Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Tja, concurrentie zit op vergelijkbare prijzen maar dan rijdt ge wel rond met een zescilinder. Denk dat een dikke diesel nog altijd beter EN zuiniger zal rijden. Alleen fiscaal niet voordeliger.
Tja, concurrentie zit op vergelijkbare prijzen maar dan rijdt ge wel rond met een zescilinder. Denk dat een dikke diesel nog altijd beter EN zuiniger zal rijden. Alleen fiscaal niet voordeliger.
Klopt. Maar ook in dieselversie behoord hij niet bij de goedkoopste. Ook hier krijg je dan voor ongeveer hetzelfde geld een zescilinder uitvoering. Komt er ook nog bij dat we weeral voor de restwaarde moeten vrezen.
Geen probleem, nog tijd genoeg (alhoewel er lange wachttijden zijn voor een T8 geloof ik) om alles op een rijtje te zetten.
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Bovenstaande instelmogelijkheden zijn al jaren voorzien bij die andere merken. Kan bij BMW bvb nog uitgebreid worden met elektrisch verstelbare hooofdsteunen (in hoogte of voor/achter) anti-indommelflappen, bovenste rug/schouder instelling (voor mensen met een bolle rug bvb).
Toch zaken die ze nooit eerder bij Volvo hebben gehad volgens mij.
Feit blijft natuurlijk dat je om 30 km/dag zulke zetels absoluut niet nodig hebt of je moest rugpatiënt zijn.
Feit blijft dat deze zetels zonder de extra instelmogelijkheden (alleen zijwangen en verlengde zit zijn vermeld in link als extra tov vroeger) al tot de beste van de markt behoorden.
En dat het uithoudingsvermogen in een zetel niet daarvan afhankelijk is.
Ik ken zetels die langs alle kanten verstelbaar zijn, maar waarvan de BASISVORM van rugleuning en zitting ergonomisch niet 100% is, waardoor je er na 100 km toch last van hebt, wat je ook doet aan alle knoppekes.
Als extra comfortitem zijn die extra instelmogelijkheden dus interessant, maar om een zetel te beoordelen naar z'n basiskwaliteit, niet.
En inderdaad, ik zit minstens anderhalf uur per dag in de auto, dan telt dat door. Om korte ritjes van 10 min te doen heb je misschien meer nut aan de extra comfortitems. Mij interesseert vooral de basiskwaliteit van zitting en rugleuning en dat kan je bij geen enkel merk veranderen met een knopje. De vorm van het schuim, de verschillende dichtheidsgraden van de vulling, de ondersteuning van de vulling, .... dragen hier allemaal toe bij.
Feit blijft dat deze zetels zonder de extra instelmogelijkheden (alleen zijwangen en verlengde zit zijn vermeld in link als extra tov vroeger) al tot de beste van de markt behoorden.
En dat het uithoudingsvermogen in een zetel niet daarvan afhankelijk is.
Ik ken zetels die langs alle kanten verstelbaar zijn, maar waarvan de BASISVORM van rugleuning en zitting ergonomisch niet 100% is, waardoor je er na 100 km toch last van hebt, wat je ook doet aan alle knoppekes.
Als extra comfortitem zijn die extra instelmogelijkheden dus interessant, maar om een zetel te beoordelen naar z'n basiskwaliteit, niet.
En inderdaad, ik zit minstens anderhalf uur per dag in de auto, dan telt dat door. Om korte ritjes van 10 min te doen heb je misschien meer nut aan de extra comfortitems. Mij interesseert vooral de basiskwaliteit van zitting en rugleuning en dat kan je bij geen enkel merk veranderen met een knopje. De vorm van het schuim, de verschillende dichtheidsgraden van de vulling, de ondersteuning van de vulling, .... dragen hier allemaal toe bij.
Daarmee dat ik ook schreef in http://www.autoforum.be/showthread.p...=1#post5576768 "Voor een goede zetel komen er zoveel meer factoren bij kijken. Aan geometrie alleen heb je niet voldoende." Hard/zachtheid van het schuim, kwaliteit van het leder, enz...maken inderdaad een zetel slecht of minder goed zittend of juist goed/uitstekend aanvoelend.
Ik zit in ieder geval niet lekker in al wat sportzetels zijn ongeacht het merk.
Als je dus al die instelmogelijkheden niet aanbied op een bepaalde zetel ga je toch toch een beperking krijgen naar comfort toe.
Dat Volvo met deze XC90 daar nu toch werk van gemaakt heeft (eindelijk zou ik zeggen) kan ik enkel maar toejuichen, want nu zaten die zetels wel lekker, ondanks dat we er nog niet mee hebben kunnen rijden.
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Cool! Ik ben uitgenodigd op een event in Hasselt, de 29e mei. Dan wordt deze voorgesteld en komen alle dealers van Limburg samen, dacht ik.
Ik ben heel benieuwd..
Vandaag zat er een uitnodiging in de brievenbus voor het kennismakingsweekend van een XC90 op 30 & 31 mei. Als we de kans hebben gaan we toch eens kijken. Het is alweer van het salon in Parijs geleden dat we hem nog in het echt gezien hebben en toen was het vrouwtje er niet bij.
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Ja, ik ga ook eens kijken hoe dit er in realiteit uit ziet. Eerder omdat het misschien al een idee geeft van wat de V70/S80-opvolger kan worden, want SUV is mijn ding niet... ;-)
Zou hij nu inmiddels (eindelijk) bij de dealers terug te vinden moeten zijn? Vanmorgen gepasseerd aan onze garage maar nog altijd geen XC90 te zien. Ik ben inmiddels echt wel benieuwd geworden om hem eens in het echt te kunnen bewonderen; al vind ik eerlijk gezegd ook dat Volvo te vroeg met een te grote campagne voor de nieuwe XC90 is begonnen... Mensen zijn hem bij wijze van spreken al bijna "moegehoord" en hij staat nog niet eens in de showrooms .
BMW F10 535d
Je moet nooit sneller rijden dan je engelbewaarder kan vliegen.
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Interessant; geldt dat dan voor alle Volvo-concessiehouders of zitten daar verschillen tussen, vb. naar grootte van de garage, om te bepalen wie het nieuwe model "als eerste" krijgt?
BMW F10 535d
Je moet nooit sneller rijden dan je engelbewaarder kan vliegen.
Ik kwam dinsdag een volle oplegger XC90's tegen op de E17. Knappe SUV.
.
Inderdaad, na een RRS, zeker op de tweede plaats. 😍
Sent from somewhere, using Tapatalk.
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment