En denken dat de meesten thuis zelfs geen airco hebben...
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
2014 Renault Trafic / Opel Vivaro
Collapse
X
-
De nieuwe Opel Vivaro komt er ook als personenbusje; de Vivaro Combi. Deze Combi biedt plaats aan acht personen en beleeft zijn debuut eind deze maand op de IAA voor bedrijfsauto’s in Hannover.
In plaats van de dichte laadcabine van de bestelversie heeft de Combi twee driepersoonsbanken en ramen rondom. De achterste bank is kantelbaar, zodat er ook zes personen plus bagage vervoerd kunnen worden. Is dat niet ruim genoeg, dan zijn de achterste twee rijen te verwijderen, voor als de personenbus toch als pakezel gebruikt moet worden.
De Combi brengt daarnaast ook extra luxe ten opzichte van de bestelversie. De auto is namelijk leverbaar met Opels IntelliLink-systeem, dat wordt bediend middels een 7-inch touchscreen. Daarmee heb je toegang tot een navigatiesysteem, kun je bellen via Bluetooth en is het mogelijk muziek te streamen. Daarnaast kun je het busje ook keyless openen en starten.
Qua motorisering is er bij de Combi keuze uit vier diesels. De 1,6-liter CDTI met 89 pk of 113 pk, en de 1,6-liter BiTurbo CDTI met 120 pk of 140 pk.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau
Comment
-
Gereden: Renault Trafic
De nieuwe Renault Trafic maakt, samen met de identieke Opel Vivaro, veel indruk als het gaat om rijeigenschappen, raffinement en comfort voor bestelauto's. De grote stappen die Ford eerder op dit gebied heeft gezet met de Transit Custom, worden door de Trafic minstens geëvenaard, zo niet overtroffen.
Lichtvoetig is de term die tijdens het rijden met de Renault steeds weer komt bovendrijven. Het zit 'm in de lichte en precieze besturing en de trefzekere manier waarop deze middenklasse bestelauto zich door bochten laat sturen - je zou er haast sportieve aspiraties van krijgen. De krachtige motor spoort nadrukkelijk aan om haast te maken, zolang tenminste de ECO-knop niet wordt ingedrukt die het motormanagement in de zuinig-aan-modus zet.
De testauto was een ENERGY dCi 120 Twin Turbo met 320 Nm vanaf 1.500 toeren, een prachtige waarde voor een 1.6 blok dat reeds een riante hoeveelheid trekkracht vanaf zeer lage toerentallen levert - een directe verdienste van de dubbele turbo. Het testverbruik kwam uit op gemiddeld 8,0 l/100 km. Een nette waarde, die niettemin scherp afsteekt tegen de 6,0 liter die Renault in de folder zet.
Het comfort is van grote klasse. De motor is een zwijgzaam type; op de snelweg voert windgeruis de (niet hinderlijke) boventoon. Verder is het veercomfort uitstekend. Wij reden de auto zoals gewoonlijk leeg en zelfs dan is er geen sprake van onrustig gedrag van de onbelaste achteras. Het enige waar de Renault niet van houdt zijn korte richels overdwars, die zowel voor als achter met een felle tik in stuur en stoel doorkomen.
Het interieur is fraai vormgegeven en volgt de stijl van Renault’s (niet Opel’s!) personenauto’s. De ontwerpers hebben goed nagedacht over praktische zaken, waardoor de Trafic echt vol handigheidjes zit. Wie een bagagebak aan het plafond gewend is grijpt in de Fransman mis, verder is er volop ruimte voor alle mogelijke spullen. Toppunt is de leuning van de middelste stoel, die in neergeklapte gedaante een opbergvak voor een laptop prijsgeeft, alsmede een rechtop te plaatsen clipboard. In ergonomisch opzicht zijn er wel enkele tegenvallers; de eerste is de ongemakkelijke instap (zowel met als zonder gebruik van de traptrede), de tweede is de ontbrekende kantelmogelijkheid van de bestuurdersstoel waarvan de zitting te vlak staat. De hier eerder bejubelde Wide View dodehoekspiegel kwam in de praktijk toch niet zo best uit de verf, omdat je er steeds de zonneklep voor omlaag moet doen en ook omdat het geboden beeld wat troebel is. De laadruimte is precies als die van de vorige Trafic en Vivaro, zodat eigenaars met al hun spullen gemakkelijk van het oude model kunnen overstappen in het nieuwe. De laadlengte is 11 cm toegenomen zodat er drie Europallets achterin passen en er is een slimme klep in de tussenwand waarmee je de ruimte onder de bestuurdersstoel kunt benutten voor voorwerpen tot 375 cm.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
Comment
-
Gereden: Renault Trafic
De nieuwe Renault Trafic maakt, samen met de identieke Opel Vivaro, veel indruk als het gaat om rijeigenschappen, raffinement en comfort voor bestelauto's. De grote stappen die Ford eerder op dit gebied heeft gezet met de Transit Custom, worden door de Trafic minstens geëvenaard, zo niet overtroffen.
