Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lexus NX

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
    Op gebied van VAA kan Lexus nochtans objectief verifieerbare cijfers voorleggen die in veel gevallen beter zijn dan de (Duitse) diesels. Maar Lexus zwaait (al dan niet bewust, dat kan ik niet inschatten) in tegenstelling tot de Duitsers niet met hoge kortingen voor de leasemarkt. Denk dat je het daar moet zoeken.

Maar mijn punt is dat voor wie niet moet kijken naar lijstjes die een fleet manager voor hem opstelt,bijvoorbeeld een bedrijfsleider van een vennootschap die vrij van car policies kan shoppen, wel eens beter af kan zijn met een Lexus.
    Ik moest voorheen wel zien met wat ik deed, maar heb een jaar zitten vechten om van die Citroëns zitten af te geraken, wat uiteindelijk ook is gelukt en mijn collega's mij eeuwig dankbaar voor zijn. Nu krijgen we gewoon een budget en mogen we vrij kiezen binnen dat budget en afhankelijk van uw kms of het diesel of naft moet zijn. Ik doe 40 à 60000km/jaar en moet dieselen. Collega doet 25000km/jaar en moest ne naft kiezen. Maar als ge nu ziet dat ik aan 5,8L diesel zit en hij aan 8L benzine, dan weet ik niet wat aan het einde van de rit het voordeligste is geweest.

Dan komen we op het hybrideverhaal. Mijne maat heeft van zijn werk een Toyota Auris hybride. Car Policy is sowiso toyota EN hybride (zij zijn een onderdeel van Toyota, vandaar). Lexus zit er niet in voor hun. Max ne RAV4 als ge al een hogere functie hebt. Maar hij zit aan 5 liter naft met die hybride en ik aan 5,8L diesel. Aan het einde van de rit gaat die hybride nog wel wat goedkoper zijn als ge alle factoren in acht neemt, maar uiteindelijk nen Hybride verkopen met 240000km tegenover een diesel met die km stand, zal nog wel een verschil geven. De volksmond gaat er nog steeds vanuit dat die batterijen na een tijdje de geest geven en gigantisch duur zijn om te vervangen.

Maar we zullen zien in de toekomst. Ik ben fan van dit model.
    Last edited by ; 11/08/2018, 10:47.

Comment

• Ben eens benieuwd wanneer ze eens een nieuw model gaan lanceren hiervan, want begint ondertussen wat gedateerd te geraken

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
        Ben eens benieuwd wanneer ze eens een nieuw model gaan lanceren hiervan, want begint ondertussen wat gedateerd te geraken
        Vind je hem al gedateerd? De NX is als nieuw model gelanceerd in 2014 als modeljaar '15 en is op het voorbije autosalon van januari dit jaar met een facelift gepresenteerd. Maar toegegeven: je moet een vergrootglas gebruiken om de facelift te herkennen Blijft in ieder geval op dit moment nog het 'volumemodel' van Lexus, tot de komst van de kleinere UX begin volgend jaar, die dan de fakkel van bestseller zal overnemen.
        Op een nieuw model is het dus nog eventjes wachten: net zoals bij de meeste automerken is de normale cyclus van een model bij Lexus is ong. 7 jaar.

Comment

• Tja, in 2020 moet mijne nieuwe er zijn, maar hopelijk hebben ze tegen dan toch een nieuw model Denk wel dat hij wat pover in het budget past, maar ik ga niet voor minder opties dan ik nu op de Tiguan heb, en op het eerste zicht voldoet dit model er niet aan (geen volledig digitaal dashboard, 360° view, ...). Formaat zal hetzelfde zijn, dus die toekomstige UX zal dan zeker en vast te klein zijn.

Zal allemaal wat van de evolutie afhangen van dit model en de prijs of hij in het budget past. Maar vrees er een beetje voor. Vooral dat in het budget passen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
            Tja, in 2020 moet mijne nieuwe er zijn, maar hopelijk hebben ze tegen dan toch een nieuw model Denk wel dat hij wat pover in het budget past, maar ik ga niet voor minder opties dan ik nu op de Tiguan heb, en op het eerste zicht voldoet dit model er niet aan (geen volledig digitaal dashboard, 360° view, ...). Formaat zal hetzelfde zijn, dus die toekomstige UX zal dan zeker en vast te klein zijn.

Zal allemaal wat van de evolutie afhangen van dit model en de prijs of hij in het budget past. Maar vrees er een beetje voor. Vooral dat in het budget passen

Lexus NX prijzen zitten in lijn met Audi Q5, BMW X3 en MB GLC. Dus Tiguan is niet vergelijkbaar. Als alternatief in dezelfde 'stal' zal je in 2020 dan eerder naar de RAV4 hybride moeten kijken om te kunnen vergelijken

Comment

• onrustig design, je moet er voor zijn... wel herkenbaar in het verkeer met die rooster
              ik moet hem niet tonen aan madam, ze begint meteen met negatieve commentaren !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk Berichten

Lexus NX prijzen zitten in lijn met Audi Q5, BMW X3 en MB GLC. Dus Tiguan is niet vergelijkbaar. Als alternatief in dezelfde 'stal' zal je in 2020 dan eerder naar de RAV4 hybride moeten kijken om te kunnen vergelijken
                Dan zou ik al eerder de GLC kiezen

Dan wordt het zeker al geen Lexus. Een RAV4 gaat het ook sowizo niet worden. Te kleine koffer en de hybride versie heeft nog een kleinere koffer. Maar vermoed dat die NX sowizo ook mss wel wat te kleine koffer ginghebben.

Ne collega van mij was naar de RAV4 gaan zien. Eerst de diesel en was al twijfelen, maar toen hij de koffer van de hybride zag, is hij snel naar de Nissan dealer terug gegaan en een X-Trail besteld.

Comment

Working...
                X