Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Renault Master

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Renault Master

    Onlangs heeft Renault de nieuwe generatie van de Trafic gepresenteerd, en nu is het tijd voor grote broer Master om zijn publieksdebuut te maken.

    Het belangrijkste nieuws vinden we onder de motorkap. Hier legt Renault nieuwe dieselmotoren die in vermogen variëren van 110 tot 165 pk. Alle uitvoeringen persen hun vermogen uit een 2.3 dCi dieselmotor.
    De 110- en 125 pk-versies zijn de meest voordelige exemplaren, de 135 en 165 pk sterke uitvoeringen zijn uitgerust met nieuwe twinturbo-technologie. Die laatste versie biedt 15 pk en 10 Nm meer dan de huidige sterkste variant van de motor, terwijl er per 100 km 1,5 liter diesel wordt bespaard. Het totaalverbruik komt uit op 6,9 l/100 km voor de L2H2-uitvoering.
    Er valt trouwens behoorlijk wat te kiezen als het op uitvoeringen aankomt. De nieuwe Master is leverbaar in 4 lengtes, 3 hoogtes, met voor- en achterwielaandrijving en kent carrosserievarianten als de bestel-, combi-, chassis- en platform cabine. Nieuw zijn de L4H2 en L4H3, beide lange versies met een grotere breedte tussen de wielkasten.
    Een hele rits veiligheidssystemen is natuurlijk van de partij om de Master lekker veilig te maken. Trailer Swing Control voorkomt het scharen van de aanhanger en ook Hill Start Assist en Extended Grip vinden hun weg naar de nieuwe besteller. Optioneel is de Wide View- binnenspiegel. De nieuwe Master is in juni te bestellen en staat dit najaar bij de dealers. Prijzen worden in een later stadium bekendgemaakt.

    Bron: Autoweek





    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

  • #2




    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • #3


      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

      Comment


      • #4




        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

        Comment


        • #5




          Bron:
          [vans.honestjohn.co.uk]
          [www.autoevolution.com]
          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

          Comment


          • #6
            H3 blijft er maar wat geknutseld uitzien...

            Hopelijk rijdt de 2.3 al wat fijner dan in de huidige generatie...
            De L4 is wel een leuke extra, al zal dat geen pretje zijn in de stad
            Bovendien zal het een huzarenstukje worden die niet te overladen. Steek daar rekken in en je zit al aan 3.5ton.

            Vraag me wel af waarom ze achtertractie aanbieden en wat dit zal doen met de laaddrempel.
            Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
            Motoren & Tjeurisme

            Comment


            • #7
              Gereden: nieuwe Renault Master

              Tegelijk met de nieuwe Trafic en Vivaro introduceren Renault en Opel een opgefriste reeks motoren voor de Movano en Master. Renault monteert deze als enige achter een nieuw ontworpen neus. De Master was als Twin Turbo met 165 pk beschikbaar voor een eerste rij-indruk.


              De Master is alweer vier jaar in zijn huidige vorm leverbaar. De bestelwagen die Renault samen met Nissan en Opel in Frankrijk bouwt, draagt flink bij aan het succes dat Renault in Europa heeft; het merk is in ons werelddeel al zestien jaar achtereen het grootste bestelautomerk. Een positie waarvan de in Nederland populairste merken Volkswagen en Mercedes-Benz alleen maar kunnen dromen. Renault is bij ons de nummer 3.
              De eerder toegepaste 2,3-liter viercilinder is voortaan in vier vermogensvarianten leverbaar: als dCi 110 (285 Nm) en dCi 125 (310 Nm) met een enkele turbo en als dCi 135 (340 Nm) en dCi 165 (360 Nm) met twee turbo’s. De aanpassingen aan het blok zijn groot van aantal - er werden maar liefst 212 onderdelen vernieuwd. Nieuw is onder meer de verhoogde inspuitdruk, die de dieselbrandstof voortaan met 2.000 bar de verbrandingskamers injaagt. Daarnaast zijn de warmtehuishouding en geluidsreductie verbeterd. De belangrijkste innovatie is de toepassing van een tweede turbocompressor. De eerste is voortaan een kleine turbo, die bij lage toerentallen voor de geforceerde cilindervulling zorgt, waarna de grote turbo het blaaswerk bij hogere toerentallen overneemt. Behalve meer trekkracht leveren de turbo’s volgens de fabrikant een lager verbruik op; de versie met 165 pk zou met 1,5 l/100 km de grootste verbetering realiseren (in vergelijk met de oude dCi 150, die alleen als Quickshift-automaat leverbaar blijft).

