Oorspronkelijk geplaatst door Jase
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
BMW 2-serie active tourer
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk BerichtenIk heb zoiets gisteren al zien rijden, kan dat?
Bizar beeld in de achteruitkijkspiegel als je dat ziet afkomen moet ik zeggen... een BMW monovolume
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Vlammembaareg Bekijk BerichtenDe 3 cilinders krijgen idd een 6 traps automaat, verkoper kon niet meteen vertellen van welke fabrikant, de 4 cilinders krijgen een ZF-8
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fox1 Bekijk BerichtenDe 6 traps is een co-ontwikkeling van Aisin met BMW waarover de pers in de nieuwe Mini (daar zit hij namelijk ook in) alvast lovend was
Bedankt voor de info Fox, da weten we dan ook weeral!2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km
2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP
Comment
-
Toen we op zoek waren naar een vervanging van onze 1 reeks wegens uitbreiding van het gezin kwam de vraag of we niet zouden wachten tot de 2 AT uitkwam. Na bekijken van de fotos en een enkele review op YouTube waar je de koffer kon zien dacht ik niet dat die (merkbaar) groter was dan de 1.
Ben nu dit weekende eens bij de dealer gaan kijken en dat klopt dus. Nauwelijks groter dan de 1 wat bagage betreft, vooral omdat je in de hoogte door de hoek van het kofferdeksel weinig werkruimte hebt. Binnenin wel iets meer ruimte gewoon omdat de wagen hoger is. Ik ben er vergeten op de letten maar de 5e zitplaats zal ook wel wat toegankelijker zijn door de voorwielaandrijving - of valt ook dat tegen door optionele xDrive?
Nu vraag ik mij wel wat af wat het doelpubliek van deze wagen is. Iets oudere mensen die een makkelijke instap willen, groot comfort en goede prestaties en kwaliteit, en daarbij niet te veel naar het prijskaartje moeten kijken?
Voor jonge gezinnen en zo is het prijskaartje nogal fout. Ik kreeg hem niet onder de 35k EUR met een paar opties. De Golf Sportsvan krijg je wel in 25k EUR. Een 1 reeks zit daar toch ook ver onder en is niet zoveel kleiner.
Een 216d en een (langere) 7-zit zullen de mogelijkheden wel wat vergroten. Maar momenteel ben ik wel benieuw wie deze auto kiest.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Garf Bekijk BerichtenMaar momenteel ben ik wel benieuw wie deze auto kiest.
Comment
-
De kofferinhoud van de 1 reeks bedraagt 360 L die van de Active Tourer 468 L. Misschien is dit voor sommigen niet significant groter maar voor anderen dan weer wel en ruim voldoende. Er zit ook nog een relatief groot opbergvak onder de vlakke kofferruimte en dan heb ik het nog niet over de mogelijkheid van een verschuifbare achterbank waardoor de kofferinhoud over de 500 L gaat (weliswaar ten koste van de achterpassagiers). Ook de toegankelijkheid van de koffer/laaddrempel kan je niet vergelijken met die van de 1 reeks. De interieurruimte is veel groter wat ook logisch is met de dwarsgeplaatste motor en veel kleiner uitgevallen transmissietunnel. Het gaat over een compacte monovolume met ongeveer de afmetingen van een 1 reeks, indien niet groot genoeg gelieve elders te shoppen. Inderdaad de Sportsvan is iets ruimer qua koffer 500 L maar veel goedkoper? Mijn configuratie bij BMW kwam op ongeveer 35.000 € bij Volkswagen op 32.500 €. Bij Vw kun je wel opteren voor een absolute prijskraker namelijk een kleine 21.000 € voor een 1.2 met 85 pk en 5 versnellingen maar dat is geen eerlijke vergelijking.
Indien je de wagen niet lust tot daaraan toe maar wel correct informeren dat is wel zo eerlijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Garf Bekijk BerichtenToen we op zoek waren naar een vervanging van onze 1 reeks wegens uitbreiding van het gezin kwam de vraag of we niet zouden wachten tot de 2 AT uitkwam. Na bekijken van de fotos en een enkele review op YouTube waar je de koffer kon zien dacht ik niet dat die (merkbaar) groter was dan de 1.
