Oorspronkelijk geplaatst door erik219
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
BMW 2-serie active tourer
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door MasterC Bekijk BerichtenDenk er ook hetzelfde over. Ken persoonlijk mensen die steeds BMW 5 gereden hebben die nu ze ouder zijn met Renault Scenic rijden...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door GeeZer Bekijk BerichtenMaar deze auto staat volgens mij helemaal niet op het platform van de 1, dit model trekt namelijk vooraan, de 1 achteraan.
Dat klopt, als ik mij niet vergis komt volgend jaar BMW met de nieuwe 1 serie en die staat dan wel op hetzelfde platform. Dus ook voorwiel voor de 1-serie. Naapers van Mercedes.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door seperator Bekijk BerichtenDat klopt, als ik mij niet vergis komt volgend jaar BMW met de nieuwe 1 serie en die staat dan wel op hetzelfde platform. Dus ook voorwiel voor de 1-serie. Naapers van Mercedes.
Dit ter zijde denk ik ook wel dat deze 2-reeks wel eens voor verassingen zou kunnen zorgen...BMW E91 318d Touring
Turbo... The replacement for displacement....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jase Bekijk BerichtenKlopt dat de volgende generatie FWD zal zijn, maar da's nog bijlange niet voor volgend jaar. Huidige F20 platform is van 2011 en zal volgend jaar een facelift ondergaan om dan nog verder te bestaan tot dat rond 2017 de echte nieuwe 1 uitkomt met voorwielaandrijving ;-)
Dit ter zijde denk ik ook wel dat deze 2-reeks wel eens voor verassingen zou kunnen zorgen...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jase Bekijk BerichtenDit ter zijde denk ik ook wel dat deze 2-reeks wel eens voor verassingen zou kunnen zorgen...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk BerichtenVerassing? Het is geen Ferrari hè
Juist daarom, zal meer verkopen dan ferrari ;-)
Vind het ook geen schoonheid hoor, maar de markt is aant veranderen, gedaan met het 'kleine suv' tijdperk, en iedereen terug op de minivan, VW heeft zijn golf sportsvan nu en bij mercedes is de B-klasse ook ni slecht bezig... Wss zal het bij audi ook ni lang meer duren...
Enfin voor mij hoeft da ni, maar voor sommigen wel en dan is het leuk dat ze ook bmw kunnen rijden...BMW E91 318d Touring
Turbo... The replacement for displacement....
Comment
-
Gereden: BMW 2-serie Active Tourer
Een Porsche met een dieselmotor, een Land Rover die weinig in het terrein heeft te zoeken, een SUV van Maserati: werkelijk niets is meer heilig. Zelfs het laatste bastion sneuvelt nu BMW met de 2-serie Active Tourer komt: een voorwielaandrijver! We maken vandaag de eerste meters.
UIt verschillende onderzoeken blijkt keer op keer dat aan aanzienlijke deel van de BMW 1-serie rijders geen idee heeft of hij voor- of achterwielaandrijving heeft. Dat in ogenschouw nemende kan je je afvragen hoe groot het drama daadwerkelijk is. Enkel de hypocrisie van BMW mag best even worden aangestipt omdat het merk vooral zelf decennia minachtend heeft gedaan over concurrenten die géén achterwielaandrijving haddden .Maar kijkend naar de 2-serie Active Tourer (AT) zou het eerder merkwaardig zijn als een MPV in het C-segment wél over achterwielaandrijving zou beschikken. Het lijkt een beetje overkill.
Het waarom is duidelijk: volgens BMW gaat geen segment zo hard groeien de komende jaren als het conmpacte crossover segment. En het merk wil daar simpelweg een graantje van meepikken. Eventuele imagoschade (is die er daadwerkelijk?) wordt voor lief genomen. Het merk opent met één diesel en twee benzineversies. De meest interessante - want, jawel: 20% bijtelling - is de 218i, maar die was tijdens onze eerste kennismaking niet beschikbaar. We gaan daarom een stapje hoger met de 225i. die heeft die 2.0 turbomotor die we kennen uit de Mini Cooper S, in dit geval met 231 pk. Meer dat zat, en de motor is zalig soepel en alert. Spannender: hoe rijdt de auto? Volgens BMW zelf rijdt het als een BMW. Daar kunnen we kort over zijn: dat is niet het geval. Nog los van de achterwielaandrijving: BMW's als de 3-serie, maar ook de X1, X3 en zelfs de 5GT hebben een bepaalde balans door de gewichtsverdeling die swung aan de auto geeft. Dit is het geval bij zowel achter- en vierwielaandrijving. Dat is wat een BMW doet rijden als een BMW. En door de opzet van de auto is het voor de 2-serie AT gewoon onmogelijk dit na te doen. Dus nee, geen moment is er enige BMW-herkenning als we het hebben over het rijden. Is dat erg? Zeker niet. De auto rijdt namelijk wel steengoed. Het sturen is prettig direct en vooral het onderstel is super. Het is een mix tussen een grote Mini Cooper en, verrassend, de Renault Clio & Captur. De Fransen hebben ook een set-up gevonden waarbij de koets meteen reageert als je instuurt: geen moment van vertraging, geen gewichtsverplaatsing, geen duikende beweging als je hard remt. Maar ondertussen heb je wel comfort, is de auto verre van plankhard en gaat alles soepel en vloeiend. En exact als die eigenschappen heeft de 2-serie AT ook. Een geweldige combinatie die de auto een vorm van directheid geeft die hem kleiner doet aanvoelen dat hij is.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk BerichtenPfff, dat gemekker altijd over de identiteit van een merk. Dat is gewoon gedaan, alleen de verkopen tellen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door GeeZer Bekijk BerichtenWe zullen zien hoe het eindigt, porsche heeft toch al niet meer de naam die het ooit had imo, denk niet dat iemand dat nog naast ferrari plaatst.
911 GT3 of Turbo S is qua performance toch gelijkaardig aan een 458
Ferrari is wel goe bezig laatste tijd...
Comment
Comment