Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lexus NX

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Gordon Gekko Bekijk Berichten
    Toeval of niet, vandaag 2 exemplaren tegengekomen in hartje Brussel. Een Belgische 300h en een Russische 200t. Toch niet mijn kopje thee.
    Al 2 maanden bolt er eentje in mijn gemeente, ik passeer vaak voor de deur van de eigenaar/gebruiker. Ik wen nog niet aan het (te) scherp design. Mijn vrouw wil de NX zelfs niet van dichtbij gaan bekijken, laat staan testen ��

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
      Persoonlijk heb ik een grotere boon voor een IS of een GS/LS natuurlijk.

Sent from somewhere, using Tapatalk.
      Idem. Zo'n IS 300h F-Sport zou ideaal zijn voor mij om de dagelijkse files richting Brussel te trotseren. Met een rood interieur uiteraard.
      "Greed, for lack of a better word, is good. Greed is right. Greed works. Greed clarifies and cuts through to the essence of the evolutionary spirit."

Comment

Idem. Zo'n IS 300h F-Sport zou ideaal zijn voor mij om de dagelijkse files richting Brussel te trotseren. Met een rood interieur uiteraard.
        Moet jij dan niet zorgen voor wat vrouwelijk gezelschap.
        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Geen flauw idee maar hij zit morgen in de buurt van de garage en ging eens binnenspringen dus ik vermoed dat hij dan wel zal weten hoe de zaken ervoor staan

Oorspronkelijk geplaatst door Triple7 Bekijk Berichten
          Heb je mss een chassisnummer? Of moet de wagen nog in productie?
          Indien je een hebt, wil ik wel eens kijken voor u.

Comment

• Heb ik er vandaag op de E19 Brussel > Antwerpen toch een witte tegengekomen.

Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

Oei, nog ene? Zou toch spijtig zijn, want dan zou het exclusiviteitskarakter van de IS nog verminderen, vooral tussen Luik en Brussel

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                Moet jij dan niet zorgen voor wat vrouwelijk gezelschap.
                Ik zou me toch graag op de weg willen blijven concentreren.

Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk Berichten
                Oei, nog ene? Zou toch spijtig zijn, want dan zou het exclusiviteitskarakter van de IS nog verminderen, vooral tussen Luik en Brussel
                Anders ruilen met een ratelende TDI voor weekje?
                "Greed, for lack of a better word, is good. Greed is right. Greed works. Greed clarifies and cuts through to the essence of the evolutionary spirit."

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Duke Bekijk Berichten
                  Geen flauw idee maar hij zit morgen in de buurt van de garage en ging eens binnenspringen dus ik vermoed dat hij dan wel zal weten hoe de zaken ervoor staan

Oké, je laat maar iets weten als je een chassisnummer hebt (mag via pm hoor), dan kijk ik wel even waar hij zit en kijk ik wel eens als we iets kunnen forceren om hem vroeger te laten leveren.

Comment

• Maakt blijkbaar niet zoveel uit, wagen zou geleverd worden half september ipv. half oktober (bestelbon getekend halfweg februari). Hij is helaas wel vergeten van het chassisnummer te vragen natuurlijk

Comment

• Ik zie niet zo direct het verband tussen een rapper (zoals William) en de Lexus NX? Het is alsof Mick Jagger plots een Range Rover zou aanprijzen.

Maar alla, zelf heb ik (nog eventjes) een RX300, super wagen en na zoveel jaar nog niets op aan te merken. Zoals hierboven al vermeld, de NX heeft een bijzonder scherp (overdreven?) uiterlijk en ook mijn vrouw vindt hem lelijk en wil zelfs geen proefrit gaan maken.

Wij hebben hierdoor wel een andere keuze gemaakt, de Mazda CX-5. Met uiteraard alle respect voor afwijkende meningen : goesting is keus.

Comment

• Ik ga morgen proefrijden met een NX300h. Benieuwd. Vooral schrik voor combinatie motor-cvt... Rij nu een 520dA, en vrees dat de lexus een stuk trager zal aanvoelen, maar zou verder voor mij een heel goeie opvolger zijn. Misschien ben ik na morgen overtuigd (in gelijk welke richting ...)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bartdc Bekijk Berichten
                          Ik ga morgen proefrijden met een NX300h. Benieuwd. Vooral schrik voor combinatie motor-cvt... Rij nu een 520dA, en vrees dat de lexus een stuk trager zal aanvoelen, maar zou verder voor mij een heel goeie opvolger zijn. Misschien ben ik na morgen overtuigd (in gelijk welke richting ...)
                          Laat het ons morgenavond dan zeker weten.

