Hij lijkt qua grootte sterk op de scenic van mijn vrouw. In die optiek gezien is hij wel vrij duur vind ik.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
BMW 2-serie active tourer
Collapse
X
-
Man man man, BMW 2 vergelijken met een Skoda Yeti? De enige conccurrent die de 2 zal hebben is de B klasse. En eventueel de VW Sportvan.
Skoda Yeti is een andere prijsniveau en andere afwerking. Vergelijk geen appelen met peren.
Of ben jij zo iemand die al wat premium is afbreekt omdat ze enkel een Skoda kunnen betalen?MERCEDES LOVERS ARE BETTER LOVERS
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dbr2 Bekijk BerichtenDe Skoda is inderdaad iets kleiner maar net zo goed afgewerkt als de BMW. Premium kan je beide voertuigen bezwaarlijk noemen , geen enkele wagen trouwens.
Comment
-
Ja, maar als ik hem zag rijden in het verkeer viel me op dat de wagen er vrij klein uitzag. Ik dacht dat hij groter was, maar het is dus eerder een kleine monovolume. Wat niet wegneemt dat het een toffe wagen kan zijn. Hielden ze bij het ontwerp qua rijgedrag met het publiek dat voor een monovolume gaat? Of zouden ze zich willen onderscheiden door een sportieve monovolume op de markt te zetten?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenJa, maar als ik hem zag rijden in het verkeer viel me op dat de wagen er vrij klein uitzag. Ik dacht dat hij groter was, maar het is dus eerder een kleine monovolume. Wat niet wegneemt dat het een toffe wagen kan zijn. Hielden ze bij het ontwerp qua rijgedrag met het publiek dat voor een monovolume gaat? Of zouden ze zich willen onderscheiden door een sportieve monovolume op de markt te zetten?
Mijn grootste kritiek blijft de afwerking, ik vind dat het interieur er wat slordig uitziet. Ik zou zo'n wagen alleen maar overwegen indien het er allemaal wat sjieker uitziet binnenin, nu ziet het er vrij sjofel uit volgens mij
Comment
-
Toen mijn auto binnen was voor de herstelling van enkele rammeltjes (goed afgelopen!) kreeg ik de kans eens met een 218i Active Tourer te rijden. Hij was bordeaux rood en voorzien van een sportpakketje. In het echt viel de wagen met de mooie velgen veel beter mee dan ik had verwacht.
Natuurlijk is mijn referentiekader van een iets andere orde, maar ik heb met een open geest een testrit gedaan. Heb er in smalle boerenwegen wel serieus de zweep op gelegd.
Motor
De motor is een 1.5 3 cilinder met 136pk en die volstaat voor dagdagelijks verkeer. Boven de 5000 rpm een mooie roffel, maar ik vrees dat veel van de eigenaars dit niet zullen opmerken. Voldoende koppel onderin om schakel lui te rijden. De motor is gekoppeld aan wat ik een prima handgeschakelde bak vind. In tegenstelling tot de korte, nerveuze halen van de manuele bak in een F30/31 was dit een aangename verrassing. De versnellingen zijn lang, dus het was even aanpassen komende van een 8 traps automaat. Verbruik van de testwagen lag op 8,2 liter. Bij normaal rijgedrag en wat langere ritten moet dit wel rond de 6,5 schommelen.
Weggedrag
De wagen helt bijzonder weinig over in de bochten. Veel minder dan je zou verwachten van een "busje". Er is overstuur aanwezig, maar dan moet je imho toch redelijk pushen. Met gedraaid stuur en hoog in de vermogenscurve kan je wel wat tegenwerk van het stuur verwachten. Veel mensen zullen amper voelen of dit een FWD, dan wel RWD is. Wat me wel serieus opviel, waren de remmen. Ik diende vaak stevig de pedaal in te duwen om de afremming te verkrijgen die ik zou wensen. Opnieuw, voor het doelpubliek meer dan voldoende.
Interieur
Het interieur is moderner geworden dan de huidige 1 reeks. Wat me ook opviel was dat je eindelijk de zetel kan verhogen middels een soort pompsysteem zoals bij de VAG groep reeds jaren gewoonte is. De zit is aangenaam hoog, je hebt voldoende zicht rondom. Op zich is het wel niet overdreven qua ruimte. Een 7 zits variant zou later volgen. Iets wat me zal doen vrezen voor de proporties.
Vanbinnen ben ik absoluut tegen een BMW met FWD, zeker nu het ook voor de volgende 1 reeks gaat tellen. Uiteindelijk viel het veel beter mee dan verwacht, mits je ziet waarvoor het gaat dienen.