Lichtvoetig is de term die tijdens het rijden met de Renault steeds weer komt bovendrijven. Het zit 'm in de lichte en precieze besturing en de trefzekere manier waarop deze middenklasse bestelauto zich door bochten laat sturen - je zou er haast sportieve aspiraties van krijgen. De krachtige motor spoort nadrukkelijk aan om haast te maken, zolang tenminste de ECO-knop niet wordt ingedrukt die het motormanagement in de zuinig-aan-modus zet.
De testauto was een ENERGY dCi 120 Twin Turbo met 320 Nm vanaf 1.500 toeren, een prachtige waarde voor een 1.6 blok dat reeds een riante hoeveelheid trekkracht vanaf zeer lage toerentallen levert - een directe verdienste van de dubbele turbo. Het testverbruik kwam uit op gemiddeld 8,0 l/100 km. Een nette waarde, die niettemin scherp afsteekt tegen de 6,0 liter die Renault in de folder zet.
Het comfort is van grote klasse. De motor is een zwijgzaam type; op de snelweg voert windgeruis de (niet hinderlijke) boventoon. Verder is het veercomfort uitstekend. Wij reden de auto zoals gewoonlijk leeg en zelfs dan is er geen sprake van onrustig gedrag van de onbelaste achteras. Het enige waar de Renault niet van houdt zijn korte richels overdwars, die zowel voor als achter met een felle tik in stuur en stoel doorkomen.
Het interieur is fraai vormgegeven en volgt de stijl van Renault’s (niet Opel’s!) personenauto’s. De ontwerpers hebben goed nagedacht over praktische zaken, waardoor de Trafic echt vol handigheidjes zit. Wie een bagagebak aan het plafond gewend is grijpt in de Fransman mis, verder is er volop ruimte voor alle mogelijke spullen. Toppunt is de leuning van de middelste stoel, die in neergeklapte gedaante een opbergvak voor een laptop prijsgeeft, alsmede een rechtop te plaatsen clipboard. In ergonomisch opzicht zijn er wel enkele tegenvallers; de eerste is de ongemakkelijke instap (zowel met als zonder gebruik van de traptrede), de tweede is de ontbrekende kantelmogelijkheid van de bestuurdersstoel waarvan de zitting te vlak staat. De hier eerder bejubelde Wide View dodehoekspiegel kwam in de praktijk toch niet zo best uit de verf, omdat je er steeds de zonneklep voor omlaag moet doen en ook omdat het geboden beeld wat troebel is. De laadruimte is precies als die van de vorige Trafic en Vivaro, zodat eigenaars met al hun spullen gemakkelijk van het oude model kunnen overstappen in het nieuwe. De laadlengte is 11 cm toegenomen zodat er drie Europallets achterin passen en er is een slimme klep in de tussenwand waarmee je de ruimte onder de bestuurdersstoel kunt benutten voor voorwerpen tot 375 cm.
Comment
-
Ik stond op het punt om nog zo ene bij te kopen, verkoop was voor mij zo goed als rond (altijd tevreden geweest over het vorige model), gisteren een dagje gaan testrijden met de nieuwe, meerbepaald die 1.6 BiTurbo 140pk. Ikzelf zou voor een dubbele cabine gaan lengte 2, in sportive trim en op de snelheidsbegrenzer en PTO na, full-option.
Ben echter zwaar teleurgesteld in die motor. De vorige 2.0cdti is ook nooit een scheurijzer geweest, maar was wel zelfzeker genoeg voor deze camionette. De nieuwe 1.6 daarintegen, moet je geconcentreerd vertrekken of je valt stil en op kruissnelheden op de snelweg, is hij zowaar anderhalve liter gulziger dan het vorige model (heb er 2 gehad, en mijne had dan nog een opbouw op het dak, met rek, ladders & buizen). Deze demo had dat niet, was vanbinnen ook helemaal leeg en toch drinken als een koe.
Qua geluidsisolatie is hij beter en dus stiller, ook de motor, de radio in de vorige was wel beter. Verwarming is goed, ruitenwissers daarintegen, als chauffeur zit je rap buiten de zone van de wissers en de passagier rechts vooraan kijkt helemaal op een niet geveegde ruit. Het systeem waarbij beide wissers van midden naar buiten gaan was hier beter geweest dan twee naar links zwierende en korte wissers.
