Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volvo XC90 2015

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Comment

• Als de passagier last heeft van zweetvoeten zal het geen aangename rit worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
            Als de passagier last heeft van zweetvoeten zal het geen aangename rit worden.
            Toch liever deze juffrouw op de achterbank dan een scheten latende CEO zonder zweetvoeten
            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Passagier moet er ook niet aan denken int geniep aangebrande filmpjes te bekijken

Comment

• Opmerkelijk artikel:

Als het klopt dat de XC90 nog slechts 49g CO2 zou uitstoten, zou deze in België 100% aftrekbaar zijn ipv 90%. Deze waarde is wel erg laag, zeker in vergelijking met de nieuwe mercedes GLE 500e welke een uitstoot van 78 zou hebben.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Methusalem Bekijk Berichten
                  Ik vind het een mooie wagen, niet helemaal mijn ding want ik hou eerder van de sportievere lijnen van een XC60, maar begrijpelijk dat deze XC90 voort gaat op de oude. Een XC60 is nu eenmaal een andere auto...

Maar wat een zetels staan in deze XC90. Serieus, Volvo heeft toch met een straatlengte voor de beste zetels van de markt? Ik vind het heel opvallend wanneer je gaat zitten in een Volvo tegen een andere wagen. De zetels, niet alleen qua design, vooral qua comfort. Dat niet meer merken inzetten op optimaal zitcomfort. Het is verdorie het eerste wat je gewaar wordt als je plaats neemt in een auto in de showroom!

Voor de zetels zou ik het doen! 25.000Km/jaar aan gemiddeld 50 Km/u dat maakt 500 uren per jaar in de auto oftewel bijna 3 volle weken van dagen van 24 uur aan een stuk in de wagen. Een mens die een iet of wat serieuze job heeft zit minder in z'n fauteuil thuis

Ik vind het een onderschat aspect van een wagen...
                  Volvo heeft altijd goede (standaard) zetels gehad. De beste voorgevormde die je kan hebben, geen enkele andere kon daar aan tippen maar daar was dan ook alles mee gezegd.
                  Nu met de komst van een nieuwe XC90 hebben ze (eindelijk) ook volwaardige verstelmogelijkheden meegekregen zoals we die kennen uit BMW, MB en Audi reeksen. Of ze nu met straatlengte de beste zetels hebben van de markt hebben durf ik toch te betwijfelen. Voor een goede zetel komen er zoveel meer factoren bij kijken. Aan geometrie alleen heb je niet voldoende.
                  Hopelijk komen deze nu ook in hun andere modellen, want zitten deden ze nu wel degelijk voortreffelijk voor mij.
                  Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                  Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kareldn Bekijk Berichten
                    Opmerkelijk artikel:

Als het klopt dat de XC90 nog slechts 49g CO2 zou uitstoten, zou deze in België 100% aftrekbaar zijn ipv 90%. Deze waarde is wel erg laag, zeker in vergelijking met de nieuwe mercedes GLE 500e welke een uitstoot van 78 zou hebben.
                    Blijkbaar mag dat boerenbedrog blijven duren...
                    Vraag mij af wanneer Europa de spelregels eens anders gaat definiëren want dit blijft zo onrealistisch.
                    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

• Prachtig zeilschip!

Comment

• Ocean Race, hé😀

.
                        2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                          Blijkbaar mag dat boerenbedrog blijven duren...
                          Vraag mij af wanneer Europa de spelregels eens anders gaat definiëren want dit blijft zo onrealistisch.
                          Vergroening van het wagenpark is toch een goede zaak?

Als je ziet hoeveel geld er gestroomd is naar zonnepanelen in de vorm van subsidies, is het minder belasten van groene wagens toch een stuk renderender voor de staat? Deze auto's brengen nog steeds geld op voor de staatskas, zonnepanelen kosten alleen maar geld...

Comment

Vergroening van het wagenpark is toch een goede zaak?

Als je ziet hoeveel geld er gestroomd is naar zonnepanelen in de vorm van subsidies, is het minder belasten van groene wagens toch een stuk renderender voor de staat? Deze auto's brengen nog steeds geld op voor de staatskas, zonnepanelen kosten alleen maar geld...
                            Absoluut! Ik vind dat ook een goeie zaak maar vooral prachtig dat ze dit tegenwoordig met zulke motoren aankunnen.
                            Maar daar gaat het mij niet om. Het gaat hem over de CO2 bepalingen. Omdat deze wagen dus enkel, laat ons zeggen 55 km autonoom kan rijden mag je als constructeur schermen met een uitstoot van 49, 59 of 64 gr. (want blijkbaar weten ze het ook nog niet juist).
                            Dus....na 55 km moet ik mijn wagen aan de kant laten staan? Die wagens stoten in werkelijkheid toch veel meer CO2 uit tijdens een doorsnee ritje van A naar B? Ik begrijp de gedachtengangen hier niet. Dit is zo onrealistisch en toch mogen constructeurs daar blijven mee uitpakken en de regeringen bepalen daarmee onze rijtaksen? 😕
                            Als een constructeur van een gewoon voertuig schrijft dat dit voertuig een verbruik heeft van 5,4l < > 8,1l/100km, moet jij eens proberen om dit minimumverbruik te halen. Rijtaksen worden daar dan toch ook niet op berekend?

