Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 2-serie active tourer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Het budget om M's te blijven ontwikkelen moet ergens vandaan komen. Mss zorgt dit model ervoor dat de hardcore bmw's kunnen blijven bestaan. Al zullen de nieuwe M's voor de puristen ook niet ok zijn . Ik hoop dat ze er massa's verkopen. Ik zou ook geen probleem hebben om hier mee te rijden.

    Comment


    • #22
      Oorspronkelijk geplaatst door cooper s Bekijk Berichten
      Het budget om M's te blijven ontwikkelen moet ergens vandaan komen. Mss zorgt dit model ervoor dat de hardcore bmw's kunnen blijven bestaan. Al zullen de nieuwe M's voor de puristen ook niet ok zijn . Ik hoop dat ze er massa's verkopen. Ik zou ook geen probleem hebben om hier mee te rijden.
      Dus...stelling bevestigd...dit model is een niet meer dan een`cash cow` om de `pure` modellen te ontwikkelen? Tof, maar dan liever de `cash cow`3 reeks.
      BMW maakt toch meer dan behoorlijk winst met bvb een schitterende 3 reeks, de ruggegraat van het gamma?
      De marketingafdeling van BMW krijgt in ieder geval gelijk afgaande op het warme onthaal van dit model: uiteindelijk telt alleen de `badge`voor de meesten.
      En neen, ik ben geen fan van de X modellen.

      Comment


      • #23
        Ik denk dat de aandeelhouders van Bmw wel eens heel tevreden zouden kunnen zijn met dit model. Opdracht volbracht

        Comment


        • #24
          Oorspronkelijk geplaatst door sim Bekijk Berichten
          De marketingafdeling van BMW krijgt in ieder geval gelijk afgaande op het warme onthaal van dit model: uiteindelijk telt alleen de `badge`voor de meesten.
          das toch al jaren een gekend feit. de meeste bmw lovers zouden een 30 jaar oude VW nog de hemel in prijzen als er plots een BMW badge aan hangt. zo sportief, zo'n sensationeel rijgedrag,...
          lets have some more member berries

          Comment


          • #25
            Dat BMW in dit segment actief wordt, met voorwielaandrijving en 3 cilinder lijkt me allemaal nog OK en vooral industrieel gezien logisch. Maar moest die nu echt als twee druppels op een MB B klasse trekken?


            Verzonden vanaf iPhone met Tapatalk

            Comment


            • #26
              da vind ik ook wel da hij daar zeer goe op lijkt, ma kvind da er nog wel modellen goe op elkaar lijke (en dan bedoel ik nie alle audi's )

              insignia en mazda 6
              skoda subperb op bmw5 (vooral voorkant)
              Last edited by Fender; 14/02/2014, 15:55.

              Comment


              • #27
                zal qua prijsniveau toch wel onder de 3-serie liggen mag ik hopen ?

                Comment


                • #28
                  Oorspronkelijk geplaatst door dikkejos Bekijk Berichten
                  zal qua prijsniveau toch wel onder de 3-serie liggen mag ik hopen ?
                  Met m pack waarschijnlijk net erboven .

                  Comment


                  • #29
                    Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk Berichten
                    Maar moest die nu echt als twee druppels op een MB B klasse trekken?
                    jammer van het niet bruikbare ventilatieruitje, creeer je een grote dode hoek eigen aan veel monovolumes
                    maar das leergeld

                    Comment


                    • #30
                      Fan!
                      Laat de verlengde versie in xDrive maar snel komen.

                      Comment


                      • #31
                        Oorspronkelijk geplaatst door Fender Bekijk Berichten
                        kvind het wel ok eigenlijk, kvind deze meer nuttig dan die hele x-reeks.. Een merk moet met zijn tijdsgeest meegaan, anders zullen alle BMW-puristen ineens op de 2dehands site mogen gaan kijke als ze nog een BMW willen kope.. De concurrentie is bikkelhard, zeker nu ook aziatische auto's meer en meer aan een opmars doen.

                        Daarbij die versie met 231 pk is nog altijd een dikke bak e, die zal mijn E90 320i makkelijk ziek rijden ook al ziet die er niet zo uit
                        Wat een mooie wagen, maar zeg niet een nieuwe niche, ja 15 jaar na de uitvinding van de scenic door renault, is dat werkelijk niet meer nieuw of toch ?
                        De verloochening dat dit geen echte bmw is, is een bmw dieselstoof een bmw ? Maar een family car met 231 pk is toch een mooie evolutie , zeker als je elk jaar naar de skioorden trekt !

                        Comment


                        • #32
                          Ik vind hem, op de voorkant na, helemaal geen BMW lijken. Ik ben alvast geen fan. Als dit een concurrent van de B is, vind ik die veel mooier..

                          Verstuurd vanaf mijn GT-I9105P met Tapatalk

                          Comment


                          • #33
                            Oorspronkelijk geplaatst door stefspain Bekijk Berichten
                            Wat een mooie wagen, maar zeg niet een nieuwe niche, ja 15 jaar na de uitvinding van de scenic door renault, is dat werkelijk niet meer nieuw of toch ?
                            Niet vergeten dat BMW naast een merk ook een marktsegment is

                            Het ziet er imo niet slecht uit.

                            Comment


                            • #34
                              Oorspronkelijk geplaatst door stefspain Bekijk Berichten
                              Maar een family car met 231 pk is toch een mooie evolutie , zeker als je elk jaar naar de skioorden trekt !
                              zijt maar zeker, alleen hiervoor vind ik hem al geslaagd
                              BMW E91 318d Touring

                              Turbo... The replacement for displacement....

