Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volvo XC90 2015

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
    Hollandse vriend van me heeft een T8 sinds december. (net op tijd voor lage bijtelling) Verbruik zit ie nu op 9,5L, vind ik nog redelijk voor zo'n grote SUV.
    Als ze hem daar op zouden taxeren (9.5 liter verbruik ) dan kan je dat fiscaal voordeel wel vergeten
    previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
    current : BMW 330D F30

Comment

• Een andere Nederlander slaagt er blijkbaar in om een verbruik te halen van 2,9l/100km tijdens zijn eerste 1000km en in de winterperiode:

Toch wel een zeer laag cijfer en vrij dicht tegen het opgegeven normverbruik.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
        Hollandse vriend van me heeft een T8 sinds december. (net op tijd voor lage bijtelling) Verbruik zit ie nu op 9,5L, vind ik nog redelijk voor zo'n grote SUV.
        Typisch... verwondert me niks. Inderdaad een normaal verbruik voor zo'n grote SUV. Mag dan al een fantastische voiture zijn, als plug-in wordt hij in de eerst plaats gekocht voor de fiscale voordelen.

Comment

• Een zekere J.C. uit V.K. heeft met z'n programma T.G. als eens aangetoond dat een M3 op z'n gemak minder verbruikt dan een Prius op z'n staart getrapt.
          In Nederland zijn ze nu aan de hybrid-hype voorbij, ingezien dat het fiscaal klimaat ietwat absurd is en geplafonneerd had moeten zijn.

Maar wie komt daar after the hype?
          België, badadadoemdoemdoemdoem....
          België... badadadoemdoemdoemdoem....
          BEL - GIE - JE - EUH!

We kunnen het maar gehad hebben.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
            Een zekere J.C. uit V.K. heeft met z'n programma T.G. als eens aangetoond dat een M3 op z'n gemak minder verbruikt dan een Prius op z'n staart getrapt.
            In Nederland zijn ze nu aan de hybrid-hype voorbij, ingezien dat het fiscaal klimaat ietwat absurd is en geplafonneerd had moeten zijn.

Maar wie komt daar after the hype?
            België, badadadoemdoemdoemdoem....
            België... badadadoemdoemdoemdoem....
            BEL - GIE - JE - EUH!

We kunnen het maar gehad hebben.
            Yep... en ik heb geen kristallen bol, maar ik voorspel dat ze de vrijstelling van BIV en verkeersbelasting voor plug-in met minder dan 50 g niet zullen volhouden tot 2020 wegens budgettaire kater. Binnenkort zetten ze hier ook alle plug-ins op gas...

Comment

• Morgen naar de garage en een xc90 bestellen. Al een tijdje aan het uitkijken naar nieuwe wagen en deze vind ik fantastisch. Testrit was super dus de kogel is door de kerk!

Comment

• mensen vreesden omdat er geen zesser in het gamma zit

...nee, das zijn sterke kant

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk Berichten
                  Yep... en ik heb geen kristallen bol, maar ik voorspel dat ze de vrijstelling van BIV en verkeersbelasting voor plug-in met minder dan 50 g niet zullen volhouden tot 2020 wegens budgettaire kater. Binnenkort zetten ze hier ook alle plug-ins op gas...
                  Zelfs een amoebe weet dit, maar onze regering leeft blijkbaar in een intellectueel vacuüm. Net zoals die kilometerheffing, daar komt nederland ook al op terug. Niemand trouwens die mij kan uitleggen waarom het verhogen van de brandstofprijs geen veel efficiënter alternatief is voor zowel groene belasting als 'kilometerheffing' (op het risico op tanken in het buitenland na, maar dat zal maar een beperkt effect zijn, geen enkel systeem is perfect)

