Groter? Langer misschien, maar ik zit liever achterin een 2 AT denk ik.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
BMW 2-serie active tourer
Collapse
X
-
bwa,was toch wel in orde vond ik.
het was wel 'maar' een 418d..met exclusiv pakket dacht ik ..kost een goeie 5000€.en dan heb je toch wel de opties waar de meeste mensen al tevreden mee zijn..lederen sportzetels,navi,schoon velgske,om de belangrijkste maar te noemen.
qua looks was die echt wel okee,dat zilvergrijs staat hem overigens erg goed.
ze mogen hem op mijn oprit parkeren..
als ik morgen die active tourer voor 20000€ kon kopen,dan zou ik hem nog niet nemen,gewoon omdat het ding niet is..maar voor BMW is het zeker interessant om nu een antwoord op de B te hebben..alleen al hun logo en prestige zal voor aanvaardbare verkoopscijfers zorgen..
maar schaf morgen de bedrijfswagens af en er zouden er héél veel met veel minder rondrijden dan nu het geval is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk BerichtenGroter? Langer misschien, maar ik zit liever achterin een 2 AT denk ik.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk BerichtenEn de 4 gran coupé wel? Om daarin te passen moet je gewoon een kabouter zijn, best nog met geamputeerde benen
Comment
-
Rij-impressie: BMW 220d Active Tourer xDrive
In combinatie met de sterkste benzine- en dieselmotor én de automatische achttrapsautomaat levert BMW nu ook een vierwielaangedreven versie van de 2-serie Active Tourer. Niet dat de C-segmenter met hoge instap nu direct in het vaarwater van de SUV’s uit München komt, geenszins.
Al dan niet optioneel zijn de meeste BMW’s met vierwielaandrijving verkrijgbaar. Daar hoort nu ook de 2-serie Active Tourer bij. Maar goed, eerlijk is eerlijk, permanent is die vierwielaandrijving niet; in basis is de Active Tourer nog steeds een voorwielaandrijver. Alleen wanneer de omstandigheden er om vragen worden de achterwielen met een koppeling bijgeschakeld. Anders dan de elektro-mechanische Haldex-koppeling in de Mini Countryman ALL4 reageert de elektro-hydraulische variant in de Active Tourer niet alleen meer op snelheidsverschillen tussen voor- en achteras, maar kan deze (dankzij de elektronica) bijvoorbeeld ook samenwerken met het DSC-stabiliteitssysteem om de auto in lastige situaties op koers te houden, en is eveneens actief in andere situaties waar doorslaande wielen zouden kunnen optreden. Een knop om de vierwielaandrijving permanent te maken is er niet, indirect kan het wel: wanneer we het elektronische stabiliteitssysteem uitschakelen worden voor- en achteras automatisch met elkaar verbonden. BMW levert de vierwielaandrijving uitsluitend op de krachtigste benzine- en dieselversie: de 225i en 220d, in beide gevallen alleen in combinatie met een 8-traps automatische versnellingsbak.
Proactief toeren
Een eerste kennismaking met de 220d Active Tourer xDrive voert ons voornamelijk over verharde wegen en daar doet het systeem niets, althans we merken er niets van. De werkelijkheid is echter anders. Het systeem werkt proactief, mede doordat het werkt op basis van de stand van het gaspedaal. Wanneer we vanuit stilstand wegrijden (op een droge weg) zijn de achterwielen al automatisch bijgeschakeld. Niet dat we gekke dingen van plan zijn, maar gewoon om iedere kans op slip te voorkomen. Vandaar ook dat de sprint van nul naar honderd net een paar tienden van een seconde sneller afgelegd kan worden.
Pas wanneer we op kruissnelheid zijn wordt de koppeling volledig geopend en drijven alleen de voorwielen de auto aan. Geven we op de snelweg plotseling weer gas, dan worden op basis van het signaal van het gaspedaal direct de achterwielen weer bijgeschakeld. Althans, dat zegt de ingenieur die op de achterbank meerijdt. Misschien geven we de man wel het grootste compliment door naar waarheid te zeggen dat we niet merken of het systeem actief is of niet, we hebben het in elk geval niet in de gaten. Maar goed, de motor in onze auto is een 190 pk sterke diesel die zeker z’n mannetje staat, maar ook weer niet voor prestaties zorgt waar een voorwielaandrijver geen raad mee weet. Desalniettemin, de auto ligt in elk geval lekker stabiel op de weg en van tractieproblemen hebben we geen enkel moment last.
Overbodige luxe
De auto staat niet hoger op de poten en heeft ook geen stoere zwarte bumpers of andere off-road-opsmuk. Toch zijn we het terrein met ‘m ingegaan. Niet al te heavy in verband met de bodemvrijheid, maar wel glibberig genoeg om met alleen aangedreven voorwielen niet ver te komen. En ook losse stenen hebben we niet gemeden. Hier merken we evenmin dat er tussen voor- en vierwielaandrijving geschakeld wordt. Pas wanneer het nodig is voelen we dat de achterkant toch zeker meedoet. Aan het nut van het systeem kun je in alledaags Nederlands verkeer twijfelen, zinniger wordt het wanneer je regelmatig naar de Alpen reist of het onverhard opzoekt. Of … wanneer deze techniek straks gebruikt wordt in toekomstige modellen (wellicht de opvolger van de huidige 1-serie) met een sportief M-hart…
Ongewenste geluiden
De 190 pk dieselmotor maakt een enthousiaste indruk, reageert alert op het gaspedaal en is prettig elastisch over een breed toerenspectrum. De enige kanttekening die we na onze eerste rij-ervaring kunnen maken is over het geluid van de motor. Met name rond de 1.300 toeren per minuut (en daar zit-ie rond kruissnelheid) laat-ie duidelijk horen dat-ie er is, dit hadden we beduidend minder verwacht. Het enige voordeel van de luide brom is dat daarmee geluiden uit de voortrein overstemd worden. Die zijn er namelijk ook meer dan verwacht. En dat heeft niets met 4WD te maken overigens, de tweewielaandrijvers hebben het ook. Wanneer we gas lossen en het motorgeluid even wegvalt, valt het duidelijk op. Tja, altijd achterwielaandrijvers gebouwd, dan is dit een nieuwigheidje. Bij de concurrenten zien/horen we dat het - zelfs op goedkopere auto’s - beter kan.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk BerichtenJa, de typische AT -koper zal ermee gaan driften op het strand.
Ik zie ze ook al regelmatig opduiken. Beetje jammer voor de 2-reeks eigenaars, die wél nog met een "echte" bmw rijden. Moeten ze straks nog het verschil gaan uitleggen met dat busje.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk BerichtenWat is een echte BMW eigenlijk? Wanneer je de geschiedenis van BMW bekijkt zijn dat vaak kleine wagens met lichte motoren. En wordt een 2 coupé of cabrio een andere wagen omdat er nu ook een 2 AT bestaat? Ik snap het probleem eigenlijk niet...
de andere zijn diesels, welke is nu de meest echte bmw ?
Voor mij zijn de enige echte BMW's de m versie. Daar dromen de meesten van, maar realiseren we ons dat ze om verschillende redene niet te verantwoorden is. Maar zet wel een stempel op het merk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk BerichtenWat is een echte BMW eigenlijk? Wanneer je de geschiedenis van BMW bekijkt zijn dat vaak kleine wagens met lichte motoren. En wordt een 2 coupé of cabrio een andere wagen omdat er nu ook een 2 AT bestaat? Ik snap het probleem eigenlijk niet...
Dat is vandaag de dag nog zeker zo, alleen maakt BMW in het luxesegment door de concurrentie met Mercedes, en later ook Audi meer een compromis door ook meer nadruk te leggen op comfortabele vering, comfortabel sturen en rijden in het algemeen. Want dat is nu eenmaal wat het luxesegment verwacht. Een te harde vering wordt niet getolereerd.
Je moet eens besprekingen lezen van bv. de verschillende modellen 5 reeks over de laatste 30 jaar, dan merk je die geleidelijke evolutie.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk BerichtenWat is een echte BMW eigenlijk? Wanneer je de geschiedenis van BMW bekijkt zijn dat vaak kleine wagens met lichte motoren. En wordt een 2 coupé of cabrio een andere wagen omdat er nu ook een 2 AT bestaat? Ik snap het probleem eigenlijk niet...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk BerichtenIk ook niet... Naast de de 5 en de 3 hebben we nu een at in bestelling... (Benzine) En we kijken ernaar uit.
de andere zijn diesels, welke is nu de meest echte bmw ?
Voor mij zijn de enige echte BMW's de m versie. Daar dromen de meesten van, maar realiseren we ons dat ze om verschillende redene niet te verantwoorden is. Maar zet wel een stempel op het merk.
Comment
Comment