Comment

• als je iemand bent die met een zachte voet rijdt, ga je die geweldig vinden.
                            Indien je graag je gaspedaal diep induwt bij optrekken of hernemen gaat hij tegenvallen
                            ik behoor tot groep 1
                            Want je kan nooit teveel auto's hebben....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door berengun Bekijk Berichten
                              als je iemand bent die met een zachte voet rijdt, ga je die geweldig vinden.
                              Indien je graag je gaspedaal diep induwt bij optrekken of hernemen gaat hij tegenvallen
                              ik behoor tot groep 1
                              Ik behoor bij beide groepen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door berengun Bekijk Berichten
                                als je iemand bent die met een zachte voet rijdt, ga je die geweldig vinden.
                                ik behoor tot groep 1
                                hier ook beiden vrees ik afhankelijk van 't moment. Dus maar 1 manier om erachter te komen: uitgebreide testrit, gelukkig krijg ik die mogelijkheid van de dealer.

Comment

• Rij nog met de lexus tot morgen. Eerste indrukken:
                                  comfortabele zetels, mooi afgewerkt (is een executive line), ruim interieur, koffer in twee delen, bovendeel niet erg hoog, deels cgecompenseerd door een nog erg ruim deel onder de bodem.
                                  rijgdrag: sturen ok, meer dan strak genoeg voor mij.
                                  De cvt automaat: zoals verwacht wennen ... Erg vreemd dat die in de toeren schiet en dan geleidelijk versnelt. Echte snelheidsindruk heb je niet, hoewel hij niet echt traag is, maar mn 520d voelt stuk vinniger aan. Op constante snelhei erg stil. De sportstand van de versnellingsbak, die vaste versnellingen simuleert snap ik niet helemaal, morgen nog eens proberen, echt 'vast' lijken die versnellingen helemaal niet, zie net nut dan ook niet erg goed, behalve feit dat hij in een hoger toerental blijft, in de praktijk wshl niet te gebruiken.
                                  vooral comfortabel, stil, luxueus. Ik twijfel serieus, wat positief is �� met wat vinniger motor en normale automaat was ik helemaal overtuigd, nu moet ik nog voor mezelf uitmaken of ik hier vijf jaar mee wil rijden. Gelukkig kan ik morgen nog even verder testen.

Comment

• Testwagen teruggebracht. Is zeker een kanshebber voor de volgende. Motor/bak combinatie is wennen. Zeker subjectief trager, objectief zijn de verschillen niet erg groot. De rust aan boord( behalve dus bij sterk accelereren ...) is opvallend. Heel goeie zetels. Binnen enkele maanden moet ik beslissen, we zien dan wel wat interessantst is in leasing.
                                    Vraag me wel af welk gemiddeld verbruik je hiermee haalt als je vooral autosnelweg doet, want dan profiteer je niet van het hybride systeem en rijd je eigenlijk met een SUV 2.5 benzine rond ... Volgens mij zit je snel aan 9l.

Comment

Testwagen teruggebracht. Is zeker een kanshebber voor de volgende. Motor/bak combinatie is wennen. Zeker subjectief trager, objectief zijn de verschillen niet erg groot. De rust aan boord( behalve dus bij sterk accelereren ...) is opvallend. Heel goeie zetels. Binnen enkele maanden moet ik beslissen, we zien dan wel wat interessantst is in leasing.
                                      Vraag me wel af welk gemiddeld verbruik je hiermee haalt als je vooral autosnelweg doet, want dan profiteer je niet van het hybride systeem en rijd je eigenlijk met een SUV 2.5 benzine rond ... Volgens mij zit je snel aan 9l.
                                      Van een hoger verbruik denk ik dat alle Lexussen daar wel last van hebben. Misschien niet of in mindere maten de nieuwe 200t motoren.

Comment

• die nieuwe 200t motor, met z'n 'normale' versnellingsbak; in hybrideversie. Dat zou de ideale NX zijn ...

Comment

Testwagen teruggebracht. Is zeker een kanshebber voor de volgende. Motor/bak combinatie is wennen. Zeker subjectief trager, objectief zijn de verschillen niet erg groot. De rust aan boord( behalve dus bij sterk accelereren ...) is opvallend. Heel goeie zetels. Binnen enkele maanden moet ik beslissen, we zien dan wel wat interessantst is in leasing.
                                          Nu 25.000 km gedaan met de NX voornamelijk elke dag Limburg-Leuven via de E314. Ik kom aan 6,5 a 7,0 liter met een rustige rijstijl en constant 120 (echte kilometers volgens Waze, op teller is dit 130). Als ik wat heviger ga rijden kom ik aan 7,5 a 8,0 liter, maar dat is +140.

Op spritmonitor.de staat er ééntje, die zit aan 8,0 liter.

Grt,
                                          Peter.

Comment

Working...
                                          X