Ze zijn wel vrij duur. Er stond in de toonzaal een 218d AT met sensatec, manuele bak, verder wel netjes aangekleed voor 40.000 EUR. Neem daar de automaat, dacota etc en je zit snel aan 45.000 EUR...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenJa, maar als ik hem zag rijden in het verkeer viel me op dat de wagen er vrij klein uitzag. Ik dacht dat hij groter was, maar het is dus eerder een kleine monovolume. Wat niet wegneemt dat het een toffe wagen kan zijn. Hielden ze bij het ontwerp qua rijgedrag met het publiek dat voor een monovolume gaat? Of zouden ze zich willen onderscheiden door een sportieve monovolume op de markt te zetten?
Zelfs met een B klasse van Mercedes zou ik hem niet (meer) vergelijken, die lijkt me groter.
Beste vergelijkingspunt lijkt me toch eerder de VW Golf Sportsvan (de nieuwe Golf plus).
Comment
-
Gereden: BMW 220d Active Tourer xDrive
In combinatie met de sterkste benzine- en dieselmotor én de achttrapsautomaat levert BMW nu ook een vierwielaangedreven versie van de 2-serie Active Tourer. Niet dat de C-segmenter met hoge instap nu direct in het vaarwater van de SUV’s uit München komt, geenszins.
In basis is de Active Tourer xDrive nog steeds een voorwielaandrijver. Alleen wanneer de omstandigheden erom vragen worden de achterwielen met een koppeling bijgeschakeld. Deze elektro-hydraulische Haldex-koppeling reageert niet alleen meer op snelheidsverschillen tussen voor- en achteras, maar kan (dankzij de elektronica) ook samenwerken met het DSC-stabiliteitssysteem om de auto op koers te houden in lastige situaties. Daarnaast is het actief in andere situaties dat de wielen zouden kunnen doorslaan.
De eerste kennismaking voert ons voornamelijk over verharde wegen en daar doet het systeem niets. Althans, niet dat we merken. De werkelijkheid is echter anders. Het systeem is pro-actief, onder andere omdat het werkt op basis van de stand van het gaspedaal. Wanneer we vanuit stilstand wegrijden (op een droge weg), worden de achterwielen automatisch bijgeschakeld om elke kans op slip te voorkomen. Pas wanneer we op kruissnelheid zijn, wordt de koppeling volledig geopend en drijven alleen de voorwielen de auto aan. Geven we op de snelweg plotseling weer gas, dan worden op basis van het signaal van het gaspedaal direct de achterwielen bijgeschakeld. Althans, dat zegt de ingenieur die op de achterbank meerijdt.
De auto staat niet hoger op z’n poten dan de gewone Active Tourer en heeft ook geen stoere zwarte bumpers of andere off-roadopsmuk. Toch zijn we ermee het terrein in gegaan. Niet al te heavy in verband met de bodemvrijheid, maar wel glibberig genoeg om vierwielaandrijving nodig te hebben. Hier merken we evenmin dat er tussen voor- en vierwielaandrijving wordt geschakeld. We voelen pas dat de achterkant meedoet als het écht nodig is.
Aan het nut van het systeem in alledaags verkeer kun je twijfelen. Zinniger wordt het wanneer je regelmatig naar de Alpen reist of het onverhard opzoekt. Of wanneer deze techniek straks gebruikt wordt in BMW’s met een sportief M-hart …
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
gisteren eens bekeken omdat ik toch in de BMW garage was.
op zich niets mis mee. best geslaagd aan de buitenkant,het interieur was ik niet wild van,vooral de zitpositie was on-BMW's.
eens plaatsgenomen was het mij meteen weer duidelijk dat ik nooit dit type wagen zal kopen.voel me er gewoon niet goed in.
maar er zal zeker een publiek voor zijn.zijn logo en kwaliteit garanderen haast verkoopcijfers.maar de modale werkende mens zal toch eerder bij andere merken terechtkomen denk ik,want er zijn een heel aantal alternatieven in dat segment..40000€ vond ik persoonlijk héél veel geld voor die auto,die goed,maar niet super-uitgerust was.
enkele meters verderop stond een schitterende 4 Gran coupé,die kostte maar 7000€ meer..peanuts als je ze naast mekaar zet..maar niet mis te verstaan..allebei heel veel geld!!!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk BerichtenOf die Gran coupé nu echt beter scoort prijs/kwaliteit, vraag ik me dan af.
Natuurlijk ga je bij de 4gc aan 47k niet zot veel opties hebben.
Comment
Comment