                              Comment


                              • #35
                                Oorspronkelijk geplaatst door sim Bekijk Berichten
                                Mmmhhh, in feite een trieste dag...nu ook uitverkoop bij BMW. En te bedenken dat 'dit' produkt het cijfer deelt met de nieuwe fantastische 2 RWD die BMW op de weg heeft gezet. Met de RWD 3 GT was toch niks mis, waarom deze FWD die qua chassis en uitzicht helemaal geen BMW DNA heeft. Pfff, die X modellen tot daar aan toe...
                                Misschien nogal scherp gesteld, maar ik deel de mening van een 'Car and Driver' forummer:
                                'I can't see this appealing to anyone other than some know-nothing bougie parvenu who can't afford an X5. This REALLY isn't BMW's market. A real BMW person would buy a lightly used 3 series wagon instead of this'.
                                Veel BMW 'DNA' is er in elk geval niet in terug te vinden. Elk merk heeft wel zo'n busje. BMW wil in elk segment blijkbaar een deel van de koek, jammer.

                                Een reden van mij om een BMW te kopen was net dat er geen BMW busjes bestonden. BMW heeft (of misschien beter, had) toch een echt uitgesproken sportief imago. Nu ja, 230pk is niet weinig, maar het model op zich!?

                                Dat past toch helemaal niet bij BMW?
                                Maar ach, de i3 past daar natuurlijk ook niet bij.

                                Het nadeel van dergelijke strategie (hoe meer modellen hoe groter de winst) is mijns inziens wel dat je schade berokkent aan het upper segment 7-reeks, 6-reeks, M-reeks.
                                Het merk verwatert namelijk. Anderzijds ga je aan het onderste segment (daar waar het volume zit) wel meer wagens slijten.

                                Conclusie: Verwatering van het merk, ten voordele van de winst. FWD met een 3 cilinder. Wat is het volgende? Een Renault motor zoals bij Mercedes? of een BMW vrachtwagen?

                                Bijgevoegde Bestanden
                                Last edited by germinal; 15/02/2014, 00:50.
                                previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                                current : BMW 330D F30

                                Comment


                                • #36
                                  Oorspronkelijk geplaatst door M3 E46 SMGII Bekijk Berichten
                                  Een busje met een links en rechts een uitlaat...
                                  Dat viel me ook direct op. Vind ik toch frappant, gezien een 335D zelfs geen linkse en rechtse uitlaat heeft. Ach bij volvo kan je oa. een symmetrische uitlaat krijgen op < 100pk versies, dus het kan nog gekker.
                                  previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                                  current : BMW 330D F30

                                  Comment


                                  • #37
                                    Ik ben op dat gebied fan van de 3 grote duitse merken, MB, BMW en Audi.
                                    Na de B-klasse, de 1 serie, de A3, hebben die drie grote merken de laatste 1 jaar wel bepaalde nieuwe segmenten binnen hun merk aangeboord.
                                    Iedereen wil een deel van de koek.

                                    Audi, A3, A1, Q3, A3 cabrio, A3 sedan
                                    Mercedes, A, GLA, CLA, B,
                                    BMW 1, 2, X1, 2 active tourer.

                                    Uiteindelijk zijn bovenstaande modellen er komen om een breder publiek aan te spreken. Maar een C-klasse, of een 3 serie, of A4 zijn nog altijd echte Mercedessen, BMW's en Audi's, waar je het verschil ziet als je ermee rijdt...

                                    Mensen die vroeger een E , 5, of A6 hadden en wouden een tweede wagen, die moesten naar Opel, Ford, VW, ....
                                    Nu kunnen ze shoppen binnen hetzelfde merk... en heel uitgebreid shoppen.... A, CLA, GLA, B / 1 ,2,X1 .. . A1, A3, Q1, Q3, u zegt het maar
                                    MERCEDES LOVERS ARE BETTER LOVERS

                                    Comment


                                    • #38
                                      Ik vind het wel een knap ding eigenlijk. Kan qua design zeker mee met de B-Klasse. 'k Ben eens benieuwd of Audi hierop een antwoord zal / wil bedenken.
                                      freude am fahren

                                      Comment


                                      • #39
                                        Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten

                                        Een reden van mij om een BMW te kopen was net dat er geen BMW busjes bestonden. BMW heeft (of misschien beter, had) toch een echt uitgesproken sportief imago. Nu ja, 230pk is niet weinig, maar het model op zich!?
                                        Dat snap ik dus niet. Je kan een sportieve BMW kopen, maar dat maakt van elke BMW toch nog geen sportieve wagen? Is jouw wagen een goede wagen voor jou door het label dat er op hangt of door hoe hij rijdt?
                                        '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                        '15 Volvo XC60 D3

                                        Comment


                                        • #40
                                          Oorspronkelijk geplaatst door stefspain Bekijk Berichten
                                          Wat een mooie wagen, maar zeg niet een nieuwe niche, ja 15 jaar na de uitvinding van de scenic door renault, is dat werkelijk niet meer nieuw of toch ?
                                          De verloochening dat dit geen echte bmw is, is een bmw dieselstoof een bmw ? Maar een family car met 231 pk is toch een mooie evolutie , zeker als je elk jaar naar de skioorden trekt !
                                          Noem mij een compacte 7-zitter met een premium afwerking. De R-klasse van Mercedes, maar dat is een andere prijsklasse. Als je in de markt bent voor een compacte volumewagen is er gewoon niks dat je kan uitrusten en individualiseren met een mooie afwerking, premium dus, op de markt. Ik vind dit dus een hele vooruitgang.
                                          '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                          '15 Volvo XC60 D3

                                          Comment

                                          Working...
                                          X