Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lexus NX

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
    Maar dan die 200t, vanafprijs 52060€, toinkkkkk
    Het is precies of dat ze die eigenlijk liever niet verkopen en er dan maar een van de pot gerukt prijskaartje aan hangen
    Dat is omdat die 200t direct met Executive Line uitrusting wordt verkocht. Als je die vergelijkt met gelijkaardige uitrusting bij de concurrentie, is de NX nog altijd een pak goedkoper.
    Waarom geen basismodel in 200t? Omdat het potentieel in dat segment in pure benzine gewoonweg super klein is en er gewoonweg geen basismodellen worden gekocht.

Comment

• Toch vreemd dat velen nog altijd vinden dat een Lexus duur is. Als je eender welke Lexus vergelijkt met een Duitse concurrent, dan ben je met een Lexus altijd veel beter af bij gelijkwaardige uitrusting. Enkel in pure fleet verkoop zijn de Duitsers goedkoper, omdat die dan meestal in extreem kale uitvoeringen worden verkocht met basismoteurkes en monsterkortingen.

Dat er van een NX nog weinig op de baan te zien zijn, heeft te maken met productiecapaciteit. De leveringstermijn was op een bepaald moment 10 maanden. De verkoop loopt heel sterk (met als gevolg dat de NX nu het best verkopende Lexus model is), maar de meesten moeten nog altijd geleverd worden. Gelukkig is er inmiddels extra productiecapaciteit en is de leveringstermijn teruggebracht naar een normale 4 maanden.
      Tegen het najaar zullen er dus een hoop meer moeten te zien zijn.

Comment

• Ik geloof je graag maar op die manier ga je natuurlijk geen marktaandeel inpikken (mocht dit al de ambitie zijn natuurlijk)

En het is nu niet zo dat een X3, Q5, Evoque of GLK per definitie in het hoogste uitrustingniveau worden gekocht
        2021 Taycan 4S
        2021 Lexus UX250h

Comment

• Kan mis zijn maar ik heb eigenlijk de indruk dat Lexus zich wel goed voelt in zijn niche en het eigenlijk zo erg niet vindt dat ze niet echt doorbreken op de leasemarkt
          2021 Taycan 4S
          2021 Lexus UX250h

Comment

Zo'n 300h, ça va nog, weliswaar vrij duur maar als je alles in rekening brengt (aftrekbaarheid, vaa) is die prijs nog te verantwoorden in het 'premium' segment (al blijft die op prestatievlak wel serieus achterop hinken maar bon)
            Prestaties liggen op gelijke hoogte met een Range Rover Evoque diesel van 180pk en daar hoor ik toch niemand over klagen? Dat de NX niet zo sportief uit de hoek komt als een BMW X3 xDrive20d is geen verrassing, maar dat is ook de bedoeling niet.

Comment

Ik geloof je graag maar op die manier ga je natuurlijk geen marktaandeel inpikken (mocht dit al de ambitie zijn natuurlijk)

En het is nu niet zo dat een X3, Q5, Evoque of GLK per definitie in het hoogste uitrustingniveau worden gekocht
              Er is nog een verschil tussen 'kaal' en 'full option', he fox Het doelpubliek van Lexus ligt bij zelfstandigen en KMO's, minder bij grote bedrijven met user-chooser lijsten. De grote kortingen (25% en meer) die er daar bedeeld worden, zijn voor een klein en wat exclusiever merk als Lexus gewoonweg onhaalbaar.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door thor Bekijk Berichten
                Qua stijl echter is de Lexus stukken mooier dan de RAV.
                ... en beter afgewerkt

Comment

• Mja, weet je Jef, ik ben van het prille begin een Lexus fan (ex '99 IS200) en had als opvolger voor de BVBA-Freelander de NX300h in gedachten maar die is me eerlijk gezegd toch tegengevallen. Stijl ok, comfort super, prijs kan er nog net mee door, maar rijgedrag was echt niet mijn ding. Misschien verwachtte ik er ook teveel van, kan zijn.
                  2021 Taycan 4S
                  2021 Lexus UX250h

Comment

• Maar waarom bvb. geen Business Line voor de 200t aan dezelfde prijs als de 300h, dat zou pas een statement zijn naar de klanten toe.
                    Met een normale aandrijving en bak zou ik die NX graag nog een tweede kans geven.
                    2021 Taycan 4S
                    2021 Lexus UX250h

