Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Peugeot 108

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Peugeot 108

Peugeot heeft de eerste foto's en informatie van de 108 vrijgegeven. De opvolger van de 107 is weer onderdeel van het trio dat wordt gecompleteerd door de Citroën C1 en Toyota Aygo.

Net als de onthullingsfeestjes van de Renault Twingo en BMW Active Tourer viel ook die van de Peugeot 108 enigszins in het water omdat afbeeldingen van de bewuste auto's eerder dan de bedoeling was op internet terecht kwamen. Bij deze de informatie en het beeldmateriaal van de 108, afkomstig van Peugeot zélf.
    De Peugeot 108 lost de populaire 107 af, die een drie-eenheid vormde met zustermodellen Citroën C1 en Toyota Aygo. De 108 is opnieuw onderdeel van dit trio, de opvolgers van laatsgenoemde modellen laten dan ook niet lang meer op zich wachten. Ze zullen de strijd niet alleen met elkaar moeten aangaan, maar ook met bijvoorbeeld de nieuwe Renault Twingo.
    In tegenstelling tot de Twingo, die er (voorlopig) alleen als vijfdeurs is, zal de 108 net als z'n voorganger als drie- én vijfdeursversie leverbaar zijn. Voor openluchtliefhebbers heeft Peugeot een groot roldak in de aanbieding in de stijl van de Fiat 500 en Citroën DS3. Die versie heet 108 Top. Dat dak is maximaal 80 centimeter breed en 76 centimeter lang.
    De 108 is 3,47 meter lang en 1,62 meter breed. Daarmee is-ie vier centimeter langer dan de 107, maar ook vier centimeter minder breed. De draaicirkel is 9,60 meter.
    Peugeot heeft flink z'n best gedaan om de 108 hoger in de markt te zetten dan de 107. De nieuweling heeft bijvoorbeeld optioneel een 7-inch informatiedisplay met smartphone-ondersteuning en ontelbare personalisatieopties. Denk aan two-tonelak, stickers en drie soorten interieurs.
    Ook zijn er diverse opties die we voorheen alleen in hogere segmenten zagen, zoals een achteruitrijcamera, climate control en Keyless Entry. De uitrustingsniveaus kennen we inmiddels bij Peugeot: Access, Active en Allure.
    Bij de motoren is in het begin keuze uit twee driecilinder benzinemotoren: een 1.0 van 68 pk en een 1.2 van 82 pk. Een handbak is standaard, een automaat is tegen meerprijs leverbaar.

Bron: Autoweek

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Onder die stickers zit een leuk bakje.
      '16 Peugeot 308 SW blueHDI
      '15 Volvo XC60 D3

Comment

ik hoop stiekem op een gti variant met de zwaarste variant van de 1.2
        www.peugeotforum.be

Comment

Leuke stadsmus.

Comment

Tof bakske, maar binnenkort rijdt iedereen rond met zo een zwarte glasplaat achter. :')
            2015 Renault Mégane Coupe GTI - Blauw - 1.5 dCI 110 pk

Comment

Knappe evolutie, nu is de 108 ook weer volledig in de stijl van de nieuwste Peugeots.

Er is wel één iets waar ik me steeds meer aan begin te storen...: Waarom moeten ze zelfs op zo'n budgetauto van die belachelijke personaliseringsmogelijkheden aanbieden? Dit is gewoon weer een manier om zo'n model wat hoger in de markt te zetten én hogere prijzen te hanteren. Ik denk persoonlijk nochtans dat mensen zo'n 108 kopen omdat ie goedkoop is. Wie een compact model wil met premiumuitstraling, koopt toch gewoon een Mini of iets dergelijks.
              freude am fahren

Comment

Moie evolutie van het huidige model, in lijn met d enieuwe Peugeot stijl.
                Ze zijn na vele jaren eindelijk weer op de goede weg.
                Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

Comment

Comment

Comment

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RUBN Bekijk Berichten
                          Er is wel één iets waar ik me steeds meer aan begin te storen...: Waarom moeten ze zelfs op zo'n budgetauto van die belachelijke personaliseringsmogelijkheden aanbieden? Dit is gewoon weer een manier om zo'n model wat hoger in de markt te zetten én hogere prijzen te hanteren. Ik denk persoonlijk nochtans dat mensen zo'n 108 kopen omdat ie goedkoop is. Wie een compact model wil met premiumuitstraling, koopt toch gewoon een Mini of iets dergelijks.
                          Ik denk niet dat andere merken zoals Peugeot zich zomaar neerleggen bij het idee dat je voor een premiumuitstraling aan hen moet voorbij gaan en naar Mini of Audi moet afzakken. Het is toch hun volste recht om zelf ook een deel van de koek te willen inpalmen?
                          King of the Ludospace - currently running nr. 6

2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
                          2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

Comment

Ik heb dit weekend voor het eerst in de 308 gezeten. Die ligt duidelijk een stuk hoger op gebed van afwerking en materialen dan de Peugeots van de laatste jaren. Misschien trekken ze dit door.
                            Dit autootje ziet eruit alsof het dikke fun is om mee te rijden.
                            Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

Zo ziet het er wel leuk uit, het achter aanzicht vind ik een stuk minder mooi, de overgang van dak naar achterraam is wel een beetje lomp.
                              Gelukkig zie je dat zelf niet als je er in zit.
                              Last edited by ; 17/02/2014, 21:25.

Comment

108 GTI Render.
                                Deze rappe City racer krijgt de nieuwe geblazen driecilinder in het vooronder.
                                De 1,2-liter e-THP komt er in twee smaken, de eerste levert 110 pk, de tweede 130 pk, welke uitvoering er onder de kap komt is nog niet bekend.
                                De 110 pk lijkt een zekerheid-je, het is echter de vraag of Peugeot het lef heeft om de 130 pk versie er in te hangen.

Last edited by ; 19/02/2014, 18:14.

Comment

updated.

Comment

mooi zeg die gti!
                                    Last edited by ; 19/02/2014, 18:26.

Comment

Comment

- Véhicule distinctif Avec un design chic et racé
                                        - Voiture connectée

4 silhouettes disponibles :
                                        - 108 5 portes et 3 portes
                                        - 108 Top ! 3 portes et 5 portes (découvrable)

La face avant rassure par sa robustesse et ses projecteurs technologiques intégrant dans leur partie supérieure un guide de lumière à LED
                                        - Signature lumineuse avec les optiques et la calandre intégrant la nouvelle image de marque Peugeot

La base du bouclier avant est équipée en série de deux crosses de style intégrant chacune un feu diurne à LED
                                        - Niveau Access : crosses noires teintées masse
                                        - Niveau Active : crosses chromées
                                        - Niveaux Allure et Féline : crosse chromées avec phares antibrouillard de série

Motorisations :
                                        - 1.0VTi 68 95 g (BVM5)
                                        - 1.0 e-VTi 68 88 g (BVM5)
                                        - 1.2 VTi 82 99 g (BVM5)
                                        - 1.0 VTi68 ETG5 97 g (avec la fonction de rampage)

Nouvelle offre plus dynamique : motorisation PureTech VTi 82 Stop & Start 1l Vti 68 ch plus économique
                                        La boîte manuelle pilotée ETG5 bénéficie de la fonction de rampage et permet au client d’avoir un véhicule automatique tout en lui garantissant un agrément de conduite optimal

Hill Assist de série sur toutes les 108

Une ligne dynamique soulignée par une lame de chrome émergeant des ailes avant et s’étendant à la base du vitrage

Comment

Working...
                                        X