Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2014 Renault Trafic / Opel Vivaro

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • 2014 Renault Trafic / Opel Vivaro

    Goed nieuws voor wie verzot is op ruimte, Renault lanceert deze zomer de derde generatie Trafic!
    De volumineuze Renault Trafic gaat al mee sinds 1980 en overtuigde reeds menig enthousiasteling met 1,6 miljoen verkochte exemplaren. Deze nieuwe generatie moet dat succesverhaal verderzetten en zal daarom verkrijgbaar zijn in 50 landen wereldwijd. Voor de ontwikkeling van de Renault Trafic werd er samengewerkt met Opel (Vivaro), al zal de productie onafhankelijk gebeuren in respectievelijk Sandouville (Frankrijk) en Luton (Engeland). Tegen de komende zomer moeten deze nieuwe busjes bij de dealer staan, de productie met 1.800 werknemers wordt binnenkort opgestart.
    Aan de buitenzijde werd de populaire Renault LVC (Light commercial vehicle) volledig vernieuwd en sluit hij beter aan met de andere productiemodellen. Zo krijgen we een grote grille met een nog groter logo vooraan, scherpere lichtblokken en een lange doorlopende karakterlijn over de flanken. De wagen groeide ook 18 centimeter en dat moet de binnenruimte ten goede komen. Motorisch zijn er diverse oplossingen voorhanden, al is de belangrijkste nieuwkomer ongetwijfeld de nieuwe 1.6 dCi dieselmotor. Prestatiecijfers voor de Trafic werden er nog niet meegegeven, maar hij zou wel al tot 15% zuiniger en efficiënter – onder de 6 l per 100 km – zijn dan voordien, daarnaast komt er ook een versie met slechts 1 turbo!

    Omdat er bijzonder veel verschillende noden zijn in dit segment zullen er maar liefst 270 Trafic varianten beschikbaar zijn. Om dit bijzondere getal te bekomen kan je naar hartenlust configureren met verschillende lengtes, hoogtes, motorisaties en diverse uitvoeringen specifiek gericht voor personen- of vrachtvervoer. Mocht je toch een vrij unieke wens hebben voor je Trafic dan kan je altijd terecht bij de heren van Renault Tech die de wagen volledig ombouwen naar jouw wens.

    Bron : http://www.groenlicht.be/2014/03/18/...t-trafic-2014/




    2006 Alfa Romeo SW 1.9 JTD http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...156-sw-1-9-jtd
    2012 Renault Megane Coupe 1.2 Tce GT line
    2018 Volvo V60 D3 Momentum aut. http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...60-d3-r-design

  • #2




    2006 Alfa Romeo SW 1.9 JTD http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...156-sw-1-9-jtd
    2012 Renault Megane Coupe 1.2 Tce GT line
    2018 Volvo V60 D3 Momentum aut. http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...60-d3-r-design

    Comment


    • #3
      2006 Alfa Romeo SW 1.9 JTD http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...156-sw-1-9-jtd
      2012 Renault Megane Coupe 1.2 Tce GT line
      2018 Volvo V60 D3 Momentum aut. http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...60-d3-r-design

      Comment


      • #4
        Als Renault de Trafic vernieuwt, dan kan Opel natuurlijk niet achterblijven met de technisch verwante Vivaro. En dus is ook die auto vernieuwd.

        Zojuist zagen we de nieuwe besteller van Renault opduiken. Als de Trafic wordt vernieuwd, dan kan Opel z'n Vivaro natuurlijk niet in z'n oude kloffie laten zitten. Ook de Duitsers hebben hun vernieuwde ruimtewonder gepresenteerd.
        Het uiterlijk van de Vivaro komt natuurlijk behoorlijk overeen met dat van de nieuwe Trafic. Alleen het bumperwerk en de grille lijken af te wijken van die van z'n Franse broer. We zien een grille met meer chroom en een relatief bescheiden Opel-logo.
        Opel meldt dat de nieuwe Vivaro 22 centimeter in de lengte is gegroeid, informatie die Renault nog even voor zich hield. De nieuwe pakezel komt in twee lengte- en hoogtematen beschikbaar, en beide uitvoeringen zijn dus 22 centimeter langer dan voorheen. Uiteraard komt de Vivaro als gesloten bestelauto, met een dubbele cabine en als personenbus op de markt.
        Onder de motorkap legt Opel de 1,6-liter CDTI en de 1,6-liter CDTI BiTurbo. Exacte gegevens weten we niet, maar net als de Trafic moet ook de sterkste Vivaro onder de 6.0 l/100 km kunnen duiken. De nieuwe Vivaro staat deze zomer bij de dealers.

        Bron: Autoweek





        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

        Comment


        • #5
          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

          Comment


          • #6
            Altijd al fan geweest van de Traffic zelf van de eerste generatie
            Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
            Motoren & Tjeurisme

            Comment


            • #7




              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

              Comment


              • #8
                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                Comment


                • #9




                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                  Comment


                  • #10




                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                    Comment


                    • #11




                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                      Comment


                      • #12




                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                        Comment


                        • #13




                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                          Comment


                          • #14






                            Bron:
                            [worldscoop.forumpro.fr]
                            [www.autoevolution.com]
                            [www.demotix.com]
                            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                            Comment


                            • #15
                              Dat ze nog steeds een ' aftandse ' handbediende ' op en af ' airco plaatsen in een moderne bus anno 2014???
                              Een goede bestuurder gebruikt zijn rempedaal nauwelijks op de snelweg! Afstand houden en anticiperen......

