Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lexus NX

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Je ziet ze spijtig genoeg nog erg weinig. Past waarschijnlijk niet in de meeste car policy's
    MY 2011 Lexus IS250 Aut.

    Comment


    • Ja kan hem ook wel smaken!
      Classic cars on demand

      www.facebook.com/CaliforniaDream.be
      www.californiadream.be

      - It's time to make your dream come true -

      Comment


      • én je weet dat ze goed zijn en hybride

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
          Je ziet ze spijtig genoeg nog erg weinig. Past waarschijnlijk niet in de meeste car policy's
          Helaas niet. Op mijn vader zijn werk kunnen er sinds kort benzines geleast worden. Hij is gaan kijken voor deze NX want hij was echt wel gewonnen voor het love it or hate it design maar jammer genoeg was het echt niet interessant. Enkel een NX300h Base met FWD kon en dat was dan al met een stevige opleg uit eigen zak. Voor hem moest het al minstens een AWD zijn dus de NX viel af. Hij heeft dan gekozen voor een GLC350e. Een pak duurder dan de NX, zelfs een NX in de hoogste uitvoeringscategorie is nog redelijk wat goedkoper maar die GLC is fiscaal interessanter en dus goedkoper voor de werkgever (althans op papier).

          Comment








          • Meer pics: [info.xcar.com.cn]

            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door C'Mon Bekijk Berichten

              Helaas niet. Op mijn vader zijn werk kunnen er sinds kort benzines geleast worden. Hij is gaan kijken voor deze NX want hij was echt wel gewonnen voor het love it or hate it design maar jammer genoeg was het echt niet interessant. Enkel een NX300h Base met FWD kon en dat was dan al met een stevige opleg uit eigen zak. Voor hem moest het al minstens een AWD zijn dus de NX viel af. Hij heeft dan gekozen voor een GLC350e. Een pak duurder dan de NX, zelfs een NX in de hoogste uitvoeringscategorie is nog redelijk wat goedkoper maar die GLC is fiscaal interessanter en dus goedkoper voor de werkgever (althans op papier).
              En weet je hoe dit komt? Restwaarde? Verbruik? Onderhoud? Lijkt me interessant om te weten.. Ik vind deze wel mooi!

              Edit:
              Op directlease.be (zelfde voorwaarden);
              NX business edition (AWD): 726 eur,
              GLC 360e; 854 eur
              Last edited by CaliforniaDream; 27/04/2017, 15:18.
              Classic cars on demand

              www.facebook.com/CaliforniaDream.be
              www.californiadream.be

              - It's time to make your dream come true -

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door CaliforniaDream Bekijk Berichten
                En weet je hoe dit komt? Restwaarde? Verbruik? Onderhoud? Lijkt me interessant om te weten.. Ik vind deze wel mooi!

                Edit:
                Op directlease.be (zelfde voorwaarden);
                NX business edition (AWD): 726 eur,
                GLC 360e; 854 eur
                Neen helaas geen inzicht in die parameters. Het verbruik en de CO2 van de GLC is op papier veel lager dan de NX dus dat zal zeker al een verschil geven in de simulatie. Verder geeft Mercedes ook 22% korting aan het bedrijf waar mijn vader voor werkt en waarschijnlijk scoort Mercedes ook iets beter in restwaarde dan Lexus.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
                  Je ziet ze spijtig genoeg nog erg weinig. Past waarschijnlijk niet in de meeste car policy's
                  Hier zou ik dat mss nog erdoor krijgen, maar hangt vooral van de prijs af.
                  Als ik ga configureren op hun website, zal dat de volgende keer wel lukken.

                  Echter zijn er maar enorm weinig keuzemogelijkheden bij de opties en vraag ik me af dat dit in de garage anders geconfigureerd wordt met zeer veel opties, of dat hetgene is dat Lexus maar te bieden heeft? Ik kan er zelfs geen lederen zetels op kiezen, lees niets van ACC, parkpilot, view 360°, city safety,...

                  Voor de rest vind ik dit wel een zeer mooie wagen.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door C'Mon Bekijk Berichten

                    Helaas niet. Op mijn vader zijn werk kunnen er sinds kort benzines geleast worden. Hij is gaan kijken voor deze NX want hij was echt wel gewonnen voor het love it or hate it design maar jammer genoeg was het echt niet interessant. Enkel een NX300h Base met FWD kon en dat was dan al met een stevige opleg uit eigen zak. Voor hem moest het al minstens een AWD zijn dus de NX viel af. Hij heeft dan gekozen voor een GLC350e. Een pak duurder dan de NX, zelfs een NX in de hoogste uitvoeringscategorie is nog redelijk wat goedkoper maar die GLC is fiscaal interessanter en dus goedkoper voor de werkgever (althans op papier).
                    Is die GLC geen plug-in en de NX een gewone hybride? Want daar zit naar fiscaliteit wel nog een groot verschil.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

                      Echter zijn er maar enorm weinig keuzemogelijkheden bij de opties en vraag ik me af dat dit in de garage anders geconfigureerd wordt met zeer veel opties, of dat hetgene is dat Lexus maar te bieden heeft? Ik kan er zelfs geen lederen zetels op kiezen, lees niets van ACC, parkpilot, view 360°, city safety,...
                      Lexus (en andere Japanse merken) hebben gewoon een andere optiepolitiek dan de Duitsers. Hier kies je het uitrustingsniveau via de Lines (business, executive, dynamic, f-sport, privilege) , al die dingen je je opnoemt zijn beschikbaar, alleen meestal niet als individuele optie
                      MY 2011 Lexus IS250 Aut.

