Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volvo XC90 2015

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door teizman Bekijk Berichten
    @toere: het is me wat ..... die homejackings! Stond die XC90 buiten misschien?
    (ben ook van Gullegem.... dicht bij afrit dus redelijk in de hot-zone

teizman
    Stond inderdaad buiten, ze hebben geen garage.
    In de Heulestraat op 50m van oprit R8.
    Ik woon 100 ervoor links die wijk in :cool:

Comment

• 100 meter dus :p

Comment

• Zo, vandaag de auto gaan ophalen. Ik was vergeten hoe groot hij eigenlijk is. Na een deskundige rondleiding en uitleg van de verkoper kon ik eindelijk de baan op. Mijn vrees over de D4 met 190pk was onterecht, wat rijdt die vlot en goed. Ok, het is absoluut geen racewagen maar hij komt toch goed uit de voeten. En dat interieur, ja wadde. Het is wel even zoeken in het begin, zeker met het iPad achtige scherm. Maar éénmaal je het door hebt, super praktisch. Ik heb de adaptive cruise controle ook getest en het is toch een gewaarwording, zo zonder stuur in de handen en voet op de remmen op de snelweg rijden. Je hebt toch nogal snel de handeling om zelf bij te sturen of te remmen. Maar als je het systeem gewoon zijn werk laat doen, rij je dus gewoon mee met het verkeer. Binnen één rijvak weliswaar (automatisch veranderen van rijvak is voor de volgende versie). Hij 8 traps automaat doet goed zijn werk mits een klein turbo gat maar dat is te verwaarlozen. Zetels zitten subliem, de koffer is een balzaal en handig, kortom, ik ben een gelukkig man.

unnamed (1).jpgunnamed.jpg

Comment

• Met die auto zou ik ook een gelukkig man zijn

Proficiat!

Verstuurd vanaf mijn LG-D802 met Tapatalk

Comment

• Proficiat met je prachtaankoop ! En bedankt voor de foto. Is het de momentum uitvoering ? Heel veel plezier ermee !
            Last edited by trimitie; 15/10/2015, 21:44.
            NU: XC60 D3 163pk R-design fwd Geartonic 2010

XC90 2.4 D 225pk 2006
            S40 2.0D 136pk 2004
            S40 1.8i 1996

Comment

• Die zetels zien er comfortabel uit! Proficiat met de aankoop!
              2016 Skoda Superb Combi 1.6TDI - 120pk - DSG
              2015 Skoda Octavia Combi 1.6TDI - 105pk
              2014 Volkswagen GOLF 7 1.6TDI - 105pk

2007 BMW E91 318d - 122pk

Bekijk
              dit eens als je wil : (Opmerkingen, tips, ... zijn steeds welkom!!)
              http://www.flickr.com/photos/106296179@N03/

Comment

• hallo,

ik zou mij ook een XC90 willen aanschaffen en twijfel tussen de 225pk diesel en de 254pk benzine. persoonlijk vind ik die 225 pk toch wat aan de lichte kant voor dat wagengewicht of heb ik dat verkeerd voor?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Error02 Bekijk Berichten
                  hallo,

ik zou mij ook een XC90 willen aanschaffen en twijfel tussen de 225pk diesel en de 254pk benzine. persoonlijk vind ik die 225 pk toch wat aan de lichte kant voor dat wagengewicht of heb ik dat verkeerd voor?
                  met de benzine ga je van pomp tot pomp rijden vrees ik

XC90 2.4 D 225pk 2006
                  S40 2.0D 136pk 2004
                  S40 1.8i 1996

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Error02 Bekijk Berichten
                    hallo,

ik ken je voorgeschiedenis niet, maar bereken eens de verhouding gewicht/pk en gewicht/koppel van je vorige wagens. Vergelijk dat met de volvo en vraag je dan eens af of je in het verleden problemen had om met het verkeer mee te gaan. Reken dan ook nog vooruitgang qua versnellingsbakken, enz ..
                    Onze referentiekaders veranderen misschien wel (onterecht) snel ..

Comment

• Daarstraks pas geleverde R-design zien staan bij dealer !!

image.jpg

image.jpg

XC90 2.4 D 225pk 2006
                      S40 2.0D 136pk 2004
                      S40 1.8i 1996

Comment

• Ligt miss aan de hoek dat de foto getrokken werd maar de voorspoiler is me een beetje teveel Darth Vader.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                          Ligt miss aan de hoek dat de foto getrokken werd maar de voorspoiler is me een beetje teveel Darth Vader.
                          Haha idd, was me nog nie opgevallen

XC90 2.4 D 225pk 2006
                          S40 2.0D 136pk 2004
                          S40 1.8i 1996

Comment

• Knappe uitvoering, zeker in dat Osmium Grijs!
                            Volvo V60 D3 R-design

Comment

• @ Thompy: hoe bevalt de wagen na een 2 tal weken?

