Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 2-serie active tourer

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk Berichten
    Een wagen als een B-klasse is meer dat ruim genoeg als gezinswagen.
    Is dat een algemene wetmatigheid ofzo, zoals dat de aarde rond de zon draait?

Wat ruim genoeg is als gezinswagen, dat maakt ieder gezin toch voor zichzelf uit?

Er zijn heel wat gezinnen voor wie een B te klein is als gezinswagen, en ja, ook als men geen drie kinderen heeft.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
      Of hij kleiner is dan B-klasse denk ik niet, maar hij ziet er smaller uit. Zal wel gezichtsbedrog zijn, denk niet dat er grote verschillen zullen zijn in 2 concurrerende merken. Was ook maar in het passeren dat ik hem zag. Ziet er wel sportiever uit dan de B-classe.
      Ook naast de Volkswagen Sportsvan ziet hij er frisser en "sportiever" uit.
      Die lijn van de huidige VW's veroudert snel.

Comment

Een wagen als een B-klasse is meer dat ruim genoeg als gezinswagen. Niet iedereen ziet de noodzaak om een heel jaar met een bestelwagen rond te rijden...

Correct met vier volwassenen en redelijk wat bagage naar de Provence vertrokken, comfort was geen probleem.
        Is dus een ideale gezinswagen.

Comment

• Gisteren ook gaan bekijken bij meeuwsen in Kalmthout, en ik vond hem mooier en ruimer dan aanvankelijk gedacht.
          Vrij ruime standaard uitrusting ( toch naar Duitse normen) en al bij al betaalbaar zolang je je niet te veel laat gaan op de optielijst.

woensdag gaan we eens testrijden. Lijkt me toch meer een wagen voor mensen van middelbare leeftijd en minder voor jonge gezinnen.
          2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
          2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
          2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km

2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
          2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
          2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP

Comment

Een wagen als een B-klasse is meer dat ruim genoeg als gezinswagen. Niet iedereen ziet de noodzaak om een heel jaar met een bestelwagen rond te rijden...
            Een grotere wagen koop je niet alleen voor de ruimte. Doorgaans heb je meer comfort, al is het nog maar door de grotere wielbasis. Ook het veiligheidsgevoel is anders. Ik rij heel graag met mijn 'bestelwagen'. Voor mij zou die 2 te klein zijn, als tweede auto zou die ideaal zijn, maar daarvoor is hij vrij duur. Zit snel aan 40k met beetje opties.

Comment

Een grotere wagen koop je niet alleen voor de ruimte. Doorgaans heb je meer comfort, al is het nog maar door de grotere wielbasis. Ook het veiligheidsgevoel is anders. Ik rij heel graag met mijn 'bestelwagen'.
              Inderdaad, plus er is ook de mythe dat alle monovolumes slecht rijden of als een bestelwagen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vlammembaareg Bekijk Berichten
                woensdag gaan we eens testrijden. Lijkt me toch meer een wagen voor mensen van middelbare leeftijd en minder voor jonge gezinnen.
                Dat is zeker een publiek die hem zal oppikken, o.a. wegens de iets hogere zit.
                Maar als je kijkt naar de B klasse, daar zie je ook veel jongere mensen (met gezinnen, als tweede wagen bv.) mee rijden.

Comment

• Jonge gezinnen zullen dit niet zo snel kopen als tweede wagen denk ik omwille de prijs. De meesten nemen een stadswagentje als tweede auto.

Monovolumes rijden inderdaad totaal niet als een bestelwagen. Ik vind ze beter rijden dan een berline of break. Maar dit is zo persoonlijk omdat de ene veel liever sportief rijdt of een hardere wegligging verkiest. Het is iig verslavend. Sinds 2001 rij ik nonovolume (Vel Satis reken ik daar ook bij omwille van zijn hoogte). Heb dan verleden jaar een grote berline gekocht maar na een jaar weggedaan. ik kan het niet meer gewoon worden. Raar he
                  Misschien brengt BMW ook een grotere monovolume uit mettertijd? Dat zou aantrekkelijk kunnen worden. Maar wellicht is de markt te klein hiervoor vrees ik. R-klasse werd ook niet veel verkocht. Die 2 tourer zal het vooral goed doen bij iets oudere mensen. Kan me goed voorstellen dat een zestiger de stap van een 3 naar een 2 tourer zet.

Comment

Misschien brengt BMW ook een grotere monovolume uit mettertijd? Dat zou aantrekkelijk kunnen worden. Maar wellicht is de markt te klein hiervoor vrees ik. .
                    Een 7-zitter versie van de active tourer is al onderweg, verwacht hem volgend jaar in de showroom:

BMW E91 318d Touring

Turbo... The replacement for displacement....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                      Ook naast de Volkswagen Sportsvan ziet hij er frisser en "sportiever" uit.
                      Die lijn van de huidige VW's veroudert snel.
                      Qua looks vind ik die er nu niet echt beter uit zien.
                      In standaard trim alle 2 even saai en in de juiste kleur met de juiste afwerking kunnen ze mij meer bekoren.
                      den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Ik dacht dat ze er ook een 4wiel aangedreven versie van zullen voorzien.

