Onlangs heeft Renault de nieuwe generatie van de Trafic gepresenteerd, en nu is het tijd voor grote broer Master om zijn publieksdebuut te maken.
Het belangrijkste nieuws vinden we onder de motorkap. Hier legt Renault nieuwe dieselmotoren die in vermogen variëren van 110 tot 165 pk. Alle uitvoeringen persen hun vermogen uit een 2.3 dCi dieselmotor.
De 110- en 125 pk-versies zijn de meest voordelige exemplaren, de 135 en 165 pk sterke uitvoeringen zijn uitgerust met nieuwe twinturbo-technologie. Die laatste versie biedt 15 pk en 10 Nm meer dan de huidige sterkste variant van de motor, terwijl er per 100 km 1,5 liter diesel wordt bespaard. Het totaalverbruik komt uit op 6,9 l/100 km voor de L2H2-uitvoering.
Er valt trouwens behoorlijk wat te kiezen als het op uitvoeringen aankomt. De nieuwe Master is leverbaar in 4 lengtes, 3 hoogtes, met voor- en achterwielaandrijving en kent carrosserievarianten als de bestel-, combi-, chassis- en platform cabine. Nieuw zijn de L4H2 en L4H3, beide lange versies met een grotere breedte tussen de wielkasten.
Een hele rits veiligheidssystemen is natuurlijk van de partij om de Master lekker veilig te maken. Trailer Swing Control voorkomt het scharen van de aanhanger en ook Hill Start Assist en Extended Grip vinden hun weg naar de nieuwe besteller. Optioneel is de Wide View- binnenspiegel. De nieuwe Master is in juni te bestellen en staat dit najaar bij de dealers. Prijzen worden in een later stadium bekendgemaakt.
Bron: Autoweek
Het belangrijkste nieuws vinden we onder de motorkap. Hier legt Renault nieuwe dieselmotoren die in vermogen variëren van 110 tot 165 pk. Alle uitvoeringen persen hun vermogen uit een 2.3 dCi dieselmotor.
De 110- en 125 pk-versies zijn de meest voordelige exemplaren, de 135 en 165 pk sterke uitvoeringen zijn uitgerust met nieuwe twinturbo-technologie. Die laatste versie biedt 15 pk en 10 Nm meer dan de huidige sterkste variant van de motor, terwijl er per 100 km 1,5 liter diesel wordt bespaard. Het totaalverbruik komt uit op 6,9 l/100 km voor de L2H2-uitvoering.
Er valt trouwens behoorlijk wat te kiezen als het op uitvoeringen aankomt. De nieuwe Master is leverbaar in 4 lengtes, 3 hoogtes, met voor- en achterwielaandrijving en kent carrosserievarianten als de bestel-, combi-, chassis- en platform cabine. Nieuw zijn de L4H2 en L4H3, beide lange versies met een grotere breedte tussen de wielkasten.
Een hele rits veiligheidssystemen is natuurlijk van de partij om de Master lekker veilig te maken. Trailer Swing Control voorkomt het scharen van de aanhanger en ook Hill Start Assist en Extended Grip vinden hun weg naar de nieuwe besteller. Optioneel is de Wide View- binnenspiegel. De nieuwe Master is in juni te bestellen en staat dit najaar bij de dealers. Prijzen worden in een later stadium bekendgemaakt.
Bron: Autoweek
Comment