Ben nu dit weekende eens bij de dealer gaan kijken en dat klopt dus. Nauwelijks groter dan de 1 wat bagage betreft, vooral omdat je in de hoogte door de hoek van het kofferdeksel weinig werkruimte hebt. Binnenin wel iets meer ruimte gewoon omdat de wagen hoger is. Ik ben er vergeten op de letten maar de 5e zitplaats zal ook wel wat toegankelijker zijn door de voorwielaandrijving - of valt ook dat tegen door optionele xDrive?
Nu vraag ik mij wel wat af wat het doelpubliek van deze wagen is. Iets oudere mensen die een makkelijke instap willen, groot comfort en goede prestaties en kwaliteit, en daarbij niet te veel naar het prijskaartje moeten kijken?
Voor jonge gezinnen en zo is het prijskaartje nogal fout. Ik kreeg hem niet onder de 35k EUR met een paar opties. De Golf Sportsvan krijg je wel in 25k EUR. Een 1 reeks zit daar toch ook ver onder en is niet zoveel kleiner.
Een 216d en een (langere) 7-zit zullen de mogelijkheden wel wat vergroten. Maar momenteel ben ik wel benieuw wie deze auto kiest.
Wij hebben er ook één laten berekenen bij de concessie en deze ging toch ruim onder de 35k2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km
2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fox1 Bekijk BerichtenDe kofferinhoud van de 1 reeks bedraagt 360 L die van de Active Tourer 468 L. Misschien is dit voor sommigen niet significant groter maar voor anderen dan weer wel en ruim voldoende. Er zit ook nog een relatief groot opbergvak onder de vlakke kofferruimte
Vergelijk bvb 1-2-3:
Misschien omdat hij hoger is achter de achterzetels dat er veel "liters" bijkomen? Helaas kan je niet alles in de hoogte stapelen. Of is dat vak eronder erbij geteld of zo? 468L is heel dicht bij de 3 reeks (495L) en die koffer ziet er mij toch groter uit.
De interieurruimte is veel groter wat ook logisch is met de dwarsgeplaatste motor en veel kleiner uitgevallen transmissietunnel.
Bij Vw kun je wel opteren voor een absolute prijskraker namelijk een kleine 21.000 € voor een 1.2 met 85 pk en 5 versnellingen maar dat is geen eerlijke vergelijking.
Vindt het overigens wel grappig dat "de meeste 1 rijders weten niet eens of ze met achterwielaandrijving rijden" als argument gebruikt wordt om die dan weg te laten. Mijn vrouw weet dat ook niet, maar ze weet wel dat ze liever rijdt met de 1 als met de Golf. Je ziet dat in de rijtesten ook wel terugkomen, de wagen stuurt heel goed maar toch niet te vergelijken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Vlammembaareg Bekijk BerichtenWij hebben er ook één laten berekenen bij de concessie en deze ging toch ruim onder de 35k
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk BerichtenWat een domme vergelijking. Een bmw en een golf vergelijken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Garf Bekijk BerichtenMet korting of 216d dan?
Korting af, een 216i automaat, GPS, leder, LED, CC, enz (dus de normale opties) 32K (en daar kon volgens mij nog af)2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km
2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP
Comment
-
Die drie zijn inderdaad de vergelijkbare wagens. Waarbij de prijs van de BMW en de Mercedes ongeveer gelijk zijn en die van de Golf iets voordeliger uitvalt. Zoals gezegd mijn configuratie 218 i met automaat in vergelijking dan met een Sportsvan 1.4 (125pk) met dsg scheelde dat ongeveer 2500 €, catalogusprijs zonder kortingen of iets dergelijks met een vergelijkbare uitrusting, metaalkleur, GPS, Led koplampen (xenon) CC en nog wat goodies. Voor mij is dat niet genoeg verschil om de BMW uit te sluiten. Bovendien heb ik meer vertrouwen in een klassieke automaat dan in een DSG maar dat is puur persoonlijk, net zoals de BMW er volgens mij beter uitziet dan de Golf. (BMW ongeveer 35 k de Golf 32,5 k)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fox1 Bekijk BerichtenVoor mij is dat niet genoeg verschil om de BMW uit te sluiten.
Bovendien heb ik meer vertrouwen in een klassieke automaat dan in een DSG maar dat is puur persoonlijk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenelke dealer ten lande krijgt de demo's te leen, soms als je buitenkomt zie je een week aan een stuk nieuwe modellen van een merk
Te leen ? ik dacht dat de dealer die verplicht diende in te kopen.
Comment
-
Sent from somewhere, using TapatalkPhileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
Comment