Peugeot heeft de eerste foto's en informatie van de 108 vrijgegeven. De opvolger van de 107 is weer onderdeel van het trio dat wordt gecompleteerd door de Citroën C1 en Toyota Aygo.
Net als de onthullingsfeestjes van de Renault Twingo en BMW Active Tourer viel ook die van de Peugeot 108 enigszins in het water omdat afbeeldingen van de bewuste auto's eerder dan de bedoeling was op internet terecht kwamen. Bij deze de informatie en het beeldmateriaal van de 108, afkomstig van Peugeot zélf.
De Peugeot 108 lost de populaire 107 af, die een drie-eenheid vormde met zustermodellen Citroën C1 en Toyota Aygo. De 108 is opnieuw onderdeel van dit trio, de opvolgers van laatsgenoemde modellen laten dan ook niet lang meer op zich wachten. Ze zullen de strijd niet alleen met elkaar moeten aangaan, maar ook met bijvoorbeeld de nieuwe Renault Twingo.
In tegenstelling tot de Twingo, die er (voorlopig) alleen als vijfdeurs is, zal de 108 net als z'n voorganger als drie- én vijfdeursversie leverbaar zijn. Voor openluchtliefhebbers heeft Peugeot een groot roldak in de aanbieding in de stijl van de Fiat 500 en Citroën DS3. Die versie heet 108 Top. Dat dak is maximaal 80 centimeter breed en 76 centimeter lang.
De 108 is 3,47 meter lang en 1,62 meter breed. Daarmee is-ie vier centimeter langer dan de 107, maar ook vier centimeter minder breed. De draaicirkel is 9,60 meter.
Peugeot heeft flink z'n best gedaan om de 108 hoger in de markt te zetten dan de 107. De nieuweling heeft bijvoorbeeld optioneel een 7-inch informatiedisplay met smartphone-ondersteuning en ontelbare personalisatieopties. Denk aan two-tonelak, stickers en drie soorten interieurs.
Ook zijn er diverse opties die we voorheen alleen in hogere segmenten zagen, zoals een achteruitrijcamera, climate control en Keyless Entry. De uitrustingsniveaus kennen we inmiddels bij Peugeot: Access, Active en Allure.
Bij de motoren is in het begin keuze uit twee driecilinder benzinemotoren: een 1.0 van 68 pk en een 1.2 van 82 pk. Een handbak is standaard, een automaat is tegen meerprijs leverbaar.
Bron: Autoweek
Net als de onthullingsfeestjes van de Renault Twingo en BMW Active Tourer viel ook die van de Peugeot 108 enigszins in het water omdat afbeeldingen van de bewuste auto's eerder dan de bedoeling was op internet terecht kwamen. Bij deze de informatie en het beeldmateriaal van de 108, afkomstig van Peugeot zélf.
De Peugeot 108 lost de populaire 107 af, die een drie-eenheid vormde met zustermodellen Citroën C1 en Toyota Aygo. De 108 is opnieuw onderdeel van dit trio, de opvolgers van laatsgenoemde modellen laten dan ook niet lang meer op zich wachten. Ze zullen de strijd niet alleen met elkaar moeten aangaan, maar ook met bijvoorbeeld de nieuwe Renault Twingo.
In tegenstelling tot de Twingo, die er (voorlopig) alleen als vijfdeurs is, zal de 108 net als z'n voorganger als drie- én vijfdeursversie leverbaar zijn. Voor openluchtliefhebbers heeft Peugeot een groot roldak in de aanbieding in de stijl van de Fiat 500 en Citroën DS3. Die versie heet 108 Top. Dat dak is maximaal 80 centimeter breed en 76 centimeter lang.
De 108 is 3,47 meter lang en 1,62 meter breed. Daarmee is-ie vier centimeter langer dan de 107, maar ook vier centimeter minder breed. De draaicirkel is 9,60 meter.
Peugeot heeft flink z'n best gedaan om de 108 hoger in de markt te zetten dan de 107. De nieuweling heeft bijvoorbeeld optioneel een 7-inch informatiedisplay met smartphone-ondersteuning en ontelbare personalisatieopties. Denk aan two-tonelak, stickers en drie soorten interieurs.
Ook zijn er diverse opties die we voorheen alleen in hogere segmenten zagen, zoals een achteruitrijcamera, climate control en Keyless Entry. De uitrustingsniveaus kennen we inmiddels bij Peugeot: Access, Active en Allure.
Bij de motoren is in het begin keuze uit twee driecilinder benzinemotoren: een 1.0 van 68 pk en een 1.2 van 82 pk. Een handbak is standaard, een automaat is tegen meerprijs leverbaar.
Bron: Autoweek
Comment