Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lexus NX

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door swiebo Bekijk Berichten
    Nu 25.000 km gedaan met de NX voornamelijk elke dag Limburg-Leuven via de E314. Ik kom aan 6,5 a 7,0 liter met een rustige rijstijl en constant 120 (echte kilometers volgens Waze, op teller is dit 130). Als ik wat heviger ga rijden kom ik aan 7,5 a 8,0 liter, maar dat is +140.

Op spritmonitor.de staat er ééntje, die zit aan 8,0 liter.

Grt,
    Peter.
    Amai, dat kan ook fameus verschillen 120 vs 130
    Hoe geloofwaardig ben je dan als constructeur?
    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
      Amai, dat kan ook fameus verschillen 120 vs 130
      Hoe geloofwaardig ben je dan als constructeur?
      Allee, om helemaal juist te zijn, 128 op teller is 120 volgens Waze.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door swiebo Bekijk Berichten
        Allee, om helemaal juist te zijn, 128 op teller is 120 volgens Waze.
        Vind ik veel.
        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

• Bij de IS300h is 82 = 80 en 124 = 120 (op 18")
          2021 Taycan 4S
          2021 Lexus UX250h

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
            Bij de IS300h is 82 = 80 en 124 = 120 (op 18")
            Lijkt mij al beter/aannemelijker te zijn. Top!

Sent from somewhere, using Tapatalk.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bartdc Bekijk Berichten
              Motor/bak combinatie is wennen. Zeker subjectief trager, objectief zijn de verschillen niet erg groot. De rust aan boord( behalve dus bij sterk accelereren ...) is opvallend. Heel goeie zetels.

Grotendeels zelfde ervaring met IS300h (identiek hybride systeem). Het is een 'valse trage' omdat je o.a. door de CVT weinig snelheidsgevoel hebt. Maar als je echt eens doorduwt en de eerste schrik van stugge kickdown en toeren makende motor voorbij bent, zie je aan de mede weggebruikers dat het toch wel vrij snel gaat.

Vraag me wel af welk gemiddeld verbruik je hiermee haalt als je vooral autosnelweg doet, want dan profiteer je niet van het hybride systeem en rijd je eigenlijk met een SUV 2.5 benzine rond
              Dat dacht ik ook eerst maar dat is dus in feite niet waar. Je battery pack wordt wel continu opgeladen en ook terug 'opgebruikt'. Dat zie je als je de energiemonitor in de gaten houdt.
              2021 Taycan 4S
              2021 Lexus UX250h

Comment

• Ja, dat is oud nieuws he �� en helaas heeft hij 'slechts' 197pk en geen 223 zoals de is. Zou te maken hebben met andere i planting van de motor (is achterwielaandrijving, nx in se een voorwieltrekker met dwarsgeplaatste motor, de awd is door een extra elektromotor op achteras)

Comment

• Mijn vader rijdt intussen ook een dikke maand met zijn NX en is tot nu toe heel tevreden.

Foto op zomervelgen:

Foto op wintervelgen:

Comment

• Ziet er ferm uit, ook met die wintervelgen.

Zo'n NX is toch duidelijk iets anders dan de grijze massa.

Comment

• ow, ik dacht dat het zo een mazda suv was...
                      2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

• Iemand die weet hoe je bandenspanningsensoren kan resetten. Bij de switch van winter naar zomervelgen, komt er nu een foutmelding in het dashboard. Handleiding biedt niet echt veel oplossing

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Duke Bekijk Berichten
                          Iemand die weet hoe je bandenspanningsensoren kan resetten. Bij de switch van winter naar zomervelgen, komt er nu een foutmelding in het dashboard. Handleiding biedt niet echt veel oplossing

blz. 503 > 505 & 515.

Comment

• Merci Griek, problem solved

Comment

• Nog iemand ervaringen met de NX?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fredoo Bekijk Berichten
                                Nog iemand ervaringen met de NX?
                                Als het je kan helpen: op de Lexus website vind je een lijst met meer dan 200 eerlijke commentaren van eigenaars.

Gebouwd voor luxe en prestaties, gebaseerd op geavanceerde hybride motortechnologie. Ga naar onze officiële website en kies uw Lexus.

Klik rechts bovenaan de pagina op 'Reevoo'

Comment

• KLEINE OPFRISSER VOOR LEXUS' KLEINSTE SUV

Hoewel zijn scherp gesneden uiterlijk anders doet vermoeden, is de Lexus NX alweer sinds 2014 op de markt. Tijd voor een opfrisbeurt!

De kleine broer van de RX is tijdens Auto Shanghai in China in gefacelifte vorm gepresenteerd. Goed nieuws voor wie het opvallende uiterlijk van de NX wel kan waarderen: heftig zijn de uiterlijke wijzigingen niet.

De NX krijgt nieuwe, kleinere koplampen die tevens anders zijn ingedeeld dan de huidige exemplaren. De led-strip, die net als bij de IS onder de koplamp is geplaatst, is eveneens anders vormgegeven. Hij wordt onderbroken door een stuk bumper en de lijn lijkt vervolgens verder te gaan in een stuk chroom. Ook de mistlampen en de openingen in de bumpers zijn opnieuw ingetekend. Aan de achterzijde nemen we grotere uitlaatstukken waar en ook hier zijn de achterlampen en de bumpers anders van vorm.

Onderhuids zegt Lexus het onderstel te hebben herzien. De NX moet zowel comfortabeler zijn als beter sturen. Lexus spreekt over opnieuw afgestelde veren en stabilisatorstangen. Het van de LC 500 geleende systeem waarmee het onderstel is af te stellen, vindt zijn weg naar de NX.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Er zijn geen woorden in de Nederlandse taal die voldoende beschrijven hoe lelijk deze wagen wel is...
                                      Dog mobile - 2007 Mercedes Vito 111Cdi
                                      Daily - 2009 Smart fortwo cdi (van Bobo )
                                      (SOLD) Off road toy - 2007 Suzuki Jimny ddis

Comment

• En toch vind ik hem mooi ieder zijn smaak he
                                        2009 KIA Soul - 1980 FIAT 126

Comment

• Hier ook, ik vind al de huidige Lexussen mooi; Speciale gedurfde stijl, geen eenheidsworst.
                                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Working...
                                          X