Comment

• Die is er al. 2 of 3 xdrive versies.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vlammembaareg Bekijk Berichten
                            Gisteren ook gaan bekijken bij meeuwsen in Kalmthout, en ik vond hem mooier en ruimer dan aanvankelijk gedacht.
                            Vrij ruime standaard uitrusting ( toch naar Duitse normen) en al bij al betaalbaar zolang je je niet te veel laat gaan op de optielijst.

Heb er paar dagen geleden ingelaten bij G&A Turnhout en ik moet zeggen, ik was positief verrast. interieur was helemaal leder, leuk stuurtje, veel ruimte...

ik denk dat deze het goed gaat doen als lease ?

Zeker een alternatief voor een 3 serie ( interieur van de 3 is minder)
                            previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                            current : BMW 330D F30

Comment

• Gisteren een testrit gaan doen met een 218i met handbak. Toch niet mijn ding, motor is misschien een leuk staaltje techniek, maar is echt te licht voor deze wagen. Het is wel enorm stil in de wagen, er zijn imo een paar missers bij de bedieningsorganen, oa de cruise control.
                              Al bij al geriefelijke auto, maar niet voor "jonge" mensen, of misschien wem met een 20i of 25i....

Comment

• Zo'n 18i, is dat dan een 1800 cc motor? En hoe was het ophangingscomfort? Zoals je mag verwachten van een monovolume, of zoals je van een BMW verwacht?
                                Hier in de streek zie ik trouwens regelmatig nieuwe modellen. Verleden week een 2-serie, dit weekend een I8 gezien.

Comment

Zo'n 18i, is dat dan een 1800 cc motor?
                                  De tijd dat x18 voor een 1800 cc stond bij BMW is al een tijdje achter de rug.

't Is een 1,5 3-cilinder (136 pk).
                                  Smilin' Jack - Speed Pilot

Comment

Zo'n 18i, is dat dan een 1800 cc motor? En hoe was het ophangingscomfort? Zoals je mag verwachten van een monovolume, of zoals je van een BMW verwacht?
                                    Hier in de streek zie ik trouwens regelmatig nieuwe modellen. Verleden week een 2-serie, dit weekend een I8 gezien.
                                    neen, een 1.5 driecylinder met 136pk.
                                    Daar vragen ze dan bijna even veel voor dan voor een 316i, da's een 4 cylinder met 136pk.

Comment

Zo'n 18i, is dat dan een 1800 cc motor? En hoe was het ophangingscomfort? Zoals je mag verwachten van een monovolume, of zoals je van een BMW verwacht?
                                      Veercomfort was zeer goed, en baanligging was ook verrassend goed, sneed de bochten zeer leuk aan. Wel vreemd was tijdens het terugschakelen dat de auto automatisch tussengas geeft

Comment

• Ben niet zo mee met andere merken... Vroeger volgde ik dat meer, maar met ouder te worden mindert dat.
                                        Zo'n 3-cylinder, kan me goed voorstellen dat dat niks is. Zou ik zeker niet willen. 4 cylinders is een volstrekt minimum voor een auto. Zou liefst een 6 cylinder willen als ik mijn volgende auto koop. Is niet voor direct, maar ik weet wel zeker dat het terug een monovolume wordt. Vandaar mijn interesse ook in dit model. Het zijn de wagens die nu op de markt komen die de kanshebbers zijn, een model dat net uitkomt koop ik nooit meer. Maar de 2 lijkt me wel beetje te klein. Zouden ze volgen met een grotere monovolume denk jij?

Comment

Ben niet zo mee met andere merken... Vroeger volgde ik dat meer, maar met ouder te worden mindert dat.
                                          Zo'n 3-cylinder, kan me goed voorstellen dat dat niks is. Zou ik zeker niet willen. 4 cylinders is een volstrekt minimum voor een auto. Zou liefst een 6 cylinder willen als ik mijn volgende auto koop. Is niet voor direct, maar ik weet wel zeker dat het terug een monovolume wordt. Vandaar mijn interesse ook in dit model. Het zijn de wagens die nu op de markt komen die de kanshebbers zijn, een model dat net uitkomt koop ik nooit meer. Maar de 2 lijkt me wel beetje te klein. Zouden ze volgen met een grotere monovolume denk jij?

Zou me verwonderen moest BMW met een volwaardige MPV uitkomen, maar tegenwoordig verschiet ik van nix meer

Comment

Working...
                                          X