Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2014 Renault Trafic / Opel Vivaro

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Ja de Tourer versie vind ikzelf ook niet geslaagd, ik zou een dubbele cabine moeten hebben, in lange versie, de Vivaro kan je dan wel nog in topversie 'Sportive' krijgen en uitrusten met de voor mij belangrijke opties (automatische airco, verwarmde zetels, etc.), maar ik blijf in twijfel van die 1600 diesel. Qua rijden vind ik de 115pk single turbo aangenamer dan de 140pk, die voelt me piekeriger aan. Maar omdat ik af en toe zware aanhanger ook trek, zou ik dan toch weer meer vermogen willen. Dan zie ik bv. dat DVX die 140 naar 175pk trekt, die pk's op papier hoef ik niet echt, maar ik zou vooral een lineairder vermogen willen... Nu voel je bij de biturbo versie duidelijk een dipje tussen mini & maxi turbo vind ikzelf.

Comment

VERJAARDAGSFEEST IS REMSHALDEN

IRMSCHER'S SPEELKWARTIER: DE OPEL VIVARO LINER 68

Als je een halve eeuw bestaat, mag je uitpakken. Dat moeten de ze op de ontwerpafdeling bij Opel's huistuner Irmscher gedacht hebben. Ter ere van zijn jubileum komt het bedrijf namelijk met deze Vivaro Liner 68.

Na verschillende Manta's, Calibra's, Astra's en Corsa's onder handen te hebben genomen, is Irmscher's keuze om een Vivaro als feestnummer te pakken bijzonder te noemen. CEO Günter Irmscher legt uit dat dit juist de bedoeling was. "We wilden verrassen." 20-inch wielen, een dikke bumperpartij rondom, een met 35 millimeter verlaagd onderstel, een nieuwe grille en veel rode elementen kenmerken de gelimiteerde Liner 68. De tweekleurige stickers met naam-aanduiding aan alle vier de zijdes zijn de kers op de verjaardagstaart. Wie opzoek is naar meer dan alleen een bus, heeft aan deze Vivaro een goede. Door de nieuwe multifunctionele i-Box verbouw je de Vivaro binnen - volgens Irmscher - tien minuten de bestelbus om tot een camper. De keuken bevindt zich in uitschuifbare lades onder het verhoogde bed.

Onder de kap ging Irmscher ook aan de slag. 175 getemde paarden verschuilen zich in de 1,6-liter CDTI BiTurbo. Het originele maximale vermogen van de bus blijft bij 145 pk steken. In totaal komen er 68 exemplaren van de speciale editie. Dit refereert naar het begin van Irmscher in 1968. Prijzen van de Vivaro Liner 68 zijn nog niet bekend.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Irmscher is echt nog in de jaren 80 blijven hangen met zijn body kits.

Destijds was het hot op een Kadett GSI, maar die tijden zijn long gone, als je't mij vraagt.

Comment

Facelift.

Trafic

Een maatje kleiner, maar desondanks ook nieuwswaardig, is de vernieuwde Trafic. De huidige in 2014 gepresenteerde generatie (X82) wordt op de snijtafel gelegd en krijgt daar een herziene snuit aangemeten, compleet met nieuwe led-koplampen met de bekende C-vormige lichtsignatuur en een vernieuwde grille. In het interieur past Renault - hou je vast - een nieuwe pookknop, chroomafwerking en nieuwe bekleding toe. Ook deze bus komt beschikbaar met een reeks nieuwe 2,0-liter grote dieselmotoren die 120 tot 170 pk leveren en die met de EDC6-automaat te krijgen zijn. Een handbak is gewoon leverbaar. Wat veiligheidssystemen betreft, maakt de Trafic kennis met een extra spiegeltje in de zonneklep van de bijrijder, parkeersensoren aan zowel voor- als achterzijde, een achteruitrijcamera met Trailer Swing Assist.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Comment

Comment

Working...
              X