Zo op het eerste zicht neemt hij de afmetingen van de Rav4 over dus. Interessant.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Lexus NX
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
Wat betreft de afmetingen, laat mij eens een educated guess doen. Platform is dat van de Toyota RAV4, dat weten we (hoewel Lexus er niet mee te koop loopt). Deze Rav4 is 4m57 lang, 1m84,5 breed en 1,66m hoog. Ik ga er vanuit dat de wielbasis nagenoeg gelijk zal zijn. De overhang, met name de voorkant, lijkt me bij de Lexus wat groter te zijn. Hoewel je met foto's altijd wat moet oppassen denk ik in de buurt van 4m62 à 4m65 uit te komen. Zou daarmee perfect passen tussen X3/Q5/GLK/XC60. In de hoogte zie ik niet veel verschil.
Qua motorisatie positioneren ze de NX200t aan de top want die is enkel met 4WD verkrijgbaar terwijl ze de 300h ook als 2WD zullen aanbieden. De 2 liter turbo zal dus in elk geval boven de 223pk uitkomen. Persoonlijk had ik een cijfer in de buurt van 240-250pk voor ogen (X3 28i)The Lexus NX comes in three different engine variations â petrol, turbo petrol and hybrid - Overdrive
182,3 inch is 4m63, ik zat er dus redelijk dicht bij
Als ik het goed lees, krijgt de Nx300h maar 194pk? Lijkt me bizar, of het zou moeten zijn dat ze enkel de 2.5 Atkinson bedoelen?
Nx200t krijgt 235pk/350nm en 6 speed auto
elders lees ik dat de F-Sport variant 270pk zou krijgen2021 Taycan 4S
2021 Lexus UX250h
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk BerichtenGoed gezien rennfox, toch nog altijd wat mist rond de precieze specs blijkbaar.
Is dat nu echt zo moeilijk om eens met een deftig persbericht te komen?
Hierbij het officiële persbericht van Lexus Europe: http://newsroom.lexus.eu/pressreleas...ns-new-chapter
NX 300h systeemvermogen = 145 kW = 194 hp
NX 200t vermogen = 175 kW = 235 hp
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk BerichtenNX 300h systeemvermogen = 145 kW = 194 hp
Dit houdt toch geen steek, of zien we iets over het hoofd?2021 Taycan 4S
2021 Lexus UX250h
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk BerichtenWaarom 30 pk minder dan bij de IS300h?
Dit houdt toch geen steek, of zien we iets over het hoofd?
Op zich had het natuurlijk leuker geweest om meer pk's ter beschikking te krijgen, anderzijds is 194 hybride systeem pk's voldoende om mee te kunnen met de prestaties van een Audi Q5 TDI van 177pk, wat uiteindelijk de bedoeling is.
Comment
-
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk BerichtenDacht het niet. Nx300h is 2wd, turbo 4wd
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door twente Bekijk BerichtenDus misschien nog 30 pk extra kan de NX wel gebruiken, hij is zwaarder dan de IS 300,
die gaat van 0 tot 100 in 8.3 sec is niet erg snel, maar wel acceptabel,
ik vind het mooie auto, wie weet hoe zwaar is de auto is ?.
Reken op een secondje trager dan de IS van 0 tot 100. Daarmee zit de NX perfect in de middenmoot: op het niveau van een Audi Q5 TDI 177pk en sneller dan een Volvo XC60 D4 AWD 181pk. De BMW X3, Mercedes GLK en Range Rover Evoque met vergelijkbaar vermogen zijn een fractie sneller.
Comment
-
Vorige paasvakantie en week met een Evoque TD4 gereden en ervan geschrokken hoe traag deze was.
X3 zal uit uw lijstje zeker de 0-100 kampioen zijn (voor zover dit iets betekent natuurlijk...)
NX zal volgens mij best rijden als 2 liter turbo AWD maar het best verkopen als hybrid FWD (laagste co2...)
Comment
-
ik vind het leuk dat er merken zijn die qua design wat anders zoeken en bepaalde lexus modellen zijn interessant.
Maar de voorkant van deze ziet er toch wel zeer zwaarwichtig uit. Lang geleden dat ik zo'n grote en log uitziende overhang vooraan heb gezien. Op bepaalde foto's lijkt het wel een zware amerikaanse pick up truck. Ik ben niet overtuigd, jammer.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door id-dsi Bekijk Berichtenik vind het leuk dat er merken zijn die qua design wat anders zoeken en bepaalde lexus modellen zijn interessant.
Maar de voorkant van deze ziet er toch wel zeer zwaarwichtig uit. Lang geleden dat ik zo'n grote en log uitziende overhang vooraan heb gezien. Op bepaalde foto's lijkt het wel een zware amerikaanse pick up truck. Ik ben niet overtuigd, jammer.
Maar ik raad je toch aan om je mening pas definitief te vormen als je hem in het echt hebt kunnen zien, want op foto komen de verhoudingen niet altijd goed over + kleurkeuze doet ook veel.
Comment
Comment