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk Berichten
                      Er is nog een verschil tussen 'kaal' en 'full option', he fox Het doelpubliek van Lexus ligt bij zelfstandigen en KMO's, minder bij grote bedrijven met user-chooser lijsten. De grote kortingen (25% en meer) die er daar bedeeld worden, zijn voor een klein en wat exclusiever merk als Lexus gewoonweg onhaalbaar.
                      Over welke kortingen spreken we nu bij Lexus voor die doelgroepen?
                      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Maar waarom bvb. geen Business Line voor de 200t aan dezelfde prijs als de 300h, dat zou pas een statement zijn naar de klanten toe.
                        Met een normale aandrijving en bak zou ik die NX graag nog een tweede kans geven.
                        Als blijkt dat die 200t uiteindelijk toch wat verkoopt en er wat meer bedrijven moeite zouden doen om niet enkel in diesel geïnteresseerd te zijn, dan wil ik misschien daarrond wel een Business Edition creëren.
                        Maar als je die bestaande Executive Line neemt en je onderhandelt wat korting, dan ga je niet zo ver af zitten van de uiteindelijke prijs van een imaginaire Business Edition, hoor.
                        Aan dezelfde prijs als een 300h zal niet lukken, want de 200t wordt door Lexus Europe sowieso duurder gepositioneerd dan de 300h.

Al eens een testritje aangevraagd met de 200t?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                          Over welke kortingen spreken we nu bij Lexus voor die doelgroepen?
                          PM

Comment

PM
                            Thx! 👏🏻

Sent from somewhere, using Tapatalk.
                            Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                              Ik zie er hier maar zeer weinig van rijden op onze Belgische wegen.
                              @Jef, loopt ie wel een beetje?
                              Toeval of niet, vandaag 2 exemplaren tegengekomen in hartje Brussel. Een Belgische 300h en een Russische 200t. Toch niet mijn kopje thee.
                              "Greed, for lack of a better word, is good. Greed is right. Greed works. Greed clarifies and cuts through to the essence of the evolutionary spirit."

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gordon Gekko Bekijk Berichten
                                Toeval of niet, vandaag 2 exemplaren tegengekomen in hartje Brussel. Een Belgische 300h en een Russische 200t. Toch niet mijn kopje thee.
                                Ik vind hem nu ook niet heel mooi maar wel "apart". Ik denk zelfs dat het vrouwtje hem niet mooi gaat vinden, of het moest in het rood zijn natuurlijk...
                                Persoonlijk heb ik een grotere boon voor een IS of een GS/LS natuurlijk.

Sent from somewhere, using Tapatalk.

Comment

Toch vreemd dat velen nog altijd vinden dat een Lexus duur is. Als je eender welke Lexus vergelijkt met een Duitse concurrent, dan ben je met een Lexus altijd veel beter af bij gelijkwaardige uitrusting. Enkel in pure fleet verkoop zijn de Duitsers goedkoper, omdat die dan meestal in extreem kale uitvoeringen worden verkocht met basismoteurkes en monsterkortingen.

Dat er van een NX nog weinig op de baan te zien zijn, heeft te maken met productiecapaciteit. De leveringstermijn was op een bepaald moment 10 maanden. De verkoop loopt heel sterk (met als gevolg dat de NX nu het best verkopende Lexus model is), maar de meesten moeten nog altijd geleverd worden. Gelukkig is er inmiddels extra productiecapaciteit en is de leveringstermijn teruggebracht naar een normale 4 maanden.
                                  Tegen het najaar zullen er dus een hoop meer moeten te zien zijn.
                                  Ouders hebben een bestelbon getekend voor een NX halfweg maart en toen werd er gesproken van levering in de loop van oktober. Mag ik uit jouw bericht afleiden dat die mogelijks toch vroeger zal geleverd worden? Of contacteren we daarvoor beter onze dealer eens?

Thx!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Duke Bekijk Berichten
                                    Ouders hebben een bestelbon getekend voor een NX halfweg maart en toen werd er gesproken van levering in de loop van oktober. Mag ik uit jouw bericht afleiden dat die mogelijks toch vroeger zal geleverd worden? Of contacteren we daarvoor beter onze dealer eens?

Thx!
                                    Het zou eventueel kunnen dat die er dan sneller doorkomt, maar dat is niet altijd zo. Het hangt immers af van de productiemaand waarin de wagen werd ingepland. Best even contact nemen met de concessie, die hebben daar perfect zicht op. Mijn excuses dat ik je hier niet verder kan helpen.

Comment

• Heb de boodschap doorgegeven, vader gaat eens horen bij de dealer. Merci voor de info!

Comment

Heb de boodschap doorgegeven, vader gaat eens horen bij de dealer. Merci voor de info!
                                        Heb je mss een chassisnummer? Of moet de wagen nog in productie?
                                        Indien je een hebt, wil ik wel eens kijken voor u.

Comment

Thx!
                                          Ondertussen 8 maanden en 22K kilometers verder en uiterst tevreden. Wil geen diesel meer en geniet elke dag opnieuw van de stilte. Succes aan je ouders met de NX.

Toevallig vandaag in louvain la neuve in de parkeergarage bijna naast een andere NX gestaan en in de buurt van Wezemaal rijden er nog wel een aantal rond (Segers?).Ze verschijnen toch meer en meer in het straatbeeld.

Comment

Working...
                                          X