Comment

• De auto bevalt me uitstekend. Het verbruik staat voorlopig op 6.7L maar blijft dalen. Qua prestaties rijdt hij voor zo'n mastodont en met 190pk echt goed. Het is geen racemachine maar voor mijn normen doet hij het meer dan goed. Ik heb echt niet het gevoel dat ik meer PK's nodig heb en ik kom van een BMW X3 2.0 xDrive, toch al niet van de traagste. Binnenin is het altijd geweldig vertoeven. Het interieur is veruit het mooiste dat ik ooit al gezien heb. De tablet console is zeer handig en werkt zonder vertragingen vlot. Navigatie gaat snel en verkeer info is zeer duidelijk en accuraat. De automaat is zelfs beter dan mijn vorige BMW, dewelke toen al verbluffend was. En de ruimte, man man, dat blijft mij telkens verbazen. Smalle straatjes moet ik toch met wat meer gevoel doorrijden De koffer is gigantisch; Twee weken geleden op weekend geweest. Waar bij de BMW soms wat duw en trek werk nodig was, heb ik bij de Volvo nog een zee aan ruimte over. De zetels zitten ook voortreffelijk. De adaptief cruise controle is echt de max, alsook de Pilot Assistentie. Ik heb geen Led verlichting maar halogeen lampen. Op zich niet echt storend hoewel ik hem met Led verlichting mooier vind. Maar dat kost je al snel wat eurootjes meer. En dat had ik er niet voor over. De connectie met de iPhone werkt perfect waardoor het streamen van muziek ook vlot verloopt. Bellen binnenin de wagen is een plezier. Je hebt zelfs de optie om een groepsgesprek te activeren. Enkel mijn berichten komen niet door maar dat heeft met de compatibiliteit te maken van de telefoon, iPhone 5. Het enige minpuntje is de geluidsinstallatie. Ik heb niet de dure optie genomen maar de standaard versie. Ik heb nog wel niet de afstellingen doorgenomen om de installatie te optimaliseren maar als ik hem te luid zet nu, valt de kwaliteit soms wat tegen (ik luister naar metal ). Misschien kan ik dit nog optimaliseren met de juiste instellingen. De kinderen zijn ook tevreden, tzal wel, die hebben een salon vanachter waarin ze kunnen vertoeven. Een ander minpuntje eventueel is de parking sensors, die gaan wel heel snel af. Soms wat lastig op de snelweg als er een moto langsrijdt. En op de E40 rijden er heel wat moto's in de file . Maar goed, voor zo een grote wagen is het wel ok dat de sensoren optimaal werken Het blijft daarnaast een hele mooie verschijning maar dat is smaak en smaken verschillen. Ik stap alleszins elke morgen met heel veel plezier in mijn wagen en zie de files met minder tegenzin tegemoet komen. Hij rijdt toch voor mij volledig automatisch tot 50 km/h. Af en toe vraagt hij wel bevestiging om bij te sturen. Een klein knikje aan het stuur en hij neemt weer volledig over. Oja, wat een gewaarwording was/ is, is het automatisch bijsturen, ook aan hoge snelheden, in bochten of op een rijstrook. echt heel raar. Je kan dus eigenlijk met je adaptive Cruise controle zonder handen aan hoge snelheden zonder handen en voeten rijden. Is daar wel niet voor gemaakt maar hij doet het wel. Is vooral handig als je even achterom kijkt om je kinderen iets te geven of zo op de snelweg. Hij zal dan voor jou bijsturen en snelheid minderen als er iets zou gebeuren of je wijkt af van je baan. Kortom, de max van een wagen. en ik wil hier ook de garage ACG Gent bedanken. Tot hier toe alleen maar een verademing tegenover de commerciële aanpak van BMW. Ok als eerste review Bjornj?

Comment

• Eindelijk eens een review om "u" tegen te zeggen ! Bedankt daarvoor ! P.s.: extra foto's altijd welkom

XC90 2.4 D 225pk 2006
                                  S40 2.0D 136pk 2004
                                  S40 1.8i 1996

Comment

• Ja hoor thx!
                                    Ik zal eerst mijnen XC 70 enkele jaren "afbeulen".
                                    De 90 staat wel nog steeds heeeeel hoog op mijn lijstje.

Comment

• Ik begin ze mooier en mooier te vinden en nu de T8'en stillaan geleverd gaan beginnen worden gaan we er eindelijk wat meer gaan zien.

Comment

• ja en volgende week eerste echte beelden van de nieuwe S90. ben echt benieuwd om binnen paar jaar alle vernieuwde modellen te zien voortgaand op wat we nu reeds te bewonderen hebben met de XC90

XC90 2.4 D 225pk 2006
                                        S40 2.0D 136pk 2004
                                        S40 1.8i 1996

Comment

• @Trimitie: niks volgende week, morgen om 18.30 live stream onthulling.

borrelnootjes en nen duvel en streamen naar de tv meer moet dat niet zijn :-)

De neus van bvb de xc90 zou grotendeels hetzelfde worden voor de xc60 en xc40.
                                          Beetje audi achterna wat misschien wel te betreuren is.

Ik ben vooral benieuwd welk marktsegment ze ermee willen gaan bestormen.

Comment

Working...
                                          X