Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volvo XC90 2015

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichten
    Op een vijfduizend euro kijken we niet!
    Een luttele 5% van het aankoopbedrag...
    Maar wel het verschil tussen een Volvo of een Porsche...

    Ik zou desalniettemin liever de Volvo hebben, als was 'ie 10% duurder.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
      5000 euro ... Een luttele 5% van het aankoopbedrag...
      Bedoel je dus dat ie 100.000 eurootjes zou kosten ?

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door JoBe1960 Bekijk Berichten
        Bedoel je dus dat ie 100.000 eurootjes zou kosten ?
        Wanneer ik er één configureer... maar ben ermee gestopt, zag de prijs algauw richting de 100.000 gaan ja. Als bedrijfswagen is zo'n hybride interessant, moet echter ook nog wennen aan het feit dat je niet te zuinig mag zijn op de aankoop door bijvoorbeeld een goedkoper model te nemen met hoge co2-uitstoot, want dan kost het je privé weer meer, en dat is een jaarlijkse kost.

        Comment


        • Ze zouden het moeten verbieden om zo'n mooie interieurs te maken.
          Zéker als ik het niet kan betalen.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
            Als bedrijfswagen is zo'n hybride interessant, moet echter ook nog wennen aan het feit dat je niet te zuinig mag zijn op de aankoop door bijvoorbeeld een goedkoper model te nemen met hoge co2-uitstoot, want dan kost het je privé weer meer, en dat is een jaarlijkse kost.
            Ik overweeg om een XC90 in een vennootschap aan te schaffen en kwam op volgende berekening:

            Volvo XC90 D5
            55200€ catalogusprijs
            152g/km CO2
            VAA: 5488,46€/jaar (het 1e jaar)

            Volvo XC90 T8
            78500€ catalogusprijs
            64g/km CO2
            VAA: 2691,43€/jaar (het 1e jaar)

            Het verschil = 2.797,03 € per jaar (het 1e jaar maar het verschil blijft ongeveer even groot). Dus op 8,33 jaar is het verschil terug verdient.
            Fiscaliteit, BIV en meer rijplezier heb je dan als pure winst en ook dit lijkt me op te lopen. Uiteraar dis de T8 standaard beter uitgerust als de D5.

            Zie ik iets over het hoofd of is er (als bedrijfswagen) echt geen reden om een D5 ipv een T8 te kopen ?

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door kareldn Bekijk Berichten
              Zie ik iets over het hoofd of is er (als bedrijfswagen) echt geen reden om een D5 ipv een T8 te kopen ?
              Als je veel KM's doet en/of niet veel vertrouwen hebt in de hybride technologie...
              Dat is m'n buikgevoel, misschien onterecht... maar wie zal het zeggen?
              Ik heb geen aversie van de diesel, in tegendeel zelfs, vind dat best passend voor een 'utilitair' voertuig.
              Moest ons fiscaal systeem de boel niet overhoop gooien, zou ik niet twijfelen.

              Maar vergeet ook niet, de D5 is 'slechts' 70% aftrekbaar, de T8 90%, je zal geen 8,33 jaar moeten wachten om het verschil te overbruggen. 'k Ben te lui om het uit te rekenen en ieders situatie (en configuratie) is natuurlijk verschillend, maar hier alleszins geen twijfels dat de T8 de interessantste is. Contrair gevoel als de duurdere wagen de goedkoopste is, dat wel.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                Wanneer ik er één configureer... maar ben ermee gestopt, zag de prijs algauw richting de 100.000 gaan ja.
                't Is dat ik het toch niet kan betalen, maar zelfs moest ik het wèl kunnen : ik begin niet eens aan een configuratie, want geen manuele bak mogelijk :-)

                Comment


                • Gereden: Volvo XC 90

                  Na dertien jaar vervangt Volvo de eerste generatie XC90 voor een vers model. Geen dikke V8, geen prettige vijfcilinders, vier is het maximum. Valt er nog wat te genieten? We nemen de proef op de som.