Prachtige wagen trouwens die XC90, weer een echte grote volvo, stoer design en prachtige zetels. Jammer dat ik het geld er niet voor heb!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                    En hoe dikwijls hangt die aan de stroom?
                    Gebruikt die de oplaadmogelijkheid?
                    De auto gaat elke avond aan de elektriciteit. Maar buiten korte ritten doet hij ook vaak langere verplaatsingen en dan hebt ge weinig aan uw 40km elektrisch rijden. En op de autosnelweg rijdt hij ook gewoon 130-140 en tja het blijft een grote blokkendoos.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                      mensen vreesden omdat er geen zesser in het gamma zit

...nee, das zijn sterke kant
                      Mensen kijken naar prijs, fiscale lasten en verbruik.
                      Wat een motorisatie daar in ligt, zal 98% van de berijders worst wezen. Loopcultuur en dergelijke hebben de meesten geen boodschap aan, sound wordt tegenwoordig geregeld via een knoppeke...
                      2021 Taycan 4S
                      2021 Lexus UX250h

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
                        Mensen kijken naar prijs, fiscale lasten en verbruik.
                        Wat een motorisatie daar in ligt, zal 98% van de berijders worst wezen. Loopcultuur en dergelijke hebben de meesten geen boodschap aan, sound wordt tegenwoordig geregeld via een knoppeke...
                        Klopt, heb stage gedaan in volvo garage, zo goe als alle recente volvo's die ik heb zien passeren zijn bedrijfswagens (meestal d2 en d3). En daarbij geld het volgende meestal: ik heb dat budget gekregen en het moet zoveel % fiscaal aftrekbaar zijn.

Comment

• Zonet ene gezien zonder xenon.
                          Triestige bedoening dat dit niet standaard op zo'n wagen zit.
                          Last edited by zeramed; 22/01/2016, 18:05.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door volvo940 Bekijk Berichten
                            Zelfs een amoebe weet dit
                            Ah, da's sympathiek. Ik weet dat ik niet altijd even intellectuele praat verkoop, maar dat je mij bijna zo slim vind als een amoebe, dat is wel een compliment. Merci.

Comment

• Waarom? Ik heb er ook ene zonder xenon en vind dat absoluut niet verkeerd. Bovendien, voor een paar xenonlampen ga ik geen duizenden euros meer betalen. Hallo, voor een beetje meer licht, op verlichte snelwegen, voor 6 maanden in het jaar, effe veel geld voor gaan betalen? Eigenlijk ben ik best wel blij dat ik met ene zonder xenon rond rij. Geeft mij toch een iets unieker gevoel dan met de hype mee te gaan. M2s

Comment

• Als ge al 54000euro moet geven mag er al iets standaard zijn hé...dat bedoel ik..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Thompy Bekijk Berichten
                                  Waarom? Ik heb er ook ene zonder xenon en vind dat absoluut niet verkeerd. Bovendien, voor een paar xenonlampen ga ik geen duizenden euros meer betalen. Hallo, voor een beetje meer licht, op verlichte snelwegen, voor 6 maanden in het jaar, effe veel geld voor gaan betalen? Eigenlijk ben ik best wel blij dat ik met ene zonder xenon rond rij. Geeft mij toch een iets unieker gevoel dan met de hype mee te gaan. M2s
                                  je heb gelijk, pas als de standaard verlichting tekort schiet heb je recht van spreken

Comment

• De optionele lichten geven de XC90 wel een veel knappere snuit.

Comment

• een tecno snuit

Comment

• Als ik me niet vergis, zijn er geen Xenons meer te krijgen op de nieuwe XC90... Het is ofwel "oude" halogeen, ofwel "nieuwe" LED-verlichting in "hamer-van-Thor"-vorm . Maar ik vind hem er ook afschuwelijk uitzien zonder de upgrade naar de LED-koplampen, eerlijk gezegd. De LED's hadden standaard mogen of moeten zijn, of dan toch minstens xenonlampen.
                                        BMW F10 535d
                                        Je moet nooit sneller rijden dan je engelbewaarder kan vliegen.

Comment

• de halo's zijn perfect voor in nl de buren niet de brusceren

Comment

Working...
                                          X