Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lexus NX

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Lexus NX

Gisteravond hadden we de eerste foto's van de NX voor je, nu vindt ook Lexus het tijd om ons duidelijkheid over z'n nieuwe cross-over te verschaffen.

De NX komt in Nederland met drie aandrijflijnen op de markt, De NX 300h is er met voor- of vierwielaandrijving, de NX 200t heeft altijd vierwielaandrijving.
    De hybrideversie heeft waarschijnlijk de beschikking over de 223 pk sterke aandrijflijn uit de Lexus IS 300h, de NX 200t is de eerste benzine-Lexus met turbomotor. Het vermogen van dat blok is nog niet bekend.
    Binnenin heeft Lexus de auto flink wat sportiviteit willen meegeven. Het interieur heeft daarom voor een deel de opbouw en afwerkingdetails van dat van de LFA supercar. Maar er is meer: mobiele telefoons kunnen draadloos worden opgeladen in de Wireless Charging Tray en er is een touchpad voor het infotainment.
    De Lexus NX debuteert op 20 april op Auto China 2014 in Peking. In oktober verschijnt de cross-over bij de Nederlandse dealers, klaar om het de -vooral Duitse- concurrentie lastig te maken.

Bron: Autoweek

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Niet mis, maar niet origineel. Vind dat hij sterk op andere japanse/koreaanse suvs lijkt.
      Die koplampen zullen ook wel enkel voor de topversie zijn vermoed ik.

Het interieur vind ik dan weer wel knap !

Comment

Heel knap, Lexus is goed bezig.

Comment

Ik vind het ook heel knap, mooier dan een CX-5 bvb.

Alleen dat rood interieur is spuuglelijk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door thor Bekijk Berichten

trekt toch wel heel hard op cx 5 of zie ik nu scheel?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
              Heel knap, Lexus is goed bezig.
              Lexus maakt zeer mooi speelgoed.

Insgelijks! Maar opgelet, Gordon Gekko leest mee.
              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Speciaal voor El Greco, hierbij een mat Bamboo alternatief

Comment

Dat is schitterend, waar is die bestelbon??

Comment

Jef, zijn er al afmetingen bekend van de NX (lengte, breedte, kofferinhoud?)

Comment

Of prijzen, ...komt er een Business Edition en CO2 waarde voor de NX300h :-)

Comment

Ja, maar ik mag ze u nog niet geven. Binnenkort wel

Of prijzen, ...komt er een Business Edition en CO2 waarde voor de NX300h :-)
                        Ja, in België komt er - in lijn met de andere Lexus modellen - ook een 'Business Edition' met nettoprijs. De prijzen zouden definitief moeten zijn tegen einde mei. De rest van de info volgt... geduld is een schone deugd

Comment

Heeft inderdaad exterieur een vrij hoog CX5-gehalte maar daar is niets mis mee imho.
                          Deze Lexus zal zich wel op het vlak van interieur onderscheiden van de Mazda neem ik aan. Toch wat de Executive, Privilege, F-Sport versies betreft. Bij de IS vind ik de Business Line wat triestig aangekleed, nu ja die wordt dan ook tegen een vrij scherpe prijs aangeboden.

Wat betreft de afmetingen, laat mij eens een educated guess doen. Platform is dat van de Toyota RAV4, dat weten we (hoewel Lexus er niet mee te koop loopt). Deze Rav4 is 4m57 lang, 1m84,5 breed en 1,66m hoog. Ik ga er vanuit dat de wielbasis nagenoeg gelijk zal zijn. De overhang, met name de voorkant, lijkt me bij de Lexus wat groter te zijn. Hoewel je met foto's altijd wat moet oppassen denk ik in de buurt van 4m62 à 4m65 uit te komen. Zou daarmee perfect passen tussen X3/Q5/GLK/XC60. In de hoogte zie ik niet veel verschil.
                          Qua motorisatie positioneren ze de NX200t aan de top want die is enkel met 4WD verkrijgbaar terwijl ze de 300h ook als 2WD zullen aanbieden. De 2 liter turbo zal dus in elk geval boven de 223pk uitkomen. Persoonlijk had ik een cijfer in de buurt van 240-250pk voor ogen (X3 28i)
                          2021 Taycan 4S
                          2021 Lexus UX250h

Comment

Toch wel knap, alleen 'pakt' het niet op foto. In de IS300h is het prachtig. Je zou de eerste niet zijn die volledig zijn mening herziet na het live te hebben aanschouwd
                            2021 Taycan 4S
                            2021 Lexus UX250h

Comment

weer een CVT automaat zeker?
                              2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

Bij de hybrid zeker wel, bij de turbo hopelijk niet.
                                MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
                                  Bij de hybrid zeker wel, bij de turbo hopelijk niet.
                                  Geen CVT voor de 200t, wel een automaat

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk Berichten
                                    Speciaal voor El Greco, hierbij een mat Bamboo alternatief

Combi van kleuren is nu niet bepaald geslaagd vind ik. Denk dat er ander mogelijkheden zullen zijn die meer/beter op elkaar gaan afgestemd zijn.
                                    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

aan 'een hoop lijnen' ben ik door mijn favo-merk traditioneel wel gewend

maar deze lexus-designer had er ook toch ook genoeg in de aanbieding een Mercedes w212 is er nix meer tegen

Comment

Comment

Working...
                                        X