                  In 2010 nam het Chinese Geely Volvo over van Ford. Dat betekende uiteraard niet dat meteen alle gemeenschappelijke technologie die Ford met Volvo deelde overboord werd gezet. Zoiets vraagt tijd. Nu we bijna vijf jaar verder zijn hebben de Zweden hun eerste auto klaar op basis van een volledig nieuwe platformarchitectuur: de XC90. En meer modellen zullen volgen op dit schaalbare onderstel.
                  Van voor tot achter is de XC90 nieuw, desalniettemin is de auto met z’n stoere lijnen al van verre herkenbaar als een Volvo. Ook het interieur wordt gekenmerkt door een strak Scandinavisch design waarbij de vorm de functie volgt zonder overbodige tierelantijnen. Wat overigens niet wil zeggen dat ze zich bij Volvo er makkelijk vanaf hebben gemaakt, het ziet er keurig uit; met zorg afgewerkt en voorzien van hoogwaardige materialen.
                  Centraal in het dashboard heeft Volvo een touchscreen van tabletformaat geplaatst. Hiermee zijn de meeste functies te bedienen, alsof je op een iPad swipet. Het maakt een grote centrale bedieningsknop op de middentunnel overbodig. Naast z’n ogenschijnlijke eenvoud (het laat zich heel logisch bedienen) is de snelheid waarmee het systeem reageert opmerkelijk; we zien het weleens minder.
                  Volvo geeft de XC90 een lange lijst met veiligheidsvoorzieningen mee, alles in het teken om vanaf 2020 niemand in een nieuwe Volvo meer te laten overlijden als gevolg van een ongeval. Opvallend is de run-off road protection. Dit systeem treedt in werking wanneer de auto ondanks alle inspanningen van de rijbaanassistent toch van de weg raakt. Om een harde landing in de berm (of waar je ook maar terecht kunt komen) te verzachten worden onder andere de gordels aangespannen en de afstand tussen het zitvlak en het stoelframe verkleind om de verticale impact op de ruggengraat te verkleinen en zo letsel te beperken. Een andere noviteit is dat de auto zelf afremt wanneer je de weghelft van een naderende tegenligger opdraait (bijvoorbeeld als je op een kruising linksaf slaat). We proberen veel zelf uit, maar op deze punten nemen we maar even aan dat het werkt.
                  Naast conventionele aandrijfconfiguraties met een benzine- en twee dieselmotoren is de XC90 er ook als plug-in hybride: de T8. Bij deze laatste drijft de verbrandingsmotor de voorwielen aan en de elektromotor de achterwielen. Deze opstelling kennen we al langer bij Volvo V60. In de XC90 T8 is de techniek nog verder verfijnd en zit onder de motorkap geen dieselmotor maar een benzinemotor met mechanische én turbocompressor. De viercilinder en de elektromotor vullen elkaar naadloos aan, niet in de laatste plaats doordat de e-motor de schakelpauzes van de goed geprogrammeerde achttraps automaat keurig opvult. Samen zijn de motoren goed voor 400 pk waarmee ze de V8 uit de vorige generatie in één klap doen vergeten. En of het nog niet leuk genoeg is: dankzij een CO2-uitstoot van 59 gram per kilometer wordt pret maken voor de zakelijke rijder beloond met slechts 14% bijtelling.
                  Hoewel de auto genoeg spierballen in huis heeft en het onderstel al dat geweld keurig het hoofd weet te bieden is de auto met een druk op de knop om te toveren tot een echte off-roader. Voor beide modi geldt echter dat de wetenschap dat-ie het allemaal kan doorgaans meer dan voldoende is, de royale zevenzitter is bovenal een comfortabele reismachine. Als dit de toekomst van Volvo aangeeft, dan zit het wel goed.





                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                  Comment


                  • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                    Comment


                    • video ABHD : http://www.abhd.nl/video/volvo-xc90/

                      Comment


                      • Film van 1 uur en een kwart : "Autogefuhl"

                        Comment


                        • Ik blijf hem super mooi vinden!
                          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                          Comment


                          • Mijn vader heeft identiek dezelfde T8 besteld als in het laatste filmpje (die witte) Leverig zou eind november - begin december zijn.

                            Aan de reviews te lezen moet het een supergoede auto zijn, maar aangezien we hem nog niet in het echt gezien hebben, laat staan bereden, is het zoals een kat in een zak kopen.
                            Senna, Driven To Perfection

                            Comment






                            • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                              Comment






                              • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                Comment






                                • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                  Comment






                                  • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                    Comment


                                    • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                      Comment


                                      • mooi interieur!
                                        Want je kan nooit teveel auto's hebben....

                                        Comment


                                        • Inderdaad, maar ik zou er geld voor over hebben om een ander stuur te plaatsen, al kan dat niet.
                                          __________________________

                                          2015 Volvo V60 D2 aut.
                                          2003 Volvo S60 2.4 benzine

                                          Comment

                                          Working...
                                          X