                              Comment


                              • #16
                                Het blijft een bus, er zijn er zelfs zonder airco... Zelfs gerenommeerde automerken doen het met een manuele airco.

                                Wat belangrijker is, hopelijk deden ze iets aan de veiligheid. De vorige haalde slechts 2 sterren (als personenwagen) in de Ncap testen. Dat vond ik een afknapper.

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door daniell Bekijk Berichten
                                  Dat ze nog steeds een ' aftandse ' handbediende ' op en af ' airco plaatsen in een moderne bus anno 2014???
                                  Dit is werk materiaal. Een manuele airco is meer dan genoeg. En een airco op zich is zelf verre van een must! No way dat we meer centen zouden leggen voor een autoklimaatregeling.
                                  Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                                  Motoren & Tjeurisme

                                  Comment


                                  • #18
                                    Gereden: nieuwe Renault Trafic

                                    De nieuwe Renault Trafic ervaar je totaal anders dan het huidige, sinds 2001 verkochte model. En heus niet alleen vanwege de kenmerkende bochel boven de stuurhut, die voortaan schittert door afwezigheid.


                                    Als een soort eresaluut aan zijn succesvolle voorganger, draagt de nieuwe Trafic aan de bovenrand van de portierruit een stilistisch kunstgreepje met zich mee: de styling wekt daar de indruk dat er net als bij de vorige versie door een bolling in het dak extra hoofdruimte voor chauffeur en passagier is gecreëerd. Het dak is er ditmaal echter zo recht als een liniaal. Beter voor de stroomlijn en bovendien is de verhoging niet nodig, want de zit is een stuk lager geworden. Het enteren van de cabine geeft nu even wat twijfel of je de aanwezige traptrede nog wel als hulpje nodig hebt; dit zal per persoon verschillen. De zit is à la MPV, op een voortaan met ruimere marges in hoogte, lengte en zithoek verstelbare stoel (ook voor de basisuitvoering). Het stuurwiel is voortaan ook in diepte verstelbaar. De passagier zit op een stoel danwel tweezitsbankje van opmerkelijk hoge kwaliteit en hoeft zich hierdoor niet benadeeld te voelen. De middelste zitplaats mag die naam ook echt hebben. Dat is knap van de ontwerpers, die deze plek vooral promoten als multifunctionele opbergruimte. Er past een laptop ín de neerklapbare rugleuning en een uitneembaar paneel kun je rechtop zetten om als clipboard te gebruiken. Renault gaat er prat op dat de inhoud van alle gezamenlijke opbergruimten meer dan 90 liter bedraagt.
                                    Wat het rijden betreft, is de eerste indruk dat de nieuwe Renault Trafic, en daarmee automatisch ook de identieke nieuwe Opel Vivaro, het hoge niveau van verfijning evenaart waarmee de Ford Transit Custom recentelijk de bakens verzette. Terwijl Ford een 2,2-litermotor toepast, denkt Renault toe te kunnen met een nieuw ontwikkelde 1,6-liter dCi met één (90-115 pk) of twee (120-140 pk) turbo’s, alle gekoppeld aan een zesbak. De automaat is komen te vervallen. De eerste testrit met de dCi 140 bracht vooral naar voren hoe prachtig stil en trillingvrij het blok is. Het maximumkoppel bedraagt 340 Nm, waarvan er bij 1.250 toeren per minuut al 270 beschikbaar zijn. Dat betekent probleemloos in de vijfde versnelling door de stad kuieren, een verdienste van de kleine turbo, die gericht is op maximale trekkracht. De grote turbo blaast bij hogere toerentallen mee, hoewel het vermogen al piekt bij 3.500 toeren. De Fransen waren erg zeker van de capaciteiten van de Trafic en legden daarom liefst 450 kg lading achter in de testauto’s. Die massa was duidelijk voelbaar aanwezig; totdat de ECO-knop werd ingedrukt en de auto zijn volle motorcapaciteit kon gaan gebruiken. Of: hoe je bijna een halve ton kunt laten verdwijnen als sneeuw voor de zon. Rit nummer twee betrof de dCi 115, die in de praktijk niet eens zo veel onderdoet voor de 140. Deze versie met enkele turbo verlangt slechts dat er wat eerder wordt teruggeschakeld, om bij wegrijden of heuveltje-op niet ‘dood te vallen’. Hier is het verschil met de Twin Turbo duidelijk merkbaar. In september staat hij bij de dealers.



                                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                    Comment


                                    • #19
                                      Ziet er lomper uit dan de vorige generatie.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Wat zijn we een verwende luxebeesten geworden...
                                        Slechts een MANUELE airco!??! Waar gaan we naartoe?
                                        Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

                                        Comment

                                        Working...
                                        X