              Fluitconcert
              Een vlotte rit met de nieuwe Master dCi 165 Twin Turbo wijst in de eerste plaats uit dat deze bestelauto bepaald geen geheim maakt van zijn dubbel geblazen dieselmotor: het tweetraps blaasorkest brengt een indrukwekkend fluitconcert ten gehore - alsof je met een Renault 5 Turbo van begin jaren tachtig over een rallyproef boendert! Het hitsige gefluit en gesis is om deze (nostalgische) reden voor ‘technische oren’ wel vermakelijk om naar te luisteren. Het past ergens ook wel bij het gretige karakter van het blok, dat de grote besteller volgens fabrieksopgave in 12,0 seconden van 0 naar 100 km/h weet te sleuren. Werkelijk irriteren doen motor- en turbogeluid gelukkig niet, zodat ook bestuurders die geen warme herinneringen aan Renaults autosportverleden koesteren (fluitend) van de toegenomen kracht en souplesse kunnen genieten. De nieuwe motoren hebben geen invloed op de verdere specificaties van de Master. Ander technisch nieuws is er wel, in de vorm van een nieuwe generatie ESP met aanvullende veiligheidssystemen. Voorbeelden zijn Extended Grip (anti-slipregeling voor de aangedreven wielen, handig op modderige bouwterreinen), Hill Start Assist, Trailer Swing Control en - overgenomen van de Trafic - de Wide View spiegel in de zonneklep aan passagierszijde die een stuk dode hoek elimineert.

              Bron: Autoweek
              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

              Comment


              • #8
                Facelift.

                Master

                De Master werd in 2010 aan zijn huidige generatie geholpen en ging in 2014 onder het mes. Nu voert Renault wederom een facelift door op zijn bus, maar wel een ingrijpende. De besteller krijgt niet alleen een volledig nieuwe neus, een front waarmee de Master beter bij de rest van de Renault-familie past, maar ook een volledig nieuw interieur. Wat valt op? Chroomkleurige afwerking bij de nieuwe ventilatieroosters, een nieuw stuurwiel, een vernieuwd instrumentarium (met 5-inch display), een in het dashboard verwerkt scherm voor het navigatiesysteem én nieuwe opbergmogelijkheden.

                Daarbij komt te auto te beschikken over nieuwe veiligheidssystemen als Rear View Assist en Side Wind Assist. Ook zijn zaken als een dodehoekassistent nieuw. Nieuws op technisch vlak? Zeker. Renault zegt een vernieuwde reeks 2,3-liter grote dieselmotoren klaar te hebben staan die tot 180 pk en 400 Nm leveren. De motoren moeten tot 1 l/100 km zuiniger zijn. Details volgen. Daarnaast zet Renault weer een volledig elektrische variant op de bestellijst. Die Master Z.E. heeft een 76 pk sterke elektromotor waarmee tot zo'n 120 kilometer elektrisch gereden kan worden. Z'n topsnelheid ligt op 100 km/h. De elektromotor is gelijk aan het exemplaar dat al in de Master Z.E. van voor de facelift lag en ook het accupakket heeft met 33 kWh een onveranderde capaciteit.








                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                Comment


                • #9




                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                  Comment


                  • #10
                    in een zoe een batterijpakket van 41kw,en vermoedelijk 60 kw in de toekomst,en in een master 33kw?

                    Comment

                    Working...
                    X