de BMW 218d Active Tourer, een 2.0 vierpitter met 150 pk en een verbruik van 4,1 l/100 km bij een CO2-uitstoot van 109 g/km. Die nagelt in 8,9 seconden naar de 100 km/u
Een automatische zesbak is optioneel voor de versies met driecilindermotor. De achttraps automatische Steptronic-transmissie is standaard op de BMW 225i Active Tourer en voor de andere viercilindermotoren als optie verkrijgbaar.
Hij debuteert op 4 maart in Genève, in de nazomer staat hij bij de dealers.
De 2 Serie Active Tourer heeft designelementen die je van een BMW mag verwachten. De dubbele grille, dubbele koplampen en de Hofmeister-knik bij de achterste zijruiten zijn gewoon gebleven. De achterbank is neerklapbaar in drie delen (40:20:40) en verschuifbaar. De bagageruimte varieert daarmee van 468 liter tot 1.510 liter. De bagagevloer heeft een dubbele dobem voor je smokkelwaar en ook deze achterklep is met Comfort Access te openen of sluiten – dat wil zeggen dat ‘ie opent na een voetenzwaai onder de bumper.
De motoren line-up wordt geopend met een driecilindertje die verwant is aan die in de MINI. De BMW 218i Active Tourer heeft een cilinderinhoud van 1,5-liter en een vermogen van 136 pk. Het gemiddelde verbruik bedraagt 4,9 l/100 km en de CO2-uitstoot is 115 g/km. Daarboven zit de BMW 225i Active Tourer, een 2,0-liter viercilinder met 231 pk, 350 Nm koppel, een gemiddeld verbruik van 6,0 l/100 km en een CO2-uitstoot van 139 g/km. Hiermee ram je de MPV in in 6,8 seconden naar de honderd, de topsnelheid bedraagt 235 km/uur. Voor dieselaars is er de BMW 218d Active Tourer, een 2.0 vierpitter met 150 pk en een verbruik van 4,1 l/100 km bij een CO2-uitstoot van 109 g/km. Die nagelt in 8,9 seconden naar de 100 km/u
Een automatische zesbak is optioneel voor de versies met driecilindermotor. De achttraps automatische Steptronic-transmissie is standaard op de BMW 225i Active Tourer en voor de andere viercilindermotoren als optie verkrijgbaar.
Hij debuteert op 4 maart in Genève, in de nazomer staat hij bij de dealers.
Comment