Sent from somewhere, using Tapatalk.

Comment

• Ik begrijp je hoor, en je hebt zeker een punt door te stellen dat dergelijke waarden kunstmatig zijn.

Anderzijds, ik rijd dagelijks 30km en dus stoot ik met dergelijke wagen 0 gr co2 uit. Dan zijn deze waarden ook verkeerd 😊. En er zijn veel mensen die minder als 50km per dag rijden...

Moeilijk onderwerp dus

Comment

Ik begrijp je hoor, en je hebt zeker een punt door te stellen dat dergelijke waarden kunstmatig zijn.

Anderzijds, ik rijd dagelijks 30km en dus stoot ik met dergelijke wagen 0 gr co2 uit. Dan zijn deze waarden ook verkeerd 😊. En er zijn veel mensen die minder als 50km per dag rijden...

Moeilijk onderwerp dus
                                30 km.....is natuurlijk geen afstand. In jou geval, perfect dus!
                                Ik vind die plug-in een schitterend alternatief voor onze ML bvb maar ik heb daar echt geen € 85000 voor over om dan te kunnen zeggen dat we met een wagen rondrijden die dan één van bovenstaande waarden uitstoot. Trouwens met onze kilometer aantallen zal het sowieso, jammer genoeg, geen goed idee zijn om deze in plug-in te nemen. M.a.w wij worden gestraft om eventueel met "maar" 225pk rond te rijden in dieselversie tegen een veel te hoge Co2 uitstoot.
                                Ik blijf dit een pracht van een SUV vinden hoor daar niet van maar dat gegoochel met die Co2 waarden....😱😉

Sent from somewhere, using Tapatalk.

Comment

• Als je veel km rijdt is een phev idd niet zo interessant, tenzij in een vennootschap. Dan wordt die SUV van 85000 plots heel wat goedkoper 😃

Het is in ieder geval wel een draak van een wetgeving, die berekeningen VAA. Met dank aan de vorige regering di Rupo om deze met terugwerkende kracht in te voeren. Dat heeft me al veel geld gekost 😠

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                                    Volvo heeft altijd goede (standaard) zetels gehad. De beste voorgevormde die je kan hebben, geen enkele andere kon daar aan tippen maar daar was dan ook alles mee gezegd.
                                    Nu met de komst van een nieuwe XC90 hebben ze (eindelijk) ook volwaardige verstelmogelijkheden meegekregen zoals we die kennen uit BMW, MB en Audi reeksen. Of ze nu met straatlengte de beste zetels hebben van de markt hebben durf ik toch te betwijfelen. Voor een goede zetel komen er zoveel meer factoren bij kijken. Aan geometrie alleen heb je niet voldoende.
                                    Hopelijk komen deze nu ook in hun andere modellen, want zitten deden ze nu wel degelijk voortreffelijk voor mij.
                                    Bedankt voor je commentaar. Maar ik kan me er moeilijk iets bij voorstellen. Naar mijn gevoel kan ik voldoende instellen aan mijn Volvo zetels. Hoogte, hoek, ... lendensteun noem maar op. Wat moet ik me dan voorstellen bij de zetels in die andere merken?

Ik heb wel onlangs in een Audi Q5 gezeten bij de dealer. Mijn auto was gestolen en Q5 was een mogelijke optie. Direct geklaagd over de zetels= te weinig comfort, te weinig steun in de onderrug. Verkoper raadde me de comfort zetels aan, 2900€ extra Maar die heb ik dus niet gezien.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Methusalem Bekijk Berichten
                                      Bedankt voor je commentaar. Maar ik kan me er moeilijk iets bij voorstellen. Naar mijn gevoel kan ik voldoende instellen aan mijn Volvo zetels. Hoogte, hoek, ... lendensteun noem maar op. Wat moet ik me dan voorstellen bij de zetels in die andere merken?

Ik heb wel onlangs in een Audi Q5 gezeten bij de dealer. Mijn auto was gestolen en Q5 was een mogelijke optie. Direct geklaagd over de zetels= te weinig comfort, te weinig steun in de onderrug. Verkoper raadde me de comfort zetels aan, 2900€ extra Maar die heb ik dus niet gezien.

Bovenstaande instelmogelijkheden zijn al jaren voorzien bij die andere merken. Kan bij BMW bvb nog uitgebreid worden met elektrisch verstelbare hooofdsteunen (in hoogte of voor/achter) anti-indommelflappen, bovenste rug/schouder instelling (voor mensen met een bolle rug bvb).
                                      Toch zaken die ze nooit eerder bij Volvo hebben gehad volgens mij.
                                      Feit blijft natuurlijk dat je om 30 km/dag zulke zetels absoluut niet nodig hebt of je moest rugpatiënt zijn.

Comment

• Hollandse kennis heeft er zo eentje besteld. XC90 T8, komt op 100.000€

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                                          Hollandse kennis heeft er zo eentje besteld. XC90 T8, komt op 100.000€
                                          Ik had er ook al eentje samengesteld en kwam hier ook op € 85dzd uit. Wel zéér veel geld vind ik. Blijkbaar MOET alles wat naar Eco ruikt, nog steeds veel geld kosten.

Comment

Working...
                                          X