Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volvo XC90 2015

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• WELKOM B-AANDRIJFLIJNEN!

VOLVO XC90 KRIJGT FACELIFT

Volvo liet vrij kort geleden weten dat het in 2020 een volledig nieuwe generatie van de XC90 op de markt brengt. Voordat het zover is, parkeert het merk eerst deze bijgewerkte versie van de huidige XC90 in de showrooms.

Verwacht geen wereldschokkende optische wijzigingen bij deze vernieuwde XC90. Het grootste nieuws vinden we namelijk onderhuids. De grootste SUV van de Volvo-familie maakt kennis met aandrijflijnen die Volvo onder het B-label schaart. In feite zijn het de huidige bekende brandstofmotoren, maar dan is er een regeneratief remsysteem aan gekoppeld dat tijdens het remmen verkregen energie opslaat in een kleine accu. Volvo belooft dat het optionele systeem een brandstofbesparing van tot 15 procent kan betekenen. Meer informatie over deze aandrijflijnen, en of ze de versies zonder 'B-badge' vervangen, wordt later vrijgegeven.

Vanbuiten is de herziene XC90 voornamelijk te herkennen aan zijn vernieuwde grille. Daarnaast stelt Volvo nieuwe wielen en nieuwe exterieurkleuren beschikbaar. Volvo levert de XC90 naar eigen zeggen in zes nieuwe stoelconfiguraties. Daarnaast stelt Volvo nieuwe materialen voor in het interieur beschikbaar, waaronder wol. Meer klein nieuws: de XC90 maakt kennis met het in de XC60 geïntroduceerde Oncoming Lane Mitigation. Cross Traffic Alert wordt uitgebreid met een automatisch remsysteem. De vernieuwde XC90 gaat in mei in productie.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• onze politiezone noord heeft recent een xc90, wat ik op eerste zicht wat vreemd vond, alle auto's worden normaal gezien bij lokale dealers gekocht...maar in 2019 zal dat mss niet meer mogen

Comment

• Zou me wel afgaan als opvolger voor de V90.

Deze is toch een stuk knapper (en duurder )
          BMW X5 45e

Comment

• Volgend jaar al een opvolger? Deze lijkt pas nieuw! Echt heel mooi design.
            freude am fahren

Comment

• Dikke ketel maar inderdaad duur in aankoop.
              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Kameraad heeft afgelopen week zijn XC90 T8 geleverd gekregen. Gisteren met amper 1000 km op de teller al moeten afslepen omdat de tankklep zich niet meer liet openen.

He was not amused.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                  Kameraad heeft afgelopen week zijn XC90 T8 geleverd gekregen. Gisteren met amper 1000 km op de teller al moeten afslepen omdat de tankklep zich niet meer liet openen.

He was not amused.
                  Tankklep bij plug-in lijkt toch moeilijk te liggen. Ze weten er allemaal een beetje van, met mijn BMW i8 werkte het perfect, maar met mijn BMW 740e moet ik 90% van de keren 2 keer duwen voor hij wil open gaan. Tot nu toe al altijd gelukt, maar altijd beetje spannend! Normaal zit er in de koffer een manuele override dat je de klep toch manueel kan open doen. Gisteren maat van mij met zijn BMW 530e hetzelfde voor gehad. Had het vorige maand voor gehad, zijn manuele override gebruikt en kapot getrokken, niet naar de garage geweest en gisteren heeft hij BMW assistance mogen bellen.

Bizar dat je maat een XC90 T8 gekocht heeft, als ik mij niet vergis is deze niet in orde met de nieuwe plug-in wetgeving in BE en wordt deze dus niet als plug-in aanvaard. Klopt dit? Of vergis ik mij?

Comment

• Ik ga overmorgen ook binnen voor de 'tank'klep op een Q7 etron. Vreemd of toeval dat dat zo onbetrouwbaar is.
                    Why so sporty if it isn't a racing car? Because ... it's a BMW!
                    • 4 cilinderboxer 1.4 100 pk @ 5800RPM, topspeed: 300 km/u
                    • 2 x turbofan 26.500lb @ 8500 RPM, topspeed: 900 km/u
                    • 4 cilinder 2.0d 122 pk @ 4000RPM, topspeed: 210 km/u

Comment

• 9/10 kans op zelfde toeleverancier?
                      mijn autootjes:

Volvo V60 D3 R-Design 2021
                      Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Yves_0016 Bekijk Berichten

Tankklep bij plug-in lijkt toch moeilijk te liggen. Ze weten er allemaal een beetje van, met mijn BMW i8 werkte het perfect, maar met mijn BMW 740e moet ik 90% van de keren 2 keer duwen voor hij wil open gaan. Tot nu toe al altijd gelukt, maar altijd beetje spannend! Normaal zit er in de koffer een manuele override dat je de klep toch manueel kan open doen. Gisteren maat van mij met zijn BMW 530e hetzelfde voor gehad. Had het vorige maand voor gehad, zijn manuele override gebruikt en kapot getrokken, niet naar de garage geweest en gisteren heeft hij BMW assistance mogen bellen.

Bizar dat je maat een XC90 T8 gekocht heeft, als ik mij niet vergis is deze niet in orde met de nieuwe plug-in wetgeving in BE en wordt deze dus niet als plug-in aanvaard. Klopt dit? Of vergis ik mij?
                        't Is nen hollander.

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Ford Explorer PHEV vs. Volvo XC90 Recharge T8 - Dubbeltest

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Volvo XC90 (2021) rij-impressie

Comment

• 2021 BMW X5 vs Volvo XC90 review – which is the best plug-in hybrid SUV?

Comment

• Volvo XC90 Recharge (2021) - De beste gezinsauto?

Comment

• The half price Range Rover? | Volvo XC90 review

Comment

• Should they keep building the Volvo XC90 ?

Comment

• ze moeten die blijven bouwen als T5 en T6 benzine b4204t(x) zodat mensen nog steeds een degelijke Zweedse Volvo kunnen kopen ipv de EX30 uit China. Samen met de andere 90 en 60 modellen met deze motoren de laatste echte Volvo's. De hybrides zijn problemen op wielen
                                        BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
                                          ze moeten die blijven bouwen als T5 en T6 benzine b4204t(x) zodat mensen nog steeds een degelijke Zweedse Volvo kunnen kopen ipv de EX30 uit China. Samen met de andere 90 en 60 modellen met deze motoren de laatste echte Volvo's. De hybrides zijn problemen op wielen
                                          Ik ben een autoliefhebber en hou wel van een beetje nostalgie. Maar een SUV van dat formaat met enkel een viercilinder benzine dat is het voor mij toch ook niet hoor. In die klasse moet het effortless zijn en dat kan niet met enkel een koffiemolen voorin.

Naar aanleiding van dit filmpje nog eens op AutoScout24 gegaan want ik heb het niet voor SUV's, maar zo een XC90 is daar een beetje een uitzondering op ... Maar dan kom ik uiteindelijk toch bij een S90 uit in T8 versie. Want ja niet de betrouwbaarste maar wel dat comfort van power over te hebben in de meeste situaties en discreter.

Verstuurd vanaf mijn CPH2399 met Tapatalk

'16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                          '15 Volvo XC60 D3

Comment

Working...
                                          X