Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Lexus NX
Collapse
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Audi A5 Bekijk Berichten
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk BerichtenEuh... Toch gek hoe sommige journalisten hun mening formuleren: 'wannabe premium' met 'harde plastieks'... Brilleke kopen, denk ik dan.
De Duitse "premium" merken zullen Autoweek goed sponseren !!!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Audi A5 Bekijk Berichten
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Wes Bekijk BerichtenHeb geen ervaring met Hybrides, dus kan iemand uitleggen waar die kritiek over het in de hoge toeren gaan gaat?
Dit is een planetair tandwielstelsel dat een klassieke versnellingsbak of automaat vervangt.
In het kort, enkele pro en contra's:
pro:
- lineaire acceleraties zonder schokken (CVT-effect = 1 versnelling met een oneindig aantal verhoudingen)
- schokvrij rijden in stads- en fileverkeer, dit in tegenstelling tot de nieuwste 8- of 9-versnellingsautomaten, die het bij lage snelheden soms moeilijk hebben om de juiste versnelling te kiezen
- zeer betrouwbare techniek: zo goed als onderhoudsvrij, geen onderdelen zoals een verslijtbare koppeling die moeten vervangen worden, dus lagere onderhoudskost voor gebruiker
- hoge efficiëntie prestaties/verbruik
- artificiële schakelmomenten kunnen toch nog gesimuleerd worden door de keuzehendel in manuele modus te zetten
contra:
- bij volgas loopt het motortoerental snel omhoog, met als gevolg dat bij 4-cilindermotoren een tijdelijke geluidslast kan optreden. Dit heeft soms ook tot gevolg dat het versnellingsgevoel niet overeenkomt met het geluid
- de lineaire acceleraties geven een minder sportief gevoel dan bij traditionele schakelbewegingen van handbak of automaat
In de autopers wordt blijkbaar vaak naar de nadelen verwezen, maar soms meer dan nodig, vind ik. Vaak worden die testwagens op een kort testparcours afgebeuld om toch maar de vergelijking met pakweg een BMW te moeten doorstaan als zijnde 'sportief' (lees: zo snel mogelijk van het ene verkeerslicht naar het andere koersen). Als je het dan nog vergelijkt met de reële ervaringen van de eigenaars/bestuurders van deze wagens, dan lijken die commentaren nog meer overdreven. Let wel: ik wil hier zeker niet beweren dat er geen nadelen aan het systeem verbonden zijn, maar voor de meesten wegen de nadelen blijkbaar toch niet op tegen de voordelen. Lexus Hybrid Drive = focus op comfort
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door thor Bekijk BerichtenEen vraag waar ik nu eigenlijk mee blijf zitten; wat is de betere wagen, de NX 300h of de GS 300h??
Voor de rest kan je ze moeilijk vergelijken, omdat de ene een klassieke berline is en de andere een SUV. Prestaties liggen op hetzelfde niveau, verbruik ook.
Qua design tappen ze wel beide uit een ander vaatje: GS eerder klassiek, NX veel opvallender gelijnd (zeker in een lichte kleur).
De NX scoort wat mij betreft vooral met zijn handige interieurruimte, de super goed zittende zetels en de mooie afwerking.
Als je een beeld wil vormen, neem dan best eens een afspraak voor een proefrit en rij ze beide na mekaar
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door thor Bekijk BerichtenDank Jef voor het antwoord, het is echter nog een jaar wachten om van wagen te wisselen.
De NX zou inderdaad bij mij ook beter scoren wegens meer beenruimte en kofferruimte, achterzetels kunnen hier toch plat?
Comment
-
Nog een test met video, van de noorderburen:
Autovisie TV Met de compleet nieuwe Lexus NX300h gooien de Japanners het designroer volledig om. Na 25 jaar saaie auto's bouwen is deze NX radicaal anders dan alles wat eraan vooraf ging. Autovisie-testredacteur Dries van den Elzen onderzoekt of de Lexus NX 300h Hybrid net zo verrassend rijdt als hij er uit ziet.
... en ook nog een interessante uit de UK, zonder video:
Last edited by jef; 07/10/2014, 15:03.
Comment
-
Lexus NX
Dag Jef! 😁
Sent from somewhere, using TapatalkLast edited by Metaxa; 08/10/2014, 17:00.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Wes Bekijk BerichtenHeb geen ervaring met Hybrides, dus kan iemand uitleggen waar die kritiek over het in de hoge toeren gaan gaat?
Als je geleidelijk accelereert ga je nooit dat geloei in hoge toeren hebben, het is maar als je brutaal gaat planken (wat journalisten dus meestal wel een paar keer doen) dat je dat effect krijgt. Soms kun je niet anders bijv. bij inhalen met weinig marge of een korte invoegstrook maar hoeveel keer kom je dat tegen?
Het is ook de elektronica die bepaalt hoe hoog in toeren de motor gaat wanneer je vol vermogen vraagt. Een benzinemotor levert nu eenmaal zijn max. vermogen dicht bij de rode zone. Door dat een beetje te beperken kun je de ergste geluidoverlast verminderen. Ik vond de IS300h in dat opzicht al een stuk beter dan de CT en de Auris Hybrid waar ik (kort) mee reed.
In die zin vind ik ook niet slecht wat Subaru nu doet met hun Forester, nl. hun Boxer diesel aan een CVT koppelen. Die heeft geen hoge toeren nodig en kan profiteren van het hoge dieselkoppel
CVT zal tegenover gerobotiseerde bakken natuurlijk altijd meer een comfortroeping hebben dan sportief zijn, maar dat is geen nadeel want veel klanten zijn daar net naar op zoek.2021 Taycan 4S
2021 Lexus UX250h
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
Dag Jef!
Sent from somewhere, using Tapatalk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk BerichtenHet komt er eigenlijk op neer dat je met een CVT moet leren rijden, je moet dat gewoon worden.
Als je geleidelijk accelereert ga je nooit dat geloei in hoge toeren hebben, het is maar als je brutaal gaat planken (wat journalisten dus meestal wel een paar keer doen) dat je dat effect krijgt. Soms kun je niet anders bijv. bij inhalen met weinig marge of een korte invoegstrook maar hoeveel keer kom je dat tegen?
Het is ook de elektronica die bepaalt hoe hoog in toeren de motor gaat wanneer je vol vermogen vraagt. Een benzinemotor levert nu eenmaal zijn max. vermogen dicht bij de rode zone. Door dat een beetje te beperken kun je de ergste geluidoverlast verminderen. Ik vond de IS300h in dat opzicht al een stuk beter dan de CT en de Auris Hybrid waar ik (kort) mee reed.
In die zin vind ik ook niet slecht wat Subaru nu doet met hun Forester, nl. hun Boxer diesel aan een CVT koppelen. Die heeft geen hoge toeren nodig en kan profiteren van het hoge dieselkoppel
CVT zal tegenover gerobotiseerde bakken natuurlijk altijd meer een comfortroeping hebben dan sportief zijn, maar dat is geen nadeel want veel klanten zijn daar net naar op zoek.
Nog iets: als je niet volledig plankgas geeft, maar laat ons zeggen ong. 80%, dan gaat de NX eigenlijk even snel als met plankgas, maar met minder toeren. Geen enkele journalist die dat schrijft, natuurlijk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk BerichtenGemist... ik zat meer ergens anders dan bij Lexus...
Sent from somewhere, using TapatalkPhileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
Comment