De remmen overtuigden ook niet, een noodstop doet het esp snel ingrijpen tegen de slingerbeweging en het wordt precies een pendel waardoor hij omduur niet meer vertraagd. Eenmaal je vertrokken bent en op secundaire wegen tot 90km/h blijft, gaat alles goed en is het aangenaam rijden, maar hogere snelheden voelen echt geforceerd aan voor de 1.6 en doen mij echt vrezen voor de betrouwbaarheid.
Gevolg, hebben dus niet besteld en nu eens goed in het haar krabben wat voor alternatief ik kan kopen.
-Ford Transit, heeft geen automatische airco en valt dus onmiddellijk af.
-VW Transporter wil ik niet omdat het een VW is.
-Peugeot Expert, is eigenlijk iets te klein naar waarvoor ze voor mij moet dienen.
-Mercedes Vito, ja, maar met de opties die ik wil, te duur voor vrouw en mag niet.
Dus mss toch eens die Peugeot gaan bekijken en eens goed nadenken.
Comment
-
Ik dacht dat er vanaf dit jaar wel een automatische airco op de transit kan besteld worden. Toch maar eens goed navragen.
Ik heb trouwens dit weekend een (tevreden) testrit gedaan met de vivaro 1.6/ 115 Pk versie , die kwam me levendiger over dan de 125pk transit, wat volgens mij te weinig is voor de transit als je vlot wilt rondrijden moet je toch voor de 155pk versie gaan.
Nadeel bij de transit is de toch wel erg ongelukkige voetsteun ( te hoog geplaatst en te kort bij de koppeling, waardoor je voet er niet tussen kan).
De expert is een koopje in vergelijking met de andere 2 maar daar komt een nieuw model van.Last edited by wrc99belgium; 03/02/2015, 20:31.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wrc99belgium Bekijk BerichtenIk heb trouwens dit weekend een (tevreden) testrit gedaan met de vivaro 1.6/ 115 Pk versie
Mvg,
Sent from my One+ using Tapatalk=================
2016 Skoda Octavia RS
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wrc99belgium Bekijk BerichtenIk dacht dat er vanaf dit jaar wel een automatische airco op de transit kan besteld worden. Toch maar eens goed navragen.
Ik heb trouwens dit weekend een (tevreden) testrit gedaan met de vivaro 1.6/ 115 Pk versie , die kwam me levendiger over dan de 125pk transit, wat volgens mij te weinig is voor de transit als je vlot wilt rondrijden moet je toch voor de 155pk versie gaan.
Nadeel bij de transit is de toch wel erg ongelukkige voetsteun ( te hoog geplaatst en te kort bij de koppeling, waardoor je voet er niet tussen kan).
De expert is een koopje in vergelijking met de andere 2 maar daar komt een nieuw model van.verbruik van de transit was tussen de 8.5/9l denk ik. CC 130km/u, 5 man + bagage.
2015 BMW F11 520dA
1976 Triumph Spitfire 1500
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door The_ReBeL Bekijk BerichtenMarc... Een Opel... Jij??! :p
Ik had al tot met het salon gewacht en wat blijkt precies dezelfde condities als door het jaar , niets extra, noppes, nada , enkel de 26% fleetkorting.
Pas op de transit is voor mij de mooiste bus op dit moment, en de verkoop loopt als een trein.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wrc99belgium Bekijk BerichtenIk dacht dat er vanaf dit jaar wel een automatische airco op de transit kan besteld worden. Toch maar eens goed navragen.
De expert is een koopje in vergelijking met de andere 2 maar daar komt een nieuw model van.
Geen echte automatische airco is sowieso no go. Ja die expert is idd goedkoop, maar is naar mijn wensen iets te klein.
Dus door de zware ontgoocheling in die Opel 1.6 sta ik nu tegen de muur met geen alternatief naar mijn wensen. Tegen juni zou ik hem moeten hebben, dus de nieuwe Expert is nog niet voor dan hé.
En het verbruik, een snelwegcyclus aan 124km/h op CC gaf 10,8liter/100km aan. Mijn oude Vivaro's verbruikten op 8,5 à 9l/100km.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Axe80 Bekijk BerichtenOp het salon ook bekeken, moet zeggen dat ik de afwerking ook minder vind dan de vorige. Nu, de nieuwe Vito is ook maar niks binnenin enkel de Ford is knap.
Comment
-
Heb er zelf geen, maar een nieuwe Trafic gebruik ik wel meerdere keren per dag als passagier in de taxibus voor treinbestuurders tussen Brussel-Zuid en Vorst.
't Is, eerlijk gezegd, nog geen echt succesverhaal (batterijprobleem na 3 dagen in dienst + persoonlijk vind ik de afwerking vrij fragiel)...King of the Ludospace - currently running nr. 6
2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast
Comment
Comment