                      Comment


                      • Ah zo. Binnen 3 jaar dan mss toch es bij Lexus binnen wandelen. Ben er echt nieuwsgierig naar en dit modelleke kan me wel smaken. Alez, als ik naar hybride mag gaan en niet moet blijven dieselen.

                        Comment


                        • Ik vrees dat Lexus met de NX zichzelf een beetje buiten spel gezet. Voor velen valt hun onrustig extern design gewoonweg niet in de smaak, alhoewel ik het interieur niet zo mis vind. Elk voorstel van hem toch even uitgebreider te gaan uitproberen botst bij mijn Madam tegen een radicaal "niet"...
                          Last edited by guyugy; 19/06/2017, 18:24.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                            Ik vrees dat Lexus met de NX zichzelf een beetje buiten spel gezet. Voor velen valt hun onrustig extern design gewoonweg niet in de smaak, alhoewel ik het interieur niet zo mis vind. Elk voorstel van hem toch even uitgebreider te gaan uitproberen botst bij mijn Madam tegen een radicaal "niet"...
                            Ja, het design werkt nogal polariserend. Dat geldt voor het volledige Lexus gamma, trouwens. Het schrikt een aantal mensen af, maar het heeft wel tot gevolg dat Lexus sindsdien meer nieuwe klanten heeft aangetrokken die voordien Lexus totaal niet overwogen hadden. De NX is trouwens veruit de bestseller. Beter een design met een bepaalde persoonlijkheid dat voor- en tegenstanders heeft, dan een saaie grijze muis.
                            Eén ding kan je de Lexus designers niet verwijten: dat ze geen lef hebben

                            Comment


                            • Kan optisch bedrog zijn door het design maar mijn valt altijd op hoe 'smal' de NX is. Als F-Sport en met 19" gaat het wel maar de meerderheid die je ziet rijden zijn Business versies op 17"
                              2.0 JTDm

                              Comment


                              • Dat buitenspel zetten heeft wss ook wel te maken met herverkoopwaarde. Een japanner verliest in het algemeen sneller waarde als een duitser en daar knelt het schoentje bij de leasemarkt. En laat dat net de grootste markt in ons land zijn.

                                Maar ga er toch ooit eens naar zien. Tegen die tijd is er wss alweer ne deftige update van.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                                  Dat buitenspel zetten heeft wss ook wel te maken met herverkoopwaarde. Een japanner verliest in het algemeen sneller waarde als een duitser
                                  Denk dat je hier de bal wel misslaat. Weinig merken kunnen tippen aan Lexus op dat vlak. zie maar eens naar de 2dehands prijzen. Aanbod is om te beginnen al een pak lager.

                                  Het is gewoon in de lease nog niet doorgedrongen omdat veel car policies ook anno 2017 totaal onbegrijpelijk nog steeds enkel diesel voorschrijven
                                  MY 2011 Lexus IS250 Aut.

                                  Comment


                                  • In de lease nog niet doorgedrongen?
                                    Daar zitten beursgenoteerde maatschappijen bij die enorm geld moeten binnen rijven om hun aandeelhouders tevreden te houden. En gij denkt dat ze dan een topmodel aan de kant laten liggen 'omdat het nog niet doorgedrongen is'? Daar zitten dagelijks 10-tallen mensen te zoeken naar elke goede opportuniteit. En als die Lexus hun geen windeieren legt, dan staat die rap in de policy's. Maar vermits die daar niet instaat, kunt ge er vanuit gaan dat hun studies uitwijzen dat het voor hun niet winstgevend is.

                                    In hoofdzaak vermoed ik wel dat het hybrideverhaal er nog voor iets tussen zit. Het is niet altijd goedkoper dan een diesel waardoor de leasemarkt vooral blijft dieselen.

                                    Comment


                                    • Je doet het nu uitschijnen alsof leasemaatschappijen kort op de bal spelen. Niets is minder waar. Ze gebruiken modelletjes over verwachte restwaarde en kortingen bij constructeurs. Dus vooral afwachten en zien of hun modellen blijven kloppen. Indien ja, rinse and repeat. Indien niet, dan pas aanpassen maar niet eerder en vooral niet pro actief.
                                      MY 2011 Lexus IS250 Aut.

                                      Comment


                                      • Op gebied van VAA kan Lexus nochtans objectief verifieerbare cijfers voorleggen die in veel gevallen beter zijn dan de (Duitse) diesels. Maar Lexus zwaait (al dan niet bewust, dat kan ik niet inschatten) in tegenstelling tot de Duitsers niet met hoge kortingen voor de leasemarkt. Denk dat je het daar moet zoeken.

                                        Maar mijn punt is dat voor wie niet moet kijken naar lijstjes die een fleet manager voor hem opstelt,bijvoorbeeld een bedrijfsleider van een vennootschap die vrij van car policies kan shoppen, wel eens beter af kan zijn met een Lexus.
                                        MY 2011 Lexus IS250 Aut.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
                                          Je doet het nu uitschijnen alsof leasemaatschappijen kort op de bal spelen. Niets is minder waar. Ze gebruiken modelletjes over verwachte restwaarde en kortingen bij constructeurs. Dus vooral afwachten en zien of hun modellen blijven kloppen. Indien ja, rinse and repeat. Indien niet, dan pas aanpassen maar niet eerder en vooral niet pro actief.
                                          Tis zoals ik zei, die zitten daar kort op en volgen dagelijks de evoluties op. Geloof maar dat Lexus ook hun scherm passeert, maar dat ze zich niet interessant genoeg positioneren om in de leasemarkt binnen te dringen.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X