Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 2-serie active tourer

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• BMW 2-serie active tourer

Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
    Makkelijk natuurlijk vanop de zijlijn te oordelen, maar dat bedrijf moet draaien en winst maken.
    Er zijn vroeger al vragen gesteld of BMW als relatief kleinere autobouwer wel autonoom kan blijven bestaan.

De tijd dat BMW en Mercedes de premiummarkt quasi alleen onder zich verdeelden met zeg maar, iets van een viertal modellen, is al lang voorbij. Op iéder model is er tegenwoordig hevige concurrentie door het veel grotere aanbod.

Dus moeten ze op tijd kijken naar nieuwe modellen om de cijfers op pijl te houden. Dus komt er zoiets als de AT. En als die mee de cijfers helpt omhoog houden, dan is dat een goede beslissing geweest. Echt mooi en klassiek BMW ziet hij er uiteraard niet uit, maar als je hem vergelijkt met de rest in die klasse, is hij zéker niet de lelijkste.

Zoals ik al eerder had gezegd, de verschillen tussen de premiummerken verdwijnen stilaan, ze worden allemaal aan exact dezelfde standaard gehouden.
    Euh???
    Ik zeg toch niks over het merk BMW, wel over de gemiddelde koper.
    Of ga je ervan uit dat deze weet waar de aandrijving zit?

Elke markt moet aangeboord worden en door zulke modellen kunnen ze ook de zwaardere blijven maken en verkopen.
    den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
      De 4GT vind ik er nochtans beter uitzien dan de gewone 4 reeks. Lijkt me ook een praktischere cruiser.
      De 4 GC bedoel je. Is wel een andere invalshoek dan een GT.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
        De 4 GC bedoel je. Is wel een andere invalshoek dan een GT.
        Oeps ok, ik dacht dat gewoon een GT versie was.
        Is weer ander concept.

En een 3GT vind ik ook niet mooi eigenlijk, maar toch zie/zag je die veel.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
          Oeps ok, ik dacht dat gewoon een GT versie was.
          Is weer ander concept.

En een 3GT vind ik ook niet mooi eigenlijk, maar toch zie/zag je die veel.
          GC is de vierdeurs versie van de coupé 4 reeks of 6 reeks.

Ik zie die 3 GT ook best veel rondrijden.

Comment

• FACELIFT VOOR BMW 2-SERIE ACTIVE EN GRAND TOURER

BIJGEPUNT VOLGENS BMW-TRADITIE

BMW's 2-serie Active en Gran Tourer zijn alweer enkele jaren onder ons. Tijd voor een kleine facelift.

Het is 2014 als BMW de Active Tourer op de markt brengt, een eerste MPV van het merk die een jaar later gezelschap kreeg van de zevenzits 2-serie Grand Tourer. BMW heeft het duo op de snijtafel gelegd. Heel heftig zijn de wijzigingen, geheel volgens BMW-traditie, overigens niet.

De modellen profiteren van herziene bumpers aan zowel voor- als achterzijde en ook de nieren in de grille zijn net even groter dan voorheen. De koplampen zijn meer zeshoekig van vorm en ook de optionele mistlampen zijn anders vormgegeven. Achterop vinden we grotere uitlaateindstukken waarbij de smaken met een viercilinder gekenmerkt worden door twee exemplaren. Nieuw is het sportief ogende M Sport-pakket waarmee de bestellijst van de twee MPV's wordt verrijkt. BMW zet verder de nieuwe kleuren Jucaro Beige en Sunset Orange op de keuzelijst. Uiteraard gaat de facelift hand in hand met de komst van nieuwe lichtmetalen wielen.

BMW stelt nieuwe stoelbekleding, stof met Sensatec-leer, beschikbaar en wie een 2-serie Tourer met zeven- of achttrapsautomaat bestelt, vindt een nieuwe keuzehendel voor de transmissie op de middentunnel.

Op technisch vlak zegt BMW de nokkenassen, het koelsysteem, de distributie en de turbo's van de benzine- en dieselmotoren aangepast te hebben. Vanaf maart dit jaar zijn de dieselversies voorzien van een partikelfilter, een stikstof-absorptiekatalysator en van een SCR-systeem. Alle viercilinder diesels beschikken nu over BMW's TwinPower Turbo-techniek met twee turbo's.

In maart staan de gefacelifte 2-Serie Active Tourer en 2-serie Grand Tourer bij de dealers.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Veel mooier

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Comment

• In Brussel,

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Toch wel één van de mooiere monovolumes, vooral het interieur kan je blijkbaar mooi aankleden. Dashboard en console met die stiksels zijn echt tof. De M sport aankleding zou ik links laten liggen in zo'n wagen. Vind zelfs de neus van de rode mooier, maar is persoonlijk natuurlijk..

Comment

Comment

Working...
                          X