Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volvo XC90 2015

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door joodoo Bekijk Berichten
    Volvocars heeft vandaag officieel (het interieur van) de nieuwe XC90 voorgesteld.

Nooit echt voorstander geweest van zwarte interieurs, dat in tegenstelling met mijn vrouw, maar deze combi mag toch gezien worden hoor.
    En we zien haast een volwaardige middelste stoel op de tweede rij. Me happy.
    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
      Ik blijf vragen hebben met een aanrakingscherm in een wagen en vooral in België en met zijn hobbelige wegen
      gegarandeerd telkens naast drukken ... zonder te spreken van het gevaar de weg uit het oog te verliezen om te mikken op het juiste vakje
      geef mij maar knopjes die ik blindelings kan bedienen
      Normaal zou je moeten stilstaan wanneer je de touchscreen gebruikt en 70% van je instelling doe je toch via je afstandsbediening op je stuur.
      Heb het gisteren nog op de RRS ondervonden, in het begin heb je de neiging om alles via het screen te doen maar al rijdend neem je veel gemakkelijker de stuurbediening over. Jammer genoeg kan je hiermee niet alles bedienen, en dan begrijp ik je wel.
      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

Kanshebber dus?
        Volvo V60 D3 R-design

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Löwe Bekijk Berichten
          Ik ben niet zeker of ik zo'n giga verticale monitor designmatig wel geslaagd vind.
          In de middenconsole verwerkt wel en is het een normaal gevolg van het design. Op of in het dashboard verwerkt zou het wel een vreemd zicht zijn denk ik. Daar hoort uiteraard een monitor in landschapsvorm in/op.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Roox Bekijk Berichten
            Kanshebber dus?
            Ik zeg niets! Wacht met spanning de buitenkant af & het prijskaartje maar het zou alvast een totale ommekeer zijn voor mij.
            Ik heb het altijd al voor Volvo gehad maar hun modellen waren het "net altijd niet". Om diverse redenen.
            Een ex collega van me die ongeveer dezelfde km's jaarlijks aflegde had in de tijd ook zijn twee MB-E's gewisseld voor 2 V70-ers. Heb hem daar nooit over horen klagen.
            In het verleden al wel eens met een S60 gereden, ook nog een S80 overwogen i.p.v. een MB 220d en gaan kijken naar de XC 60 wat uiteindelijk een ML is geworden. Dus Volvo kan me zeker in vervoering brengen. En nu zeker.

Comment

Heel mooi interieur.
              Bowers & Wilkins

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zorba Bekijk Berichten
                Heel mooi interieur.
                Bowers & Wilkins
                Inderdaad. Zal een behoorlijk prijskaartje aan vasthangen vrees ik.

Comment

Interieur op zich en vooral de zetels lijken me top. Ook leuk om zo Tesla-gewijs een groot scherm te integreren, maar het capitaliseert wel enorm de mogelijkheid om er een mooi dashboard van te maken. Het dashboard komt hier op de foto's over als een grote monoliet die weinig elegant is. Maar dat heeft misschien ook weer te maken met de foto en irl valt dat mss mee.
                  Benieuwd naar het kwaliteitsgevoel en de look van de buitenkant.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zorba Bekijk Berichten
                    (...)
                    Bowers & Wilkins
                    Oooow yes! Eindelijk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk Berichten
                      Interieur op zich en vooral de zetels lijken me top.
                      Dit hebben we ondertussen elders gelezen:

Citaat:
                      Nieuw ontworpen stoelen
                      Volvo staat erom bekend dat het de comfortabelste stoelen van de autowereld levert. De nieuwe XC90 bouwt voort op deze goede reputatie en biedt innovatief ontworpen stoelen die bijdragen aan de riante beenruimte voor passagiers, zowel op de tweede als de derde zitrij. Mede daardoor kwalificeert de Volvo XC90 zich als echte zevenzitter.
                      ‘Net als klassieke Scandinavische stoelen demonsteren onze nieuwe zetels dat ze geen dikke vulling nodig hebben om comfortabel te zijn. De romp van de stoel is van een ergonomisch ontwerp dat de menselijke wervelkolom volgt. Met de talloze verstelmogelijkheden kan elke automobilist de ideale zitpositie vinden’, aldus Robin Page.

De standaard gemonteerde comfortstoelen zijn verkrijgbaar met elektrische bediening voor de zijwangen, verlenging van de zitting, rugleuning, hoofdsteun en multi-verstelbare lendensteun. De geheel nieuwe Contour-stoelen zijn speciaal ontworpen voor optimale zijdelingse steun vanaf de schouders tot de dijen. De voorstoelen bieden drie geheugenstanden. Stoelventilatie en een massagefunctie zijn optioneel.

Vooral de laatste linea maakt me (eindelijk) blij.

Bron: http://www.volvo-forum.nl/topic.php?...96#real1296596

Comment

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door joodoo Bekijk Berichten

]
                          Blijkbaar is houtinleg zowel mat als in hoogglans verkrijgbaar.

Sent from somewhere, using Tapatalk

Comment

Voor die pook alleen al zou ik hem kopen. Zo'n knap detail!

Comment

Ziet er veelbelovend uit. Nu de buitenkant nog
                              '98 C70 T5 automaat '95 960 2.5 24v automaat
                              '08 S60 2.4D
                              http://www.autoforum.be/showthread.p...8-Volvo-C70-T5
                              http://www.autoforum.be/showthread.p...96#post5345096

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door C'Mon Bekijk Berichten
                                Voor die pook alleen al zou ik hem kopen. Zo'n knap detail!
                                Is waarschijnlijk ook apart verkrijgbaar als wisselstuk. Om op het salontafeltje te zetten.
                                “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
                                  Is waarschijnlijk ook apart verkrijgbaar als wisselstuk. Om op het salontafeltje te zetten.
                                  Goeike .

Comment

Hopelijk wordt de auto niet te lang zodat hij in de garage past.

Comment

reken toch op 5 meter....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                                        Ik blijf vragen hebben met een aanrakingscherm in een wagen en vooral in België en met zijn hobbelige wegen
                                        gegarandeerd telkens naast drukken ... zonder te spreken van het gevaar de weg uit het oog te verliezen om te mikken op het juiste vakje
                                        geef mij maar knopjes die ik blindelings kan bedienen
                                        Aanraakscherm ontgaat mij ook volledig. Spijtig want qua veiligheid en gebruiksgemak is dit terug in de tijd in vgl met een simpel knopke. Is een trend die kant noch wal raakt.

Is volvo van GM? Die generic styling van de middenconsole (blaasmonden + scherm) mogen ze ook achterwegen laten. Het interieur is een samenraapsel van verschillende merken, de chinese iinput is duidelijk.

De stoelen zien er wel heel goed en mooi uit. Blij dat ze hier toch de volvo-way blijven aanhouden.

Next!

Comment

Ben (nog) niet onder de indruk. Zelfs de two-tone versie op foto 2 vindt ik te zwaar getekend. De hele tableau lijkt zo log, stuur moet ik ook aan Wennen met die ronde claxon knop.

Is idd over Amerikaans geïnspireerd.

Maar bon het kan wel aan mij liggen...